با «اولاف شولتس» صدراعظم جدید آلمان آشنا شوید + تصاویر

  • کد خبر: ۹۱۲۶۸
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
با «اولاف شولتس» صدراعظم جدید آلمان آشنا شوید + تصاویر
پارلمان آلمان امروز (چهارشنبه) با ۳۹۵ رای مثبت "اولاف شولتس" را به عنوان نهمین صدراعظم آلمان پس از جنگ جهانی دوم و جانشینی آنگلا مرکل پس از ۱۶ سال تصدی، تایید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت؛ فرانک والتر اشتاینمایر، رئیس‌جمهور آلمان نیز صدراعظمی شولتس را تایید کرد.

دولت شولتس با امید زیادی به مدرن کردن پرجمعیت‌ترین کشور اتحادیه اروپا و مبارزه با تغییرات آب و هوایی قدرت را در دست می‌گیرد اما با چالش فوری مقابله با سخت‌ترین مرحله آلمان از همه‌گیری ویروس کرونا مواجه است.

اینجا ببینید:

شولتس ۶۳ ساله، معاون صدراعظم و وزیر دارایی آلمان از سال ۲۰۱۸، تجربه و نظم فراوانی را برای ائتلاف سوسیال دموکرات‌های چپ میانه خود، سبزهای طرفدار محیط زیست و دموکرات‌های آزاد طرفدار تجارت به همراه دارد. این سه حزب ترکیب رقبای سابق را به عنوان یک اتحاد مترقی به تصویر می‌کشند که پس از دوران تقریباً رکوردی مرکل در قدرت، انرژی جدیدی را به کشور وارد می‌کند.

شولتس برای انتخاب شدن به عنوان صدراعظم به حمایت حداقل ۳۶۹ قانونگذار در مجلس ۷۳۶ کرسی پارلمان نیاز داشت. او توانست ۳۹۵ رای از ۷۳۶ رای پارلمان را بدست آورد.

برای تماشای عکس‌ها در سایز بزرگتر بر روی آنها کلیک کنید:

شرکای ائتلاف ۴۱۶ کرسی بین خود دارند، بنابراین خیال او از داشتن اکثریت راحت بود. مرکل که دیگر عضو پارلمان نیست، هنگام افتتاح جلسه از سالن تماشاگران جلسه را نگاه می‌کرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->