تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال‌زایی در سال ۱۴۰۳ | سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایش نیافته است تعرض به زنان عزادار به بهانه شرکت در مراسم ترحیم
سرخط خبرها

فرد خوابگرد را بیدار کنیم یا نه؟

  • کد خبر: ۹۱۲۹۷
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱
فرد خوابگرد را بیدار کنیم یا نه؟
شخصی که در خواب راه می‌رود، از رختخواب خارج شده و رفتارهای پیچیده‌ای از خود نشان می‌دهد در حالی که فاقد رفتارهای شناختی سطح بالایی مانند برنامه‌ریزی است.

به گزارش شهرآرانیوز، در اکثر مواقع چشمان افراد خوابگرد باز است و ممکن است به فضای خالی خیره شوند، این رفتار برای هر شخصی که با آنها روبه‌رو شود، نگران‌کننده است. راه رفتن در خواب یا خوابگردی شامل برانگیختگی جزئی از خواب عمیق است. این پدیده معمولا در مرحله‌ای از خواب به نام حرکت آرام چشم در خواب اتفاق می‌افتد.

این نوع خواب در ابتدای شب غالب است و به همین دلیل راه رفتن در خواب نیز در این مرحله اتفاق می‌افتد. احتمال راه رفتن در خواب در کودکان بیشتر از بزرگسالان است چراکه ترکیب خواب خاص است. میزان شیوع کلی خواب‌گردی بسیار متفاوت است اما یک متاآنالیز نشان می‌دهد که هفت درصد افراد در خواب راه می‌روند. حال سوال اینجاست که بیدار کردن یک خوابگرد خطرناک است یا خیر؟ توصیه می‌شود شخصی که در حال خوابگردی است را به هیچ عنوان بیدار نکنید چراکه می‌تواند منجر به سرگردانی یا پاسخ خشونت‌آمیز بیمار شود.

البته در برخی موارد می‌توان فرد خوابگرد را به آرامی بیدار کرد، بیمار باید اپیزودی از خوابگردی را تکمیل کرده باشد تا بتوان وی را به آرامی بیدار کرد. بدین ترتیب فرد دوباره به خواب می‌رود که این امر مانع از برگشت به اپیزود دیگری از خوابگردی می‌شود.

منبع: آنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->