ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگهداری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد احداث تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز-طرقبه در سال ۱۴۰۳ افزایش ۵/۵ برابری دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد
سرخط خبرها

پاک‌سازی ۷ هکتار از اراضی کشف‌رود در ۷ روز

  • کد خبر: ۹۱۳۱
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۸
پاک‌سازی ۷ هکتار از اراضی کشف‌رود در ۷ روز
شهرداری مشهد عملیات اجرایی سامان‌دهی کشف‌رود را آغاز کرد
ملیحه فلاح| «عملیات اجرایی کشف‌رود از تاریخ ۱۹ آبان امسال با ارسال ماشین‌آلات به محدوده روستای قازقان احمد‌آباد آغاز شده است.» این را معاون خدمات و محیط‌زیست شهری شهردار مشهد به شهرآرا گفت و افزود: برنامه اجرایی بعد از محدوده چرمشهر که بیشترین مشکل را داشته، آغاز شده و تاکنون حدود ۷ هکتار از اراضی این منطقه به‌صورت کامل پاک‌سازی و برای کاشت آماده شده است.
چهاردهم آبان‌ماه سرانجام توافق‌نامه همکاری برای احیای کشف‌رود بین دستگاه‌های ذی‌ربط به امضا رسید و شهرداری مشهد به‌صورت رسمی به‌عنوان فرمانده واحد کشف‌رود تعیین شد.
طبق تصمیمات گرفته‌شده در این جلسه قرار بود که عملیات اجرایی این پروژه به‌صورت رسمی در هفته گذشته آغاز شود تا شاید این رودخانه که به جای آب، سال‌ها محل گذر فاضلاب‌های شهری و صنعتی بوده است، با همکاری همه دستگاه‌ها به روز‌های خوب گذشته بازگردد. با این حال شهرداری مشهد منتظر نمانده و به انجام وظیفه در این محدوده پرداخته است.
مهدی یعقوبی در پاسخ به سؤال خبرنگار شهرآرا درباره زمان برگزاری مراسم رسمی برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه گفت: قرار بود این عملیات با حضور آقای استاندار به‌صورت رسمی از محدوده کلات و خین‌عرب آغاز شود و ما نیز آمادگی کامل برای برگزاری این مراسم و انتقال ماشین‌آلات خود به این محدوده را داریم.
وی با بیان اینکه منتظر اعلام آمادگی استانداری برای زمان برگزاری مراسم آغاز رسمی عملیات اجرایی کشف‌رود به فرماندهی شهرداری مشهد هستیم، گفت: امیدواریم امروز یا فردا این مراسم برگزار شود. با این حال برای عقب نماندن از برنامه کاری خود، عملیات را بعد از محدوده چرمشهر که بیشترین مشکل را داشت، آغاز کرده‌ایم.
رودخانه ۲۹۰ کیلومتری کشف‌رود از سال‌ها قبل میزبان فاضلاب‌های شهری و صنعتی بوده است و از همه بدتر اینکه زمین‌های کشاورزی اطراف این رودخانه با فاضلاب جاری‌شده در آن آبیاری می‌شدند؛ موضوعی که باعث بالا رفتن حساسیت رسانه‌ها و سمن‌های محیط‌زیستی درباره عاقبت این رودخانه شد.
پس از سال‌ها پیگیری رسانه‌های استان درباره مشکلات رودخانه تاریخی کشف‌رود و بی‌نتیجه ماندن تلاش مسئولان برای نجات این رودخانه، استاندار خراسان‌رضوی که حالا حل مشکل کشف‌رود یکی از دغدغه‌های اصلی او در استان است، کلید حل مشکلات این رودخانه را انتخاب یک فرمانده واحد و پاسخ‌گو دانست.
پس از برگزاری بیش از ۱۰ جلسه برای بررسی ابعاد مختلف این پیشنهاد، سرانجام علیرضا رزم‌حسینی در آخرین جلسه کارگروه احیای کشف‌رود، شهرداری مشهد را به‌عنوان فرمانده واحد اعلام کرد.
حالا در قدم‌های اول، شهرداری مشهد توانسته فقط در یک هفته ۷ هکتار از این اراضی را به‌صورت کامل پاک‌سازی و برای کاشت آماده کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->