لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه
سرخط خبرها

قیمت خودرو از امروز اصلاح شد؛ پیش‌فروش و فروش فوق‌العاده ایران خودرو و سایپا آغاز شد (۱۸ آذرماه ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۹۱۳۱۴
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
  • ۲۸
قیمت خودرو از امروز اصلاح شد؛ پیش‌فروش و فروش فوق‌العاده ایران خودرو و سایپا آغاز شد (۱۸ آذرماه ۱۴۰۰)
بالاخره پرونده قیمت خودرو در ستاد تنظیم بازار بسته شد؛ این ستاد تصمیم گرفت که قیمت خودرو اصلاح شود تا خودروسازان مجاز باشند قیمت‌های خود را تا ١٨ درصد افزایش دهند. با این اتفاق شرکت‌های خودروساز می‌توانند از امروز قیمت محصولات خود را بازنگری کنند و براساس ضرر و زیانی که در تولید هر خودرو وجود دارد، قیمت‌ها را تا سقف ١٨ درصد بالا ببرند.

به گزارش شهرآرانیوز، اصلاح قیمت خودرو دو اتفاق مثبت را ایجاد می‌کند؛ اولین اتفاق افزایش تولید خودرو است. از آنجا که با اصلاح قیمت‌ها، میزان نقدینگی شرکت‌های خودروساز افزایش پیدا می‌کند، خودروساز می‌تواند نسبت به تسویه و پرداخت بدهی‌های خود به قطعه سازان اقدام کند. طی چند وقت اخیر بار‌ها قطعه سازان انتقاد کردند که خودروسازان در بازپرداخت بدهی‌های خود عملکرد خوبی ندارند. در حال حاضر ایران خودرو ۱۹ هزار میلیارد تومان و سایپا ۸ هزار میلیارد تومان به قطعه‌سازان کشور بدهی دارند که گفته می‌شود این حجم از بدهی به‌دلیل قیمت‌گذاری دستوری خودرو است. دومین اتفاق که با افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو حاصل می‌شود، کمرنگ شدن فعالیت واسطه‌ها و دلالان بازار خودرو است. زمانی که فاصله قیمت کارخانه و بازار تقلیل پیدا می‌کند، دیگر شاهد تقاضای کاذب خودرو نخواهیم بود و تا حدودی عطش خرید خودرو کاهش پیدا می‌کند.

از این‌رو با افزایش تولید خودرو و کاهش فاصله قیمت کارخانه و بازار، بازار خودرو به سمت بهبودی حرکت خواهد کرد و طبق پیش‌بینی فعالان این صنف، از دو ماه دیگر می‌توان شاهد افت قیمت خودرو در بازار بود.

خرید خودرو را متوقف کنید

با اصلاح قیمت کارخانه‌ای خودرو از امروز، بازار واکنش منفی نشان خواهد داد به گونه‌ای که برخی‌ها رشد ٧ تا ١٠ درصدی را پیش‌بینی می‌کنند. فعالان بازار خودرو که در این حوزه مو سفید کرده‌اند، به «روزنامه ایران» گفتند: «در این مقطع تنها یک توصیه به مردم داریم و آن نخریدن خودرو است؛ اگر مردم برای خرید خودرو دچار هیجان نشوند و همچنین تحت تأثیر تبلیغات منفی برخی از نمایشگاه‌های خودرو قرار نگیرند، فرایند کاهش قیمت حتی در سخت‌ترین شرایط از یکماه دیگر آغاز می‌شود.» آن‌ها اظهار کردند: قیمت خودرو نمی‌تواند در اوجی که اکنون وجود دارد، ادامه دهد چرا که خودروسازان مکلف به رشد تولید هستند، لذا تصور ما این است که بزودی تقاضا‌های کاذب برای خریدن خودرو، از بین می‌رود. طی سال‌های گذشته شورای رقابت تصمیم گیرنده اصلی قیمت خودرو بود و خیلی از مواقع بدون توجه به تورم بخشی، قیمت خودرو را تعیین می‌کرد و این قیمت‌گذاری دستوری باعث گلایه شدید فعالان صنعت خودروسازی می‌شد، اما دولت با وجود هشدار‌ها نسبت به افزایش زیان انباشته، اجازه نداد قیمت خودرو مسیر واقعی خود را پیدا کند و این نوع قیمت‌گذاری روز به روز، فاصله قیمت خودرو در بازار و کارخانه را بیشتر کرد و در این میان واسطه‌ها و دلالان بیشترین سود را بردند. مبحث دیگری که می‌توان ارثیه دولت گذشته دانست افزایش تقاضای شدید برای خرید خودرو است. ایران به طور متوسط سالانه به یک میلیون و ٣٠٠ هزار دستگاه خودرو نیاز دارد، اما اکنون برای ثبت‌نام خودرو ٢ میلیون نفر وارد مرحله قرعه‌کشی می‌شوند؛ این امر نشان می‌دهد که خیلی‌ها برای کسب سود که از ٣٠ میلیون تومان شروع می‌شود خودرو را با قیمت کارخانه می‌خرند و به قیمت بازار آزاد می‌فروشند.

دولت سیزدهم توانست

علی رضایی، کارشناس صنعت خودرو به «ایران» گفت: «کاری که دولت گذشته نتوانست انجام دهد، دولت سیزدهم بدرستی عملیاتی کرد؛ شورای رقابت باعث شد که بازار خودرو ملتهب شود، اما دولت رئیسی با کنار گذاشتن شورای رقابت و با لحاظ کردن شاخص‌های صحیح از جمله تورم بخشی، قیمت خودرو را اصلاح کرد.»

او ادامه داد: «زمانی که قیمت‌ها واقعی نباشد و قیمت بین کارخانه و بازار تفاوت قابل توجهی دارد، معلوم است که برخی‌ها به سمت فعالیت‌های دلال گونه و منفعت طلبانه حرکت می‌کنند.» کارشناس صنعت خودرو اظهار داشت: «یکی از کار‌های بزرگی که در دولت سیزدهم انجام شد، کنار گذاشتن شورای رقابت از مقوله قیمت‌گذاری بود.»

آغاز پیش فروش محصولات خودروسازان

همزمان با اصلاح قیمت خودرو، پیش فروش محصولات سایپا و ایران خودرو آغاز شد. آن گونه که خودروسازان وعده دادند می‌خواهند هر هفته پیش فروش داشته باشند. از آنجا که قیمت خودرو افزایش پیدا کرد مردم از شرکت‌های خودروسازی انتظار دارند که تولید، کیفیت و تنوع خودرو‌ها افزایش پیدا کند. در این میان سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفته است یکی از اقداماتی که با اصلاح قیمت‌گذاری خودرو اتفاق خواهد افتاد، تجاری‌سازی خودرو‌های کف پارکینگ است، از این‌رو تا پایان سال (ماهانه) ۱۰ هزار دستگاه خودرو کف پارکینگ تکمیل و به مشتریان تحویل داده می‌شود. بر این اساس از طریق یاد شده ۵۰ هزار خودرو افزایش عرضه خواهیم داشت.

در این میان بابک رحمانی، معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو گفته است: با تصمیمات متخذه درخصوص اصلاح قیمت محصولات خودروسازان، گروه صنعتی ایران‌خودرو برنامه‌های فروش فوری هفتگی و افزایش تولید و عرضه محصولات خود را آغاز می‌کند. وی با بیان این‌که اصلاح قیمت‌ها سبب افزایش تولید و عرضه به بازار شده و علاوه بر حذف واسطه‌گری و سودجویی در بازار، حفظ حقوق مشتریان و منافع سهامداران خودروسازی را به‌دنبال خواهد داشت، خاطرنشان کرد: افزایش قیمت برمبنای تورم بخشی حدود ۱۸ درصد است.

حسین کاظمی، معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا ضمن اعلام اصلاح قیمت محصولات تولیدی سایپا و افزایش بهای کارخانه‌ای خودرو، از تداوم روند طرح‌های هفتگی و مستمر فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش خودرو با هدف تنظیم بازار، پاسخگویی به نیاز مصرف‌کنندگان واقعی و کمک به حذف واسطه‌گری خبر داد. او تصریح کرد: این اصلاح و افزایش به معنای آزادسازی قیمت نبوده و صرفاً با اتکا به فرمول تعیین شده توسط مراجع قبلی قیمت‌گذاری خودرو، براساس محاسبه تورم صورت می‌پذیرد.

در بازار خودرو چه خبر است؟

روز گذشته که اصلاح قیمت خودرو رسانه‌ای شد، پرس و جویی از فعالان بازار خودرو انجام دادیم. بازار خودرو التهابی نداشت، ولی برخی‌ها نگران بودند که ٢ هزار دفتر خرید و فروش خودرو باعث چالش در بازار خودرو بشود. این شرکت‌ها طی چند وقت اخیر تعیین کننده قیمت‌ها بودند. این دفاتر که از دولت گذشته مانند قارچ روییدند، به مافیای خودرو هم شهرت دارند. به‌دلیل وسعت فعالیت این دفاتر در کشور هنوز سازمان‌های نظارتی نتوانستند این گروه را مهار کنند.

روز گذشته قیمت برخی از خودروها، از ٧٠٠ هزار تومان تا ٢ میلیون تومان افزایش پیدا کرد؛ بیشترین افزایش مربوط به خودرو‌های پرشیا، ٢٠٦ و کوییک بوده است. سایر خودرو‌ها افزایش کمتری داشتند.

پیش از این نیز آرش محبی‌نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور گفته بود: «اصلاح شیوه قیمت‌گذاری باعث افزایش تیراژ و ارتقای کیفیت تولید محصولات در شرکت‌های خودروسازی خواهد شد. در این صورت مسلماً شاهد کاهش هزینه‌های سربار خواهیم بود.»

همچنین مازیار بیگلو، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: «قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت باعث زیان میلیاردی خودروسازان و نارضایتی مردم و حاکمیت از صنعت خودرو و قطعه‌سازی شد.» او درباره اصلاح قیمت خودرو اظهار داشت: «قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت، مشکلات متعددی را برای صنعت خودرو و قطعه‌سازی ایجاد کرد؛ از این‌رو ضرورت داشت که رویه گذشته کنار گذاشته شود.»

منبع: ایران جیب


بیشتر بخوانید

وام ۳۰ میلیون تومانی و تخفیف برای برندگان طرح پیش‌فروش سایپا + جزئیات (۲۲ آذر ۱۴۰۰)

فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو در آذرماه ادامه دارد + قیمت و جزئیات (۲۲ آذر ۱۴۰۰)

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۳
آیت ابراهیم زاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
2
1
تیباتیب ۲
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
0
6
سیا بازی درآوردن دلار رو بالابردن و قیمت خودرو رو افزایش دادن.این وسط کلاه گشادی سر مردم رفته.مردم اگه بفهمند باید خودرو نخرن
اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
1
2
بند امروز دعوت نامه تکمیل وجه خودرو کوئیک را دریافت نمودم قیمت شده ۱۸۳ میلیون علی برکت الله
الله اورزو یخسین با این افزایش قیمت چه منتی میخاین سر مشتری بزارین ۸ ماه منتظریم خوردو تحویل بدن الان با قیمت بازار میدن پس سود مشارکت ۸ ماه چی میشه؟ این کلاهبرداری نیست پس چیه؟ خدا نعلت کند
حسنی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
0
3
آقا خیلیها حرف شما را گوش دادن ولی کلاه رفته سرشون والان بی ماشینند وتازه در یک سال چندین برابر قیمت بیشتر شده ،بعد تا کی دیگه افزایش قیمت نداریم خیلی از این آقایان دوشرکت خودرو ساز در این زیان شریکند چون شرکتهائی تحت هر عنوان تأسیس کردن ومثل یک غده سرطانی چسپاندن به این دو خودرو ساز
فرخ
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
0
4
قربون اون اقتدار برم که فقط یک هفته بود اینم از ریسی بابا اینا هیچ فرقی باهم ندارن فقط مردمو سر کار کذاشتن و دیگر هیچ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
من این هفده ساله شوهرم فوت شده باچند بچه وهیچ وسیله ای هم نداریم وهیچ حقوقی بچه های من حصرت یک دوچرخه رو دلشان مانده چه برسد به پراید ۱۵۰ ملیونی دولت خداوند پاسخ دهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
1
1
لطفا جویا شوید چرا ایران خودرو دنای معمولی و دنا پلاس معمولی و رانا و خودروهای اینچنینی را متوقف کرده و فقط توربو و توربوشارژ را تولید میکند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
0
2
لگن رو به قیمت خداتومن به ملت میدن واقعا خسته نباشید.
دولت هم اگه به فکر ملته تعرفه گمرک رو صفر کنه ببینه کسی حاضر این ماشین ها با یک پنجم قیمت بخره این کار رو نمیکنه چون ذی نفع متاسفانه
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
0
0
باسلام شماقضاوت کنیدکه بنده مهرماه سال ٩٩ثبت نام خودروکوییک بوده ام که ازمبلغ٩٧میلیون پنجاه میلیون وهفتصدواریزکردم باهزاربدبختی الان بنده برای الباقی این ماشین بایدکل زندگی ام رابفروشم که بتوانم صاحب یک ماشین بشم فکرمیکنم این یک سیاست عالیست که آدم‌های مثل من به غلط کردن بیوفتن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
0
0
همون ماشینا که سایپا ۱۵ ماه پول مردم دستش است بده بعدا ثبت نام کند دزدی دیگه شاخ ودم نداره چرا هیچکس به داد مردم نمیرسد از دست شرکت سایپا
مددجو
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
0
0
سلام من یه خانم مددجوی کمیته امدادم از وقتی سایپا وایران خودرو برنامه قرعه کشی گذاشتن من من دوست داشتم ثبت نام کنم چون پول کم داشتم نتونستم الان که از کمیته وام گرفتم وثبت نام میکنم دائم قیمت میره بالا ومن پولم کمه فقط دارم همون پولو بابت قسط هر ماهش واریز میکنم
تو رو خدا نکنین این کارو خیلی ها مثل من با شرایط سخت پسنداز کردن تا بتونن یه وسیله بخرن تا بتونن باهاش امرار معاش کنن اونم تو این گرونی خدارو خوش نمیاد
لااقل برا ما که تحت پوششیم یه فکری بکنین تا بتونیم از این فرصت استفاده کنیم
ممنونم
عدالتخواه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
0
0
سلام لطفااطلاع رسانی شود حقوق بازنشستگان غیرهمکارتامین اجتماعی با۳۰سال خدمت وکارگران زحمتکش هنوز افزایش نیافته است ودولتمردان جدیدآقای رئیسی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران مانند دولت نجومی خوار واختلاسگرقبلی روحانی عمل کردوقیمت اجناس وانواع خودروهای داخلی وسایرمایحتاج عمومی ملت ایران راگران کرد دولت جدید با دولت قبلی هیچگونه تفاوتی باهم ندارندهمگی ازبک قماشندونون قرض همدیگر میدهند وچوبش ملت بیچاره ایران میخورندتفرقه بیندازوحکومت کن!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
0
2
خخخخ واسه این لگنا ده میلیون سقفه قیمتیه حالا اینا ۱۸ درصد روی قیمتایه دویست میلیون جا واسه افزایش گذاشتن.اخه کدوم دولت تو این دنیا ماشین دست دوم بازارش از نو کارخانش گرونتر شده.مشخص که از این موقعیت سو استفاده مبخوان کنن ک قیمتارو با بازار یکی کنن.این خودروها لگنایه هزار سال قبل فرانسه با قیمت ب روز فرانسه رو ب فروش میرسونن.بخاطر اینکه مردمو زندانی کردن ک مجبور باشن وگرنه ماشین بدون گمرک ازاد کنید ببینید کدوم ادم عاقل لگنایه شمارو میخره.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
0
0
سلام تکلیف پیش فروش بدون سود مشارکت سال ۹۹ چه میشود با نرخ جدید حساب میشود یاخیر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
0
0
مشکل از دولت ها نیست مشکل از رسانه ها و جراید است که بعضی وقت ها یقه چاک می کنین بعضی وقتها مثل الان خفه خون می گیرید.
دولت روحانی نتونست قیمت رو ببره بالا دولت رییسی تونست واین رو شما بعنوان یک موفقیت ثبت می کنین.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
0
1
باسلام دلم میسوزد کاری ازم بر نمی آید،،،،یادش بخیر تا قبل از رییس جمهوری حسن کلید ساز جوان‌های عزیز می توانستند ماشین پراید بگیرند بنده پدر بزرگ هستم گفتم برای نوه ام یک عدد پراید می خرم دانشگاه که قبول شد ولی حالا تمام پس اندازم یک پراید نمی شود انشالله که خدا جوابت را بدهد
رحمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
0
0
افرادی که ثبت نام قبلی بودن شامل افزایش میشن ۰
اسماعیل
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
0
0
سلام و عرض لطفا کسانی که قبلا در طرح پیش فروش و نقد ثبت نام کردن که تا اخر سال 1400 خودرو باید تحویل بگیرین این افزایش قیمت شامل ما میشه یا نه؟
تشکر از سایت خوبتون
ع ف
France
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
0
0
بعضی‌ها چه یاوه می‌نویسند کاریکه دولت قبل نکرد دولت فعلی انجام داد خجالت بکشید گران کردن خودر. هر سه ماه به بهانه های مختلف یعنی چی دولت جدید مردم رو بیچاره کرد ماشین رو 30 میلیون گرون میکنن میگن دلال بازی جمع بشه دلال‌ها خود خودروسازها هستم چرا هرچند وقت تولید نمیکنن به بهانه ضرر دادن هی قیمت‌ها رو میبرن بالا ضرر ضرر میزنن دولت جدید مردم ر. به گدایی رسوند بدبختها قصه برا مردم برا مردم نگویید ضرر اینهمه نیروی مازاد ماموریت‌های کشکی بسکنید
افشین
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
0
1
مردم از بازار نخرند اونوقت کی قیمت کارخونه رو نگهداره! وقتی خود دولت پشت گرونیهاس چه توقعی از بازار دارید
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
0
0
چهل. بار دیگر. ماشین. گران بشد. فرقی. ندارد. تا. ما مردم. می‌خریم. تنها. راه. نخریدن. نمیمیرم. که
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
0
0
باسلام فقط میتونم اینو بگم خدا ب داده بیچاره‌ها برسه حرفی ندارم اگه حرفم بزنم بی‌فایده هست خودنو خسته نکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
0
0
تا این ملک و این روزگاره
ماشین که آزاد نمیشه هیچ روزهای بدتری درانتظارمونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
0
1
از کی تا حالا افزایش قیمت شده اسمش اصلاح قیمت. بعدشم چرا شما قیمت کارخونه رو به بازار میرسونید اگه راست میگید قیمت بازار پایین بیارید. در ضمن همون‌روز اول که قیمتهای جدید اعلام‌شد به همون‌نسبت تو بازار قیمتها بالا رفت این تفاوت قیمت خود دولت و خودرو ساز بوجود میاره که مشتری ب ا لگنهای کارخونه باشه. اینم‌شدی بازی دلار و سکه
وحید رخ بخش
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
0
0
متولد شیراز هستم تا حالا چندین بار ثبت نام کردم با دو تا بچه شیری کوچک سخت هست خدا کنه اسمم تو ای دفعه در بیاد چند سال هست ماشین ندارم حالا که پولش جور شده توکل به خدا برنده بشم دعا کنید
ناشناس
United States of America
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
0
0
اره نخرید تا عید بشه دو برابر قیمت مجبور میشوید بخرید دولت روباه
افسانه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
0
0
همش دروغه میخان پولای مردم و بریزن تو شکم ایرانخودرو تا سال دیگه هون ماشین و ده برابر بهشون بفروشن ،نمیخان مردم برن آزاد بخرن تا خودشون بینصیب از این کلاه برداری نمونن ،بخرین ملت چون قراره همه چیز بینهایت گرون بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
0
0
هر دولتی رو کار میاد،باشعاردروغ وحیله کاهش قیمت خودرو میاد،بعدش دست در دست همدیگه میذارند،تا خون مردم بخورند!،،،
لعنت به باعث و بانی گرونی ها!!!!
جوانی ما رفت افسوس از یه ماشین با حال!!!
لعنت به باعث وبانیش!ابهت ایران رو به باد دادند!!!پس تا کی وعده های دروغ !!
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->