جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

کنترل هوشمند کرونا در همه واحد‌های صنفی مشهد

  • کد خبر: ۹۱۳۱۹
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
کنترل هوشمند کرونا در همه واحد‌های صنفی مشهد
بنا به‌گفته رئیس اتاق اصناف مشهد، سامانه سیستم کنترل هوشمند اصناف درحال آماده سازی است و این فرایند در اصناف و بازار‌ها اجرا خواهد شد.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ قرار است پس از چند روز تأخیر، کنترل هوشمند کرونایی از اوایل هفته دیگر اجرا شود. یکی از اماکن مهم در موضوع کنترل هوشمند کرونا، بازار است و ازاین رو و بنا به‌گفته رئیس اتاق اصناف مشهد، سامانه سیستم کنترل هوشمند اصناف درحال آماده سازی است و این فرایند در اصناف و بازار‌ها اجرا خواهد شد.

محمود بنانژاد در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه کنترل هوشمند در همه واحد‌های صنفی مشهد انجام می‌شود، گفت: اکنون سامانه کنترل هوشمند کرونا در اصناف مشهد در مرحله آماده سازی است.

وی افزود: همچنین لازم است میزان واکسیناسیون افراد در همه واحد‌های صنفی به ویژه در فروشگاه‌هایی که موادغذایی در آن عرضه می‌شود، چه برای متصدی و چه کارگران، مشخص شده باشد.

وی ادامه داد: کسانی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند و تست پی سی آر آن‌ها مثبت است، از طریق سامانه به ما اعلام می‌شوند که از حضور این افراد در واحد صنفی جلوگیری خواهیم کرد.

بنانژاد گفت: در این سامانه رعایت شیوه نامه‌های ویژه برای هر صنف نسبت به خدمتی که انجام می‌دهد و بسته به نوع مشتری تعیین شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه کارکنان رستوران ها، فست فودها، اغذیه فروشی‌ها و تالار‌ها که در آن مواد غذایی عرضه می‌شود باید واکسینه شده باشند، کسانی که به آن واحد‌های صنفی مراجعه می‌کنند نیز حتما باید کارت واکسن داشته باشند؛ یعنی از ورود افرادی که واکسن نزده اند، به این واحد‌ها جلوگیری می‌شود.

رئیس اتاق اصناف مشهد خاطرنشان کرد: اگر مشاهده شود که کسی بدون کارت واکسن در واحد‌های صنفی حاضر شده است و از خدمات آن محل استفاده می‌کند، این موضوع برای آن واحد صنفی نیز تبعات خواهد داشت.

بستری ۱۲۰بیمار بدحال کرونایی در بیمارستان‌های استان

دبیر کمیته رسانه و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره آخرین وضعیت بستری شدگان کرونایی در بیمارستان‌های استان، گفت: اکنون ۱۲۰بیمار بدحال کرونایی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری و تحت درمان هستند.

محمد پهلوان افزود: ۸۵نفر از این بیماران در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند که این دانشگاه علاوه بر کلان شهر مشهد، ۱۵شهرستان دیگر را نیز زیرپوشش دارد.
وی ادامه داد: اکنون ۴۵۵بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که این میزان در ۱۰روز گذشته روند کاهشی داشته است.

پهلوان گفت: هم اکنون تعداد بستری شدگان روزانه کرونایی در بیمارستان‌های خراسان رضوی حدود ۱۶۰نفر است که در ۱۰روز گذشته نوسان داشته و بیشترین تعداد ۱۸۷بیمار کرونایی بوده است.

دبیر کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۱۱/۹۰ درصد از افراد بالای ۱۸ سال در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دز اول و ۸۴/۷۲ درصد از این افراد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی افزود:مشهد و بسیاری از مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی در وضعیت آبی قرار گرفته است و اکنون بهترین زمان برای دریافت واکسن به‌شمار می‌رود؛ به همین منظور از افرادی که در این زمینه اقدامی نکرده‌اند، می‌خواهیم برای حفظ سلامت خود و نزدیکانشان در اسرع وقت به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

واکسیناسیون ٨٨درصدی دانش آموزان

قاسم علی خدابنده، مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی هم در گردهمایی معاونان آموزش متوسطه ادارات آموزش وپرورش استان درباره میزان واکسیناسیون دانش آموزان و فرهنگیان گفت: ٩١درصد همکاران فرهنگی و ٨٨درصد دانش آموزان استان دز اول واکسنشان را در مقابله با بیماری کرونا دریافت کرده اند؛ امیدواریم با پوشش حداکثری واکسیناسیون دغدغه خانواده ها، همکاران و دانش آموزان برای حضور در کلاس‌های درسی کاسته شود.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در ۲۴ساعت گذشته ۹۰بیمار کووید۱۹ در کشور جانشان را از دست داده اند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۰هزارو۴۴۶ نفر رسیده است. همچنین در این مدت و براساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۳۳۰۹بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده که ۵۳۴نفر آن‌ها بستری شده اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->