اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

استاندار خراسان رضوی: اولویت من معیشت مردم است

  • کد خبر: ۹۱۳۲۱
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
استاندار خراسان رضوی: اولویت من معیشت مردم است
یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی گفت: اولویت مأموریت من به عنوان استاندار نیز معیشت و مشکلات مردم است؛ البته که از مسائلی مثل امنیت، سلامت و مسائل فرهنگی و اجتماعی نمی‌توان غفلت کرد.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اینکه اولویت اصلی و نخست دولت حل مشکلات معیشتی مردم است گفت: اولویت مأموریت من به عنوان استاندار نیز معیشت و مشکلات مردم است؛ البته که از مسائلی مثل امنیت، سلامت و مسائل فرهنگی و اجتماعی نمی‌توان غفلت کرد، اما اولویت و انرژی ما متمرکز بر حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم خواهد بود.

یعقوبعلی نظری در نشست تشکل‌های مردمی و انقلابی مشهد که در حسینیه قرآن و عترت برگزار شد با بیان اینکه در نظام مقدس اسلامی نباید بین مسئولان و مردم حتی در حرف هم جدایی باشد بیان کرد: برخی رویکرد‌های فعلی باید عوض شود.

نظام اسلامی، مردمی است و باید باشد و اینکه اصرار داشته باشیم بگوییم کسی که مسئول شده است دیگر از مردم جدا می‌شود یا اینکه مردم در جامعه مسئولیتی ندارند، اشتباه است.

جوان گرایی باید در راستای رسیدن به اهداف باشد

وی با اشاره به لزوم جوان گرایی در ارتباط با اولویت‌ها و اهداف اصلی دولت ادامه داد: باید به دنبال نیروسازی برای اسلام و انقلاب باشیم و لازم است که جوان گرایی هم مبتنی بر تحقق مأموریت‌ها باشد، البته نمی‌توان از جوانی هم استفاده کرد که در این مأموریت نمی‌تواند کمک و اهداف آن را محقق کند.

نظری افزود: موضوع مهمی که تشکل‌ها باید به آن بپردازند و ساز و کار آن را تقویت کنند، این است که چه کنیم تا جوانان برای قبول مسئولیت ساخته و آماده شوند؟ حضور در بسیج و تشکل‌های مردمی کادرسازی است و باید این‌ها را سامان بدهیم و تقویت کنیم و اشکالات را برطرف کنیم، چون این‌ها ظرفیت‌ها و محلی برای کادرسازی انقلاب هستند.

مدیر سفارشی نمی‌پذیرم

استاندار خراسان رضوی در پاسخ به این شبهه که برای انتخاب برخی افراد در پُست‌های مختلف تحت فشار است، گفت: من در حوزه انتصاب مدیران خاص نیز به هیچ وجه تحت فشار نیستم و سفارش پذیر هم نیستم و اگر تصمیم بگیرم که فردی مناسب تصدی مسئولیتی است، این کار را انجام می‌دهم.

همه عرصه‌ها بر اساس توانمندی مردمی

وی رویکرد استانداری خراسان رضوی را اداره همه عرصه‌های مبتنی بر حرکت و توانمندی‌ها مردمی دانست و افزود: اعتقاد داریم که دستگاه‌های حاکمیتی در اقتصاد نباید تصدی گر باشند و باید زمینه‌ها را برای تشکل‌ها و جریان‌های مردمی فراهم کنند.

اکنون نه تنها این زمینه فراهم نمی‌شود، بلکه مانع هم ایجاد می‌شود. دولت در مرحله اول باید به سمتی هدایت شود که موانع را از سر راه جریان‌های مردمی بردارد و آماده شوند تا براساس داشته‌های خودشان از مردم و حرکت‌های مردمی حمایت کنند. سیاست ما در استان در همه بخش‌ها این است که جریان‌های مبتنی بر تشکل‌های مردمی اساس و دستگاه‌های حاکمیتی در خدمت آن‌ها باشند.

نگران سوءاستفاده از تجمع‌ها هستیم

نظری در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه دلیل اعطا نشدن مجوز به تجمع‌های مردمی نگرانی از سوءاستفاده از آن‌هاست، تصریح کرد: رویکرد این نیست که به تجمع‌های مردمی مجوز داده نشود و جلوی اعلام نظر مردم گرفته شود. واقعیت این است که مسئولان نگران سوءاستفاده‌ها هستند. درست مثل اتفاقی که در اصفهان افتاد. اینکه گاهی مجوزی داده نمی‌شود، به دلیل همین نگرانی است.

اتباع، بدون برخورد امنیتی

استاندار خراسان رضوی در ادامه و درباره برخی برخورد‌های امنیتی با مهاجران و اتباع بیگانه نیز این گونه توضیح داد: سیاست نظام این نیست که با اتباع و مهاجران برخورد زشتی داشته باشد، اما ورود‌های غیرمجاز و مسائل امنیتی که به دنبال دارد بسیار جدی است. قصد ما برخورد امنیتی با موضوع اجتماعی مهاجرت نیست، ولی باید دقت لازم در این حوزه صورت گیرد.

همراهی با تشکل‌های تربیتی

نظری با اشاره به اهمیت مسائل تربیتی هم گفت: مباحث تربیتی یا در خانواده اتفاق می‌افتد، یا در مدرسه، یا در تشکل‌ها و این مسئله تدریجی است و باید محیط‌ها را آماده کنیم.

موضوع تربیت قرار نیست فقط در تشکیلات تربیتی اتفاق بیفتد و همه بستر‌ها و عرصه‌ها برای موضوع تربیت باید آماده شود و اگر بر این موضوع متمرکز شویم، موفق می‌شویم و اگر تشکل‌هایی در این باره خواستند کار معین و مشخصی را انجام بدهند، زمینه را برای آن‌ها فراهم خواهیم کرد.

داوطلب استانداری خراسان رضوی نبودم

وی در ادامه و با بیان اینکه داوطلب این پست نبودم و استانداری به من تکلیف شد تصریح کرد: با توجه به داوطلب‌های زیاد و با تجربه‌ای که برای خراسان رضوی بود، فکر نمی‌کردم که این مسئله عملی شود، ولی این اتفاق افتاد و با توجه به درخواست و اقبالی که شد و با این نگاه که تکلیف شد و می‌توانم منشأ اثر باشم این مسئولیت را پذیرفتم.

نشست‌های مردمی مهم است

وی با تأکید بر اهمیت برگزاری نشست‌های مردمی و پاسخگویی به مشکلات تشکل‌ها و مردم نیز گفت: تشکل‌های مردمی به عنوان ساز و کار طبیعی رشد یافته در طول زمان و تاریخ بسیار اهمیت دارند.

من علاقه‌مند به این نشست‌ها هستم و وقتی در جمع مردم قرار می‌گیرم، جدا از نتیجه‌ای که حاصل می‌شود، احساس خوبی دارم. در این نشست همچنین تعدادی از مدیران و فعالان تشکل‌های مردمی مشهد، به بیان مشکلات و مسائل خودشان پرداختند و خواستار حل و فصل آن‌ها از سوی استاندار و استانداری خراسان رضوی شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->