آیا سریال «شوگان» فصل دومی هم خواهد داشت؟ تقدیر از دکتر سلمان ساکت، همراه همیشگی مرکز آثار، مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سریال «مامان اشتباه می‌کند» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش و تکرار «محمد صادقی» بازیگر جنجالی از ایران رفت + عکس حادثه سر صحنه فیلمبرداری برای «ادی مورفی» رادیو، صدای ماندگار است رونمایی از پوستر جدید «سال گربه» + عکس سریال «سووشون» آماده توزیع در شبکه خانگی بازیگران سریال «هشت پا» معرفی شدند کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» روی صحنه + جزئیات فقدان چشم‌انداز، حلقه مفقوده جشنواره‌های هنری «مست عشق» سینمای ایران را هوشیار خواهد کرد؟ «آپولو» از آمریکا جایزه گرفت حامد بهداد و سحر دولتشاهی با «مفت بر» در راه سینما انتشار فیلم سینمایی «همسر» ویژه نابینایان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ مروری بر جدیدترین سریال‌های تلویزیون پربازدیدترین شبکه تلویزیون در ماه نخست سال ۱۴۰۳ معرفی شد نماهنگ جدید ابوذر روحی رونمایی می شود
سرخط خبرها

۲۱ یادمان تعاملی در انتظار بهار ۱۴۰۱ مشهد

  • کد خبر: ۹۱۳۵۱
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
۲۱ یادمان تعاملی در انتظار بهار ۱۴۰۱ مشهد
بخش «یادمان‌ها» از بخش‌های مهم جشنواره بین‌المللی هنر‌های شهری مشهد است که پس از فراخوان اولیه و بررسی رزومه ۱۹۷هنرمند متقاضی شرکت در این بخش، داوران رزومه ۹۲هنرمند را برای جانمایی در ۲۱نقطه از شهر مشهد انتخاب کردند.

به گزارش شهرآرانیوز - بخش «یادمان‌ها» از بخش‌های مهم جشنواره بین‌المللی هنر‌های شهری مشهد است که پس از فراخوان اولیه و بررسی رزومه ۱۹۷هنرمند متقاضی شرکت در این بخش، داوران رزومه ۹۲هنرمند را برای جانمایی در ۲۱نقطه از شهر مشهد انتخاب کردند و حالا در مراسمی در کارخانه نوآوری مشهد، این هنرمندان براساس اولویت‌های انتخاب‌شده در یکی از این ۲۱محل مستقر شده‌اند تا در مهلت باقی‌مانده، ماکت اولیه آثارشان را متناسب با موضوعشان و موقعیت مکانی آن‌ها به جشنواره تحویل دهند.

اجرای آثار جشنواره در ۳۵ نقطه شهر مشهد

دبیر جشنواره بین‌المللی هنر‌های شهری مشهد گفت: این جشنواره به‌دنبال برنامه‌ای مشخص برای شهر مشهد است و نیاز دارد با رویکردی عادلانه به مناطق شهر نگاه کند و نباید هیچ منطقه‌ای در شهر بر منطقه دیگر اولویت داشته باشد. او ادامه داد: علاوه‌بر نقاط بیست‌ویک‌گانه در‌نظر‌گرفته‌شده در بخش یادمان‌ها، در بخش اصلی فراخوان، ۱۴نقطه مهم شهری برای اجرای پاویون‌ها در نظر گرفته شده است و به‌نوعی ۳۵محل برای نمایش آثار در نوروز‌۱۴۰۱ در شهر وجود دارد.

مهدی یک‌پسر تصریح کرد: دلیل برگزاری قرعه‌کشی در بخش یادمان و درنظرگرفتن ظرفیت چهاربرابری برای هر بخش، این است که ما مطمئن شویم در همه نقاط، حداقلی از آثار وجود دارد. با پیگیری‌هایی که انجام شده است، پرداختی جشنواره در مرحله ارائه ماکت با رشد سه‌ونیم‌برابری به ۷میلیون تومان خواهد رسید. هدف از این پرداخت این است که به‌ازای هر نقطه به اعتدالی از آثار در سوژه و مکان برسیم.

نگاه عمیق جشنواره به سوژه‌ها

یک‌پسر با اشاره به اهمیت دستاورد‌های محتوایی در آثار ارسالی به جشنواره، گفت: در گذشته آثار باتوجه‌به موضوعات کلی که در جشنواره اعلام شده بود، تولید می‌شدند؛ موضوعی که در مرحله اجرا بر وزن محتوا‌های آثار اثر می‌گذاشت. او ادامه داد: مدیریت شهری انتظار داشت به برخی موضوعات بیشتر توجه شود، اما کف آثار به‌سمت موضوعات آزادتر سنگینی می‌کرد.

دبیر جشنواره بین‌المللی هنر‌های شهری مشهد بیان کرد: راه‌حلی که در این دوره به ذهنمان رسید، این بود که یک لایه در موضوعات و سوژه‌ها عمیق‌تر شویم و مصداق‌هایی را براساس موضوعات تعریف کنیم تا هنرمندان بیشتر با آن‌ها ارتباط برقرار کنند و به‌نوعی سفارش دقیق‌تر شود.

برنامه‌ریزی جشنواره هنر‌های شهری در ۳ بخش اصلی

یک‌پسر با اشاره به سه‌بخش اصلی جشنواره بین‌المللی هنر‌های شهری مشهد که مخاطب آن هنرمندان هستند، خاطرنشان کرد: بخش مسابقه بین‌المللی با هدف طراحی پاویون‌های شهری برنامه‌ریزی شده است و چالش این حوزه در‌زمینه طراحی فضا و محتوایی است که درون آن اتفاق می‌افتد. به گفته دبیر جشنواره بین‌المللی هنر‌های شهری مشهد در بخش اصلی فراخوان جشنواره هیچ‌گونه محدودیتی برای شرکت وجود ندارد و هنرمندان می‌توانند تا سه‌اثر به جشنواره ارسال کنند و در هیئت‌داوران بررسی شود. پایان مهلت شرکت در این بخش ۳دی است.

در بخش یادمان‌ها نیز هنرمندان تا ۷دی فرصت دارند که ماکت‌های مربوط به هر بخش را به جشنواره تحویل دهند. یک‌پسر با اشاره به بخش تزیینات شهری به‌عنوان سومین برنامه این جشنواره، یادآور شد: نگاه ما به این بخش با سال گذشته متفاوت است و هدف آن تغییر در نازیبایی‌های شهر با استفاده از خلاقیت است که در این بخش نیز حضور افراد مختلف آزاد است. هنرمندان تا ۲۶آذر مهلت دارند در این فراخوان شرکت کنند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->