تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد!
سرخط خبرها

برنامه هفته نهم لیگ برتر فوتبال| کورس گل‌گهر با استقلال، پرسپولیس و سپاهان برای صدر

  • کد خبر: ۹۱۳۶۳
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
برنامه هفته نهم لیگ برتر فوتبال| کورس گل‌گهر با استقلال، پرسپولیس و سپاهان برای صدر
رقبای قدیمی برای صدرنشینی در جدول امروز به آب‌و آتش خواهند زد.

احسان سرفرازی/شهرآرانیوز، مسابقات هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران از امروز با برگزاری ۳ مسابقه شروع می‌شود و مدعیان سنتی این رقابت، به‌مصاف حریفان خود خواهند رفت. در اولین بازی امروز استقلال از ساعت ۱۶ به میهمانی پیکان خواهد رفت و سپاهان در بازی هم‌زمان باید از صنعت‌نفت پذیرایی کند. در آخرین بازی امروز هم از ساعت‌۱۸ سرخ‌پوشان که هفته گذشته با نتیجه تساوی در شهرآورد متوقف شده‌اند، باید در ورزشگاه آزادی با هوادار مسابقه بدهند.

دیگربازی‌های این هفته فردا برگزار می‌شود و براساس برنامه، گل‌گهر صدرنشین باید به‌مصاف پدیده قعرنشین برود و آلومینیوم هم برای ادامه بالانشینی‌هایش باید تیم سختکوش فجرسپاسی را از پیش رو بردارد. ذوب‌آهن در شهر اولین‌ها با تیم نفت مسجد‌سلیمان بازی می‌کند و تراکتور در دل کویر به میهمانی مس رفسنجان خواهد رفت. آخرین‌بازی این هفته را نیز ۲ تیم فولاد و نساجی مازندران از ساعت‌۱۸ در ورزشگاه شهدای فولاد برگزار خواهند کرد.

پیکان – استقلال / ساعت‌۱۶:۰۰

تیم فوتبال پیکان بعد از کش‌و‌قوس‌های فراوان سرانجام در ورزشگاه دستگردی از شاگردان فرهاد مجیدی پذیرایی خواهد کرد. استقلال ۵ هفته متوالی است که رنگ برد را ندیده است تا شاهد مطرح‌شدن انتقاد‌هایی از فرهاد مجیدی باشیم؛ اینکه مدیران استقلال همه‌چیز را برای موفقیت او و تیمش فراهم کرده‌اند، اما او نتوانسته است از این فرصت استفاده کند و اگر قرار باشد وضعیت تا نیم‌فصل به‌همین‌شکل باشد، شاید شاهد اتفاق‌های جدیدی در استقلال باشیم.

در چنین‌شرایطی، برد در بازی با پیکان، اهمیت بسیار زیادی برای مجیدی دارد و در‌صورتی‌که خبری از پیروزی استقلال در این بازی نباشد، احتمالا شایعاتی که طی روز‌های گذشته درباره نیمکت استقلال در برخی رسانه‌ها منتشر شده، به شکل جدی‌تری پیگیری شود. پیکان هم البته در ۴ هفته گذشته موفق به برد نشده و مجتبی حسینی هم مثل فرهاد مجیدی به‌دنبال فرار از یک مساوی دیگر است و باید دید این بازی برنده خواهد داشت یا نه. استقلال با ۱۴‌امتیاز در رده ششم جدول قرار دارد و پیکان نیز با ۱۴‌امتیاز فقط یک پله پایین‌تر از این تیم قرار دارد.

خط دفاعی استقلال عوض می‌شود

استقلال، وریا غفوری را به‌دلیل مصدومیت و محمدحسین مرادمند را به‌خاطر محرومیت در اختیار ندارد. بابک مرادی هم از تمرینات دور بوده است و قطعا جایی در فهرست فرهاد مجیدی ندارد. در مقابل، پیکان مصدوم و محرومی در دیدار هفته نهم ندارد. بدین‌ترتیب احتمالا مثل بازی شهرآورد، بازهم دانشگر در دفاع راست حاضر خواهد شد و این‌بار عارف آقاسی جایگزین مرادمند خواهد شد تا بدین‌ترتیب مجیدی یک‌بار دیگر مجبور شود خط دفاعی تیمش را تغییر دهد. در سوی مقابل پیکان برای این بازی همه بازیکنانش را در اختیار دارد و بدون محروم و مصدوم به‌مصاف آبی‌پوشان خواهد رفت.

پرسپولیس- هوادار / ساعت ۱۸:۰۰

تساوی بدون گل در شهرآ‌ورد پایتخت سبب شد تا انتقاد‌هایی از شیوه بازی هر ۲ تیم استقلال و پرسپولیس صورت بگیرد؛ نتیجه‌ای که بعید به نظر می‌رسد سرمربیان ۲ تیم به آن اعتراضی داشته باشند، چرا‌که توانستند بدون کمترین فشار از مهم‌ترین دیدار خود عبور کنند و حالا به فکر بازگشت به مسیر پیروزی باشند. یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس، که ۲ برد این تیم قبل از شهرآورد را با برد‌های اقتصادی ۱ بر ۰ رقم زده بود، حالا باید تمام تمرکز خود را روی بهبود شرایط گل‌زنی تیمش بگذارد. او پس از اشتباه‌های فراوان بازیکنان خط دفاعی، راهبرد تیمش را تغییر داد تا سرخ‌پوشان در ۳ بازی متوالی گذشته گلی را دریافت نکنند. حالا یحیی برای خط حمله پرسپولیس نیز باید به فکر چاره باشد.

پرسپولیس در پایان هفته هشتم لیگ برتر فوتبال با ۹ گل زده چهارمین خط حمله را پس از سپاهان اصفهان، گل‌گهر سیرجان و مس رفسنجان در اختیار دارد و برای بهبود این آمار چاره‌ای جز ایجاد تغییر ندارد. سرمربی پرسپولیس همچنان در استفاده هم‌زمان از ۲ مهاجم شک‌و‌تردید دارد. عیسی آل‌کثیر و مهدی ترابی که رفته‌رفته توانسته بودند با همدیگر در خط حمله هماهنگ شوند، در شهرآورد کنار هم قرار نگرفتند. یحیی ترجیح داد در این بازی امید عالیشاه را جانشین عبدی کند تا او کمی عقب‌تر از آل‌کثیر بازی کرده و برای تک‌مهاجم پرسپولیس، موقعیت گل ایجاد کند؛ تاکتیکی که جواب نداد تا احتمال تغییرات دوباره در خط حمله پرسپولیس افزایش پیدا کند و گل‌محمدی برای خروج این تیم از بحران گل‌نزدن، به دیدار با تیم هوادار دل خوش کند.

شاگردان رضا عنایتی در تیم هوادار که فصل گذشته در لیگ دسته‌اول بودند، با صعود به لیگ برتر آماده نخستین بازی تاریخ باشگاه خود با پرسپولیس می‌شوند. نتایج این تیم در ۸ هفته ابتدایی باعث حضور این تیم در رتبه هفدهم با ۵‌امتیاز شده است؛ جایگاهی متزلزل برای تیم جدید پایتخت که انگیزه‌های متفاوتی برای بازی با پرسپولیس دارد. باید دید گل‌محمدی برای دیدار با هوادار سراغ تغییرات تاکتیکی در خط حمله پرسپولیس می‌رود تا مهدی عبدی و عیسی آل‌کثیر بتوانند از کم‌تجربگی بازیکنان هوادار استفاده کنند یا اینکه این تیم با سد محکم شاگردان با‌انگیزه عنایتی روبه‌رو می‌شود تا سرخ‌ها همچنان با آمار گل‌زنی اندک خود، به فکر راه چاره دیگری بیفتند.

کاپیتان سرخ‌ها به این بازی هم نرسید

پرسپولیس در بازی امروز ۲ مصدوم دارد. احسان پهلوان و سید‌جلال حسینی نمی‌توانند برای سرخ‌پوشان به میدان بروند. برای هوادار نیز داریوش شجاعیان و محمد قاضی مصدوم هستند و نمی‌توانند برای تیم رضا عنایتی بازی کنند. بدین‌ترتیب احتمالا بازهم علی نعمتی و فرشاد فرجی زوج خط دفاعی تیم گل‌محمدی را تشکیل خواهند داد و در سوی مقابل نیز روح ا... باقری به احتمال زیاد از ابتدا در ترکیب تیم عنایتی به میدان خواهد رفت.

سپاهان - صنعت‌نفت / ساعت ۱۶:۰۰

طلایی‌پوشان اصفهان با‌وجود شکست ۴‌بر۲ هفته گذشته برابر گل‌گهر سیرجان، با ۱۶‌امتیاز به‌همراه گل‌گهر و آلومینیوم، ۳ تیم بالای جدول هستند؛ اما پرسپولیس، مس رفسنجان و استقلال نیز به یک‌قدمی سپاهان رسیده‌اند؛ بنابراین توقف یا شکست شاگردان نویدکیا در دیدار خانگی برابر صنعت‌نفت ممکن است به قیمت ازدست‌رفتن جایگاه این تیم در جدول تمام شود. صنعت‌نفت نیز هر چند از روند ضعیف خود در ابتدای فصل فاصله گرفته، اما از ۴ بازی گذشته فقط ۳ امتیاز به دست آورده است و هم اکنون با ۶ امتیاز در رده سیزدهم قرار دارد. در صورت شکست شاگردان منصوریان در بازی با صدرنشین لیگ برتر، احتمال بازگشت صنعت‌نفت به منطقه سقوط زیاد است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->