پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ
سرخط خبرها

سومین سال ضررده بارسلونا| یورولیگ و آسیب مالی جدید برای نیوکمپ!

  • کد خبر: ۹۱۵۳۵
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
سومین سال ضررده بارسلونا| یورولیگ و آسیب مالی جدید برای نیوکمپ!
سقوط به لیگ اروپا اوضاع مالی تیم کاتالونیا را بدتر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بارسلونا دیگر یک تیم حاضر در لیگ قهرمانان نیست و فاجعه لیگ اروپا برای این تیم یک واقعیت است. بارسلونا با شکست ۳ بر ۰ برابر بایرن‌مونیخ نتوانست از گروهش در لیگ قهرمانان صعود کند و به لیگ اروپا سقوط کرد. آبی‌اناری‌ها پس از ۲۱ سال نتوانستند از گروهشان بالا بروند و در ادامه فصل باید کارشان را در لیگ اروپا دنبال کنند. تفاوت صعود به یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان و رفتن به لیگ اروپا از لحاظ مالی نیز فاحش است. شرایط به‌گونه‌ای است که بارسلونا برای جبران خسارت صعودنکردن به دور بعد لیگ قهرمانان حتما باید به فینال لیگ اروپا برود و قهرمان شود.

بارسا در صورت پیروزی بر بایرن و رفتن به دور بعد لیگ قهرمانان، ۶/۹ میلیون یورو دریافت می‌کرد و اگر به یک‌چهارم نیز راه می‌یافت، ۶/۱۰ میلیون یورو از یوفا پاداش می‌گرفت. به‌این‌ترتیب، بارسا برای راهیابی به یک‌چهارم در مجموع ۲/۲۰ میلیون یورو دریافت می‌کرد، ولی اگر در لیگ اروپا به فینال نیز برسد، در مجموع ۹/۱۴ میلیون یورو پاداش خواهد گرفت. به‌عبارتی، پاداش قهرمانی در لیگ اروپا حتی برابر با پاداش رسیدن به یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان هم نیست. در لیگ قهرمانان تیم‌های نیمه‌نهایی هرکدام ۵/۱۵ میلیون یورو و قهرمان نیز ۲۰ میلیون یورو پاداش خواهد گرفت. پاداش تیم‌های حاضر در نیمه‌نهایی لیگ اروپا و تیم قهرمان این تورنمنت، فقط ۶/۴ و ۶/۸ میلیون یورو است.

بارسا با کسب رتبه سوم گروه، برای حضور در پلی‌آف لیگ اروپا فقط ۵۰۰ هزار یورو از یوفا دریافت خواهد کرد. بارسا اکنون به‌دنبال بودجه‌ای ۷۵ میلیون یورویی از طریق عقد قرارداد با اسپانسرهاست و مدیریتش مدعی شده است باعث ایجاد درآمد خواهد شد. همین‌جاست که صعود به دور یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان پراهمیت جلوه می‌کرد. بیش از اینکه چنین موفقیتی (صعود به دور بعد) اهمیت ورزشی داشته باشد، اهمیت اقتصادی داشت. حذف بارسا از لیگ قهرمانان باعث خواهد شد که برای سومین سال متوالی باشگاه متحمل ضرر شود و به‌طبع در آینده قدرت رقابت ورزشی را نیز تحت‌تأثیر قرار خواهد داد.

چوب حراج بر سر بازیکنان بارسا

بحران‎های بی‌شمار بارسلونا در بیرون و درون زمین در آستانه پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی همچنان ادامه دارد. بارسلونا درحالی به سال جدید میلادی قدم خواهد گذاشت که شکست برابر بایرن‌مونیخ و حذف از لیگ قهرمانان فشار‌ها بر این تیم را افزایش داده است. این تیم حالا به‌دنبال درمانی است که هرچه سریع‌تر این زخم را بهبود بخشد، اما این کار بدون همراهی بازیکنان ممکن نیست و متئو المانی، مدیر فوتبال این باشگاه، نیز چند هفته قبل مدعی شده بود که فهرست بارسا هرچه زودتر باید خلوت شود.

گفته می‌شود بارسا آماده است تا پیشنهاد‌هایی را برای چندین بازیکن در ماه ژانویه بررسی کند که ژاوی نیز اجازه جدایی آن‌ها را داده تا بتواند بازیکنان مدنظر این مربی را بخرد. نام بازیکنانی، چون فیلیپه کوتینیو، ساموئل اومتیتی، مینگوئزا، لوک دی‌یونگ و سرجینیو دسِت در این فهرست دیده می‌شود. موندو دیپورتیوو مدعی شده است که مدیران بارسا حتی حاضر هستند پیشنهادی برای فرانکی دی‌یونگ و مارک آندره‌ترشتگن را نیز بررسی کنند. موضوع فروش کوتینیو و اومتیتی چندان جدید نیست.

این ۲ بازیکن جزو افرادی هستند که بیشترین دستمزد‌ها را در این تیم دریافت می‌کنند. کار باشگاه برای فروش این ۲ بازیکن دشوار به‌نظر می‌رسد، هرچند کوتینیو شانس بازی در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر را دارد و ممکن است برای اینکه این شانس را حفظ کند، به تیم دیگری برود تا فرصت بازی بیشتری داشته باشد. لوک دی‌یونگ نیز که از زمان پیوستن به بارسا فرصت چندانی برای حضور در میدان نداشته، به‌دنبال توافقی با این باشگاه برای فسخ قرارداد است. عملکرد ضعیف و شکست تحقیرآمیز در مونیخ روی سرنوشت مینگوئزا تأثیرگذار بوده است و به‌نظر می‌رسد که این باشگاه قصد دارد بازیکن جوان تیمش را که تا ژوئن ۲۰۲۳ با این تیم قرار دارد، بفروشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->