ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مشهدی‌ها نخستین قهرمانان لیگ صحرانوردی بانوان

  • کد خبر: ۹۱۷۱۶
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
مشهدی‌ها نخستین قهرمانان لیگ صحرانوردی بانوان
اولین لیگ باشگاهی دو صحرانوردی پس از ۲ مرحله به پایان رسید.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ برای اولین‌بار، لیگ دوی صحرانوردی بانوان برگزار شد که در نخستین گام، مشهدی‌ها مدال‌های طلا و نقره را از آن خود کردند و سکو‌های اولی و دومی زیرپای آن‌ها بود. فدراسیون اعلام کرده است که این مسابقه نخستین‌بار و با هدف گسترش دو‌های استقامت در کشور و ترغیب باشگاه‌ها به سرمایه‌گذاری برای پرورش دوندگان استقامتی برگزار می‌شود. پیش از این مسابقات صحرانوردی فقط به‌صورت قهرمانی کشور برگزار می‌شد و حالا با آغاز لیگ این رشته، می‌توان شاهد پیشرفت و توسعه دوی صحرانوردی بود.

باد تند و سرد در مسیر دونده‌ها

مرحله اول در تهران بود و مرحله دوم در ورزقان پیگیری شد. موضوع شایان توجه این است که در مرحله نخست ۴ تیم شرکت‌کننده وجود داشتند، اما در مرحله نهایی تعداد تیم‌ها به عدد ۵ رسید و استان میزبان نیز یک تیم راهی این رقابت‌ها کرد. پلیمر خلیج‌فارس، آکادمی دوومیدانی گیلان، اشتادسازه و مقاومت بسیج و آذربایجان‌شرقی تیم‌هایی بودند که به‌مصاف یکدیگر رفتند.

مرحله نهایی در شهر ورزقان از شهر‌های استان آذربایجان‌شرقی پیگیری شد و دوندگان در این مرحله مسیر ده‌کیلومتری را در کنار دریاچه شهر ورزقان طی کردند. اما در روز مسابقه شرایط جوی در ورزقان کار را برای دونده‌ها سخت کرده بود؛ باد و سرما باعث شد مسیر زیبای دریاچه ورزشکاران را به دردسر بیندازد و کمی در عملکرد آن‌ها تأثیر بگذارد. بااین‌حال، رده‌های اول تا سومی انفرادی و تیمی همچون دور اول رقم خورد.

تیم پلیمر خلیج‌فارس قهرمان شد، اشتادسازه مشهد به نایب‌قهرمانی رسید و مقاومت بسیج تهران به‌عنوان سومی رسید. پریسا عرب نیز همچون همیشه در سال‌های گذشته که قهرمان دو‌های استقامت و صحرانوردی است، در این مسابقه نیز قهرمان شد. همچنین، سمیرا خداترس دونده مشهدی دوم شد و پریچهر شاهی در رده سوم انفرادی قرار گرفت.

سکو‌ها در دست دختران خراسانی

خراسانی‌ها پرتعدادترین ورزشکاران این مسابقات بودند. تیم خراسان‌رضوی با نام اشتادسازه راهی این مسابقات شد و به‌عنوان نایب‌قهرمانی رسید. انوشه ذوالفقاری، زهرا افشاریان، زینب خلیلی و الهه سینکایی اعضای تیم اشتادسازه بودند که به‌جز سینکایی از استان تهران، ۳ورزشکار دیگر مشهدی بودند و زیر‌نظر حمیده جوان تمرین کرده بودند. در این مسابقات ذوالفقاری به‌عنوان مربی‌بازیکن در تیم مشهد حضور داشت.
اما هدایت تیم قهرمان مرحله اول، یعنی پلیمر، را بازهم مربی مشهدی برعهده داشت. حمیده جوان همچون لیگ دوومیدانی کشور در این مسابقات نیز با تیم پلیمر همکاری داشت و هر ۲تیم را به قهرمانی رساند. در تیم پلیمر، سمیرا خداترس و حدیثه رئوف از خراسان‌رضوی برای تیم خرم‌آبادی می‌دوند و بقیه ورزشکاران این تیم از لرستان و تهران هستند.

جذب مشهدی‌ها در خرم‌آباد

پلیمر خلیج‌فارس که در چند سال گذشته حضوری موفق در دوومیدانی داشته است و تیم دختران این باشگاه امسال هم در لیگ‌برتر دوومیدانی کشور قهرمان شد، حالا در جدیدترین اتفاق، در لیگ صحرانوردی بازهم با کمک مشهدی‌ها توانست قهرمانی را تجربه کند. هدایت این تیم قدرتمند را مربی مشهدی، یعنی حمیده جوان، برعهده دارد.

مرحله نخست چگونه گذشت؟

هفته نخست آذرماه، نخستین مرحله از لیگ باشگاهی صحرانوردی بانوان برگزار شد و در آن مرحله نیز دختران دونده خراسانی بازهم درخشیدند، به‌طوری‌که از ۱۰‌دونده برتر ایران نیمی از آن‌ها خراسانی هستند. اولین مرحله در ورزشگاه چوگان شهدای تهران با حضور ۴تیم پیگیری شد. در این رقابت‌ها دوندگان مسیر ده‌کیلومتری را در ورزشگاه چوگان شهدا طی کردند که در آن مرحله پلیمر خلیج‌فارس قهرمان شد، اشتادسازه مشهد به نایب‌قهرمانی رسید و مقاومت بسیج تهران در رده سوم ایستاد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->