تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری
سرخط خبرها

اومیکرون موجب لغو ۷۰۰ پرواز مسافرتی در آمریکا شد

  • کد خبر: ۹۳۲۸۷
  • ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸
اومیکرون موجب لغو ۷۰۰ پرواز مسافرتی در آمریکا شد
موج ابتلاء به سویه جدید کرونا موسوم به اومیکرون باعث شد شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی در آستانه کریسمس بیش از ۷۰۰ پرواز خود را لغو کنند. در واقع کمبود خدمه پرواز به دلیل ابتلاء به این بیماری باعث این اتفاق کم سابقه شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، شیوع سویه اومیکرون ویروس کرونا در آمریکا و کمبود شدید خدمه هواپیما موجب شده است شرکت های هوایپمایی در این کشور، بیش از ۷۰۰ پرواز خود را در ایام کریسمس لغو کنند.

شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز ۱۷۳ پرواز یا ۱۰ درصد از کل پروازهای خود را لغو کرد و این امر منجر به سردرگمی مسافرانی شد که امیدوار بودند ایام کریسمس را در کنار خانواده های خود خواهند بود. این درحالی است که این شرکت برای روز شنبه نیز ۶۸ پرواز خود را لغو کرده است.

یک سخنگوی یونایتد ایرلاینز گفت: افزایش موارد ابتلا به سویه اومیکرون در آمریکا بر خدمه هواپیما و افرادی که عملیات های ما را انجام می دهند، تاثیر مستقیم داشته است.

شرکت هواپیمایی دلتا  نیز ۱۴۴ پرواز خود را  در روز جمعه لغو و اعلام کرد که  در روز شنبه نیز ۱۰۴ پرواز آن لغو شده است.

یک سخنگوی این شرکت گفت: تیم شرکت دلتا تمام تلاش های خود از جمله تغییر مسیرها و تعویض هواپیما و خدمه را انجام داده است. با این حال این شرکت مجبور شده است در روز جمعه حدود ۹۰ پرواز خود را لغو کند.

بر اساس داده های پایگاه "فلایت اور" FlightAware در مجموع مجموع ۵۱۰ پرواز در روز جمعه و  ۲۳۷ پرواز نیز در روز شنبه  لغو شده است.

 شرکت های هواپیمایی آمریکا روز پنجشنبه  بیش از ۲.۲ میلیون نفر را به مقاصد مختلف در این کشور انتقال دادند. این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته، حدود ۸۴۶ هزار مسافر از پروازهای شرکت های آمریکایی استفاده کرده بودند.
در حالیکه کمتر از سه هفته از شناسایی نخستین مورد مبتلا به سویه اومیکرون در آمریکا می گذرد، این نوع جدید اکنون در تمامی ۵۰ ایالت این کشور تائید و به عنوان سویه غالب از نوع دلتا پیشی گرفته است.

در پی شناسایی سویه اومیکرون در آمریکا، چندین ایالت از جمله نیویورک، مین و واشنگتن رکورد میانگین هفت روزه ابتلا به کووید-۱۹ را در این هفته ثبت کرده اند.

با افزایش سویه اومیکرون ویروس کرونا در آمریکا، جو بایدن رییس جمهوری این کشور وعده داده است با اختصاص ۵۰۰ میلیون آزمایش رایگان کرونا، افزایش حمایت از بیمارستان ها و گسترش طرح های واکسناسیون، به مقابله با این سویه در زمستان سخت آمریکایی ها برود.

بایدن مجبور شده است به دلیل شیوع سریع سویه اومیکرون در آمریکا تغییرات عمده ای در طرح مقابله با ویروس کرونا در فصل زمستان بدهد.

کاخ سفید در بیانیه ای ادعا کرده است  که مبنای طرح بایدن، خرید ۵۰۰ میلیون کیت آزمایش سریع ویروس کرونا از سوی دولت آمریکا و ارسال رایگان آنها به آمریکایی ها از ماه ژانویه است. افراد برای دریافت این کیت های آزمایش کرونا باید با مراجعه به یک پایگاه اینترنتی، ثبت نام کنند و سپس دولت این کیت ها را به آدرس آنها ارسال خواهد کرد.

روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به ارائه طرح بایدن با هدف مقابله با گسترش سویه اومیکرون در آمریکا، نوشت: دانشمندان و مقامات بهداشتی هشدار دادند به رغم این طرح اومیکرون افزایش خواهد یافت و طرح بایدن برای مهار آن کافی نیست.

هشدار کارشناسان و مقامات بهداشتی آمریکا در حالی است که دبیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز روز گذشته در یک نشست خبری با اشاره به نتایج یک پژوهش جدید در خصوص اومیکرون نسبت به گسترش سریع آن هشدار داد و تاکید کرد که حتی واکیسنه شدگان و افرادی که به تازگی از کووید-۱۹ بهبود یافته اند هم ممکن است به اومیکرون مبتلا شوند.

سازمان جهانی بهداشت در ۲۶ نوامبر (۵ آذر) سویه اومیکرون را پنجمین نوع نگران کننده ویروس کرونا اعلام کرد. این سویه جدید که برای نخستین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شده باعث نگرانی بسیاری از کشورها شده و براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت تاکنون در بیش از ۸۹ کشور جهان شناسایی شده است.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->