واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

سامانه خدمت، بستری ویژه برای ارائه خدمات فرهنگی در حوزه بزرگذاشت حاج قاسم سلیمانی

  • کد خبر: ۹۳۳۶۷
  • ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
سامانه خدمت، بستری ویژه برای ارائه خدمات فرهنگی در حوزه بزرگذاشت حاج قاسم سلیمانی
در آستانه سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی نشست فعالان و مربیان حوزه کودک با محور هم افزایی، ایده‌یابی و معرفی سامانه خدمات به فعالان این حوزه برای برگزاری باشکوه دومین سالگرد سردار دل‌ها در فرهنگ‌سرای کودک و آینده مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز - در آستانه سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی نشست فعالان و مربیان حوزه کودک با محور هم افزایی، ایده‌یابی و معرفی سامانه خدمات به فعالان این حوزه برای برگزاری باشکوه دومین سالگرد سردار دل‌ها در فرهنگ‌سرای کودک و آینده مشهد برگزار شد.

عضو ستاد مردمی حاج قاسم سلیمانی در این نشست گفت: امسال تجربه جدیدی با کمک فعالان و مربیان حوزه تربیتی و فرهنگی در حال اجراست در همین راستا برای اولین بار سامانه ارائه خدمات فرهنگی جامع و کاربردی برای فعالان و مربیان حوزه کودک و نوجوان شکل گرفته است.

سلطان نژاد با بیان اینکه در این سال‌ها سامانه ارائه محصول به شکل‌های مختلف در کشور ایجاد شده است، افزود: در حوزه بزرگداشت حاج قاسم در سال گذشته نیز سامانه‌های مختلف ارائه محصول نیز وجود داشته است، اما تاکنون ایجاد سامانه خدمت توسط دغدغه‌مندان این حوزه خیلی جدی گرفته نشده است.

وی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی سامانه ارائه خدمت در حوزه بزرگذاشت حاج قاسم سلیمانی، ادامه داد: با چالش‌های برای اطلاع رسانی و سازمان‌بندی مجموعه‌های فعال در این حوزه روبرو بودیم و با توجه به محدودیت‌های موجود در حوزه منابع برای اولین بار به سراغ جایگاهی رفتیم تا بتوانیم منابع را مدیریت کنیم و انسجامی را در این حوزه ایجاد کنیم.

عضو ستاد مردمی بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه هم اکنون ۲۱ خدمت در این سامانه به مربیان و علاقه‌مندان در حوزه مختلف ارائه می‌شود، اضافه کرد: ظرفیت لازم برای گسترس خدمات به ۲۱۰ خدمت مستمر نیز وجود دارد.

وی اظهار کرد: ۱۸ موضوع در این سامانه بارگزاری شده است که امیدواریم این بستر ماندگار باشد و تا ۲۲ بهمن این فرآیند ادامه داشته باشد تا با برنامه‌ریزی یک چله بصیرتی شاهد رشد و تعالی اقدامات فرهنگی باشیم.

گردهمایی مجموعه‌های ارائه دهنده خدمات فرهنگی

سلطان نژاد گام و هدف نخست سامانه خدمت را تلاش برای تجمیع ظرفیت‌های بالقوه افراد و مجموعه‌های مختلف برای ارائه خدمت در این حوزه در یک بستر مشخص دانست و افزود: مجموعه‌هایی که در این سامانه اعلام آمادگی کرده‌اند، برنامه‌های متنوعی برای بزرگداشت حاج قاسم تدارک دیده‌اند و علاوه بر این افراد، مجموعه‌های توانمند زیاد دیگری در حوزه ارائه خدمات تربیتی به کودکان و نوجوانان در شهر وجود دارد که می‌توانستند فعالیت‌های متعدد و متنوعی ارائه دهند.

وی ادامه داد: افرادی در حوزه بزرگداشت حاج قاسم می‌توانند خدمتی به مربیان و فعالان فرهنگی و تربتی ارائه دهند با اعلام آمادگی به ستاد، فعالیتشان به خدمات کنونی سامانه اضافه خواهند شد تا زمینه ارائه خدمات آن‌ها فراهم شود.

تاکید مقام معظم رهبری بر ایجاد ستاد مردمی برای بزرگداشت حاج قاسم

عضو ستاد مردمی بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی با تاکید بر اینکه مجموعه‌هایی زیادی برای گرامیداشت و معرفی شهید حاج قاسم سلیمانی شکل گرفته است، با اشاره به فرمایشات و توصیه‌های مقام معظم رهبری در این حوزه، تصریح کرد: حضرت آقا در زمینه برگزاری بزرگداشت برای حاج قاسم به حضور اقشار مردم و بسترسازی مردمی تاکید داشته‌اند و توصیه کردند که این اتفاق نباید به نام مجموعه یا فردی مصادره شود. از این رو مردمی بودن کار اولویت دارد و هر اقدامی در این حوزه باید در بستر فضای مردمی شکل بگیرد.

سلطان نژاد با بیان اینکه اعتقاد داریم فضای مردمی با مشارکت محقق می‌شود، افزود: یکی از کارکرد‌های ستاد مردمی بزرگداشت حاج قاسم جمع‌آوری منابع مالی برای پیشبرد اقدامات است تا بتوانیم با پای کار آوردن خیران فعالیت‌ها را گسترش دهیم، این ستاد مردمی است و روی پای خود ایستاده و این گونه نیست که دستگاه حاکمیتی همه هزینه‌های مالی سامانه ارائه خدمت را پوشش دهند.

وی با تاکید بر اینکه با حمایت از مجموعه‌های مردمی فعالیت‌های فرهنگی این حوزه را پیش می‌برد، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم که این سامانه را برای فعالیت‌های حوزه کودک و نوجوان در ماموریت‌ها و مناسبت‌های پیش رو پررنگ‌تر دنبال کنیم و مجموعه‌های مختلف را در قالب این سامانه به مربیان و مجموعه‌های تربیتی معرفی کنیم.
عضو ستاد مردمی بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی گفت: بخش بزرگی از خدمات این سامانه کودکان و نوجوانان را شامل می‌شود و از مدل برنامه‌های جنگ و نمایش‌های صحنه‌ای، عروسکی، قصه‌گویی تا فعالیت‌های تخصصی و مسابقه‌ها میدانی و بازی‌های مختلف در این سامانه ارائه خدمت می‌دهند.

وی یکی از ماموریت‌های ستاد مردمی بزرگداشت حاج قاسم توانمند کردن فعالان این حوزه دانست و ادامه داد: با آموزش مربیان مجموعه‌های مختلف و استفاده از این خدمات تلاش می‌کنیم تا بخش گسترده‌ای از جامعه مخاطب بتوانند از این فعالیت‌های فرهنگی بهره‌مند شوند.

جمع‌آوری چندین هزار ایده در سامانه «قهرمان من»

سلطان نژاد با اشاره به شکل‌گیری سامانه ایده پردازی با عنوان قهرمان من، بیان کرد: در این سامانه چندین هزار ایده برای گرامیداشت سالروز شهادت حاج قاسم جمع‌آوری شد که مربیان و فعالان حوزه فرهنگی می‌توانند با دسترسی به این ایده‌ها این فعالیت‌ها را در فضا‌های مختلف از خانواده، محله، مسجد تا حوزه‌های وسیع‌تر در شهر اجرا و عملیاتی کنید.

آغاز مهرواره غصه‌گویی «من کشورم را دوست دارم»

در بخش دوم این نشست با حضور موسوی، دبیرستاد مردمی دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، ابراهیم زره‌ساز، مدیرکل کانون پررش فکری کودک و نوجوان خراسان رضوی و سارا امیدوار، پیشکسوت قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان آینن رونمایی از پوستر مهرواره «من کشورم را دوست دارم» برگزار شد.

مدیرکل کانون پررش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: اقداماتی که در حوزه بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی از سوی ستاد مردمی اجرا شود، بی‌شک تاثیر خود را خواهد داشت و مخاطب کودک و نوجوان از این فضا بهره‌مند می‌شود. زره‌ساز با بیان اینکه کودکان و نوجوانان با هجمه‌های وسیع فرهنگی در بازی‌ها و فضای روبرو هستند، افزود: جریاناتی که بتواند کودک و نوجوان را با هویت اصیل خود آشنا کند بسیار ارزشمند هستند. وی اضافه کرد: استفاده از هویت غنی دینی، تاریخی و جریان پس از انقلاب و شناخت قهرمانان این دوران به کودکان و نوجوانان مهم است و نیازمند ابزار‌های جدیدی از جمله موضوعات قصه و قصه‌گویی، نمایش و بازی و سرگرمی است، ابزار‌هایی که می‌تواند در انتقال پیام و محتوا اثرگذار باشد. مدیرکل کانون پررش فکری کودکان و نوجوانان ابزار امیدواری کرد که با برگزاری این مهرواره قصه‌های خوبی متناسب با ذهنیت کودکان و نوجوانان جمع‌آوری شود تا بتوانیم با استفاده از فضا‌های موجود برای اشائه این قصه‌ها بهره ببریم.

همچنین امیدوار در ادامه آیین رونمایی از پوستر این مهرواره گفت: امسال با توجه به اینکه قرار است کودکان و نوجوان در کنار همه احاد جامعه نسبت به قهرمان ملی خود حساسیت بیشتری داشته باشند و در زمینه‌های بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی فعالیت مختلفی انجام دهند. در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهرواره‌ای را در ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی در استان برنامه‌ریزی کردیم تا افراد بتوانند در حوزه قصه‌گویی در مهره‌واره مشارکت داشته باشند. این پیشکسوت قصه‌گویی استان با بیان اینکه قصه‌گویی فعالیتی است که هرکسی می‌تواند برای انتقال مفاهیم از آن استفاده کند، اضافه کرد: یکی از بزرگترین مفاهیمی که برای حفظ هویت‌های مذهبی و ملی می‌توانیم به کودکان ارائه دهیم، بازگویی داستان زندگی قهرمانان است، توجه کودکان به این داستان‌ها باعث ماندگاری منش این قهرمانان در ذهنشان می‌شود.

در بخش نهایی این نشست سه مجموعه ارائه دهنده فعالیت فرهنگی در سامانه خدمت به معرفی اقدامات و فعالیت خود در بستر این سامانه پرداختند و مربیان و فعالان حوزه کودک را با بسته‌های تربیتی قائل ارائه به کودکان برای بزرگداشت مقام حاج قاسم سلیمانی آشنا کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->