خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
سرخط خبرها

با فواید بی‌نظیر پوست موز آشنا شوید

  • کد خبر: ۹۳۳۶۸
  • ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
با فواید بی‌نظیر پوست موز آشنا شوید
موز‌ها میوه‌های شیرین و نرمی هستند که در سرتاسر جهان محبوب هستند. برخلاف آنچه بسیاری از مردم معتقدند، پوست موز نه تنها برای خوردن بی‌خطر است، بلکه فواید زیادی برای سلامتی دارد. علاوه بر فواید تغذیه‌ای خوردن پوست موز، فواید زیست محیطی نیز دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از webmd، با خوردن پوست موز می‌توانید مقدار غذایی را که به محل دفن زباله می‌رود به حداقل برسانید. فواید سلامتی هم موز و هم پوست موز ممکن است بسته به میزان رسیده بودن آن فواید سلامتی متفاوتی داشته باشند.

موز نارس و سبز ممکن است در درمان مشکلات گوارشی موثرتر باشد، در حالی که موز رسیده و سیاه شده نشان داده است که به گلبول‌های سفید خون در مبارزه با بیماری و عفونت کمک می‌کند. به خاطر داشته باشید که بسیاری از این مطالعات بر روی موش‌ها انجام شده است، نه انسان‌ها، و تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا موز اثرات مشابهی روی انسان دارد یا خیر، مورد نیاز است. در اینجا چند فواید بالقوه پوست موز برای سلامتی آورده شده است:

تسکین افسردگی سطوح بالای تریپتوفان موجود در موز، همراه با ویتامین B۶ موجود در پوست موز، می‌تواند به تسکین برخی از علائم افسردگی و سایر اختلالات خلقی کمک کند.  تریپتوفان با تجزیه شدن به سروتونین تبدیل می‌شود که می‌تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد.

ویتامین B۶ می‌تواند به بهبود خواب کمک کند، که در طول زمان تأثیر مثبتی بر خلق و خو دارد.

سلامت دستگاه گوارش

پوست موز غنی از فیبر است و می‌تواند به تنظیم سیستم گوارشی کمک کند و یبوست و اسهال را کاهش دهد. این می‌تواند یکی از مزایای مهم پوست موز برای افراد مبتلا به بیماری کرون یا سندرم روده تحریک پذیر باشد.

بینایی بهتر

ویتامین A می‌تواند به تقویت و سلامت چشم کمک کند. این ویتامین هم در موز و هم در پوست موز به وفور یافت می‌شود.

ممکن است خطر سرطان را کاهش دهد

پوست موز مملو از پلی فنول‌ها، کاروتنوئید‌ها و سایر آنتی اکسیدان‌ها است که با رادیکال‌های آزاد سرطان‌زا در بدن شما مبارزه می‌کند. خوردن بیشتر پوست موز، به خصوص پوست سبز و نارس، می‌تواند سطح آنتی اکسیدان شما را افزایش دهد و به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند. البته مطالعات بر روی خواص ضد سرطانی پوست موز تنها در لوله‌های آزمایش انجام شد، نه روی انسان. تحقیقات بیشتری برای درک اینکه آیا پوست موز می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را در افراد کاهش دهد، مورد نیاز است.

منبع: همشهری آنلاین 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->