واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۴ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان مرحله اول بخش هنرهای نمایشی جشنواره هنرهای شهری مشهد

  • کد خبر: ۹۳۴۱۳
  • ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان مرحله اول بخش هنرهای نمایشی جشنواره هنرهای شهری مشهد
داوری ۱۹۸ اثر دریافتی در بخش هنرهای نمایشی جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهد انجام شد و در نهایت ۴۲ نفر از هنرمندان در مرحله نخست این بخش از جشنواره برگزیده شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، بخش هنرهای نمایشی جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهد از بخش‌های مهم این جشنواره بین‌المللی محسوب می‌شود که قرار است با بهره‌مندی از ظرفیت هنرمندان شهری و کشوری در عرصه نمایش علاوه بر اثرگذاری فرهنگی خاص با محوریت مشهدالرضا(ع)، جهان‌شهر برکت و کرامت، و ترویج مفاهیم اصیل اسلامی‌ایرانی، نوروزی متفاوت برای زائران و مجاوران حضرت‌رضا(ع) رقم بزند. باتوجه‌به پایان مهلت ارسال طرح‌های هنرمندان برای شرکت در بخش نمایشی تا ۲۶آذر، فرایند بررسی ۱۹۸اثر دریافتی در این بخش در دستورکار گروه داوری متشکل از امیر بشیری، عباس جان‌فدا و مهدی سیم‌ریز قرار گرفت تا آثار منتخب برای اجرا و نمایش در ۲۱مکان‌سوژه مختلف در شهر مشخص شوند.

بر همین اساس، داوری آثار در اولین روز از دی۱۴۰۰ با حضور همه اعضای هیئت‌داوران برگزار شد و در نهایت ۴۲هنرمند در مرحله نخست این بخش از جشنواره برگزیده شدند تا در ادامه فرایند داوری در هر مکان‌سوژه ۲طرح به رقابت بپردازند و با تصمیم نهایی داوران ۲۱اثر نمایشی برای اجرا در نقاط مختلف شهری معرفی شوند.

هیئت‌داوران بخش هنرهای نمایشی جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهد، در بخشی از بیانیه‌اش پس از اعلام نتایج داوری مرحله اول این بخش با اشاره به روزهای سخت و طاقت‌فرسای همه‌گیری بیماری کرونا، این جشنواره را فرصتی مغتنم برای گردهمایی دوره هنرمندان و حضور چشمگیر و امیدبخش این قشر در صحنه اجرا دانستند و اضافه کردند: استقبال شایان توجه هنرمندان عرصه نمایش از جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهد علاوه بر آنکه نویدبخش روزهای خوبی برای این جشنواره و ازسرگیری فعالیت‌های هنری در دوران پساکرونا در مشهد مقدس بود، کار انتخاب آثار برگزیده برای راهیابی به مرحله بعد را نیز کمی دشوار کرد. در این راستا، هیئت‌داوران پس از ساعت‌ها بحث و بررسی با درنظرداشتن سطح کیفی طرح‌های پیشنهادی ارائه‌شده و مطالعه رزومه هر یک از متقاضیان محترم، در نهایت ۴۲طرح را برای حضور در مرحله دوم برگزید. استادان حاضر در هیئت‌داوران بخش هنرهای نمایشی ابزار امیدواری کردند با حضور گروه‌های برگزیده نمایشی مشهد و کشور و استفاده از طرح‌های مناسب و باکیفیت شاهد جشنواره‌ای گیرا و دل‌نشین و در شأن نام مقدس حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) و شهر بزرگ مشهد باشیم.

همچنین در اطلاعیه دبیرخانه جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهد در زمینه ادامه فرایند اجرایی بخش هنرهای نمایشی آمده است: جلسه هماهنگی برای تشریح نحوه حضور در مراحل بعد، ضوابط و مقررات طرح نهایی و رؤیت ماکت یادمان (مربوط به هر مکان‌سوژه) ساعت۱۵:۳۰ سه‌شنبه ۱۴دی۱۴۰۰ با حضور همه پذیرفته‌شدگان این مرحله برگزار خواهد شد. حضور همه هنرمندان پذیرفته‌شده این مرحله در این جلسه الزامی است و غیبتشان موجب حذف از برنامه جشنواره و جایگزينی افراد رزرو خواهد شد.

 اسامی پذیرفته‌شدگان مرحله اول بخش هنرهای نمایشی عبارت است از:

اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان مرحله اول بخش هنرهای نمایشی جشنواره هنرهای شهری مشهد

منبع: ستاد رسانه ای جشنواره بین المللی هنرهای شهری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->