وزارت اقتصاد از شروع فروش اینترنتی دارو از ماه آینده خبر داد هکرها هر دقیقه در ۳۳۵۳ حساب کاربری رخنه می‌کنند خسارت ۹۰میلیارددلاری زلزلهٔ تایوان به صنعت تراشه‌سازی این کشور افشای جزئیاتی جدید از Samsung Galaxy Z Flip 6 و Samsung Galaxy Z Fold 6 ویدئو | گیم‌پلی بازی F1 24، تجربه فرمول یک شایعه‌سازی هوش مصنوعی: «سوپرمن مأمور ۰۰۷ خواهد بود» دستیار هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام فعال شد | Meta AI در برابر ChatGPT حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم
سرخط خبرها

هواوی خودروی برقی خود را معرفی کرد | خودروی Aito M5 سرتر از مدل Y تسلا

  • کد خبر: ۹۳۴۲۱
  • ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰
هواوی خودروی برقی خود را معرفی کرد | خودروی Aito M5 سرتر از مدل Y تسلا
هواوی اولین خودرو‌ی مجهز به سیستم‌عامل HarmonyOS را بانام Aito M5 در چین معرفی کرد که هم با برق و هم با سوخت کار می‌کند. این شرکت چینی ادعا می‌کند که خودروی Aito M5 می‌تواند مدل Y تسلا را شکست دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، هواوی که به دلیل تحریم‌های گسترده ایالات متحده به‌طور قابل توجهی نادیده گرفته شده بود، سعی در بازگشتن به دوران اوج دارد. این شرکت شدیدا به‌دنبال تنوع محصولات خود در چندین حوزه ازجمله تولید خودروهای الکتریکی در مشارکت با خودروسازان است.

به‌گزارش گیزموچاینا، غول فناوری چینی با استفاده از راه‌حل نرم‌افزاری بومی، HarmonyOS، به‌سرعت درحال توسعه‌ی اکوسیستم خود است تا به‌اندازه کافی دربرابر شوک‌های خارجی در امان باشد. اولین خودروی الکتریکی هواوی که از سیستم‌عامل اختصاصی HarmonyOS استفاده می‌کند، Aito M5 نام دارد. این خودروی هیبریدی هم با برق و هم با بنزین کار می‌کند.

هواوی خودروی برقی خود را معرفی کرد | خودروی Aito M5 سرتر از مدل Y تسلا

ریچارد یو، مدیر اجرایی و مدیر عامل گروه تجاری مصرف‌کننده هواوی و واحد خودروسازی هوشمند، از خودروی برقی هواوی در رویداد زمستانه‌ی هواوی پرده برداشت. Aito M5 قرار است در فوریه ۲۰۲۲ (بهمن ۱۴۰۰) پس از جشن‌ سال نو چین تحویل مشتریان داده شود. Aito M5 اوج قدرت را در رانندگی ارائه می‌دهد و به‌گفته‌ی یو بهتر از مدل Y تسلا عمل می‌کند.

خودروی هیبریدی Aito M5 کم‌تر از یک هفته پس از معرفی خودروی شرکت Nio، رقیب چینی دیگر تسلا رونمایی شد. هواوی می‌گوید که به‌تنهایی خودرو را نمی‌سازد؛ در عوض زیرساخت فناوری‌محور لازم برای توسعه‌ی خودروهای خودران را ارائه می‌دهد.

هواوی خودروی برقی خود را معرفی کرد | خودروی Aito M5 سرتر از مدل Y تسلا

قیمت Aito M5 از ۲۵۰ هزار یوآن (۳۹۱۶۴ دلار) آغاز خواهد شد که کم‌تر از قیمت مدل Y تسلا در حدود ۲۸۱ هزار یوآن (۴۴۱۲۲ دلار) است. با‌این‌وجود، برخلاف خودروهای تسلا، Aito M5 تنها از برق تغذیه نمی‌کند و از مخزن سوختی برای افزایش مسافت در زمانی که باتری تمام می‌شود، بهره می‌برد.

خودروی Aito M5 همچنین از شیشه‌های دولایه‌ی عایق صدا برای بهبود تجربه‌ی رانندگی بهره می‌برد. Aito M5 توسط شرکت خودروسازی سرس (Seres) تولید می‌شود. Aito مخفف «افزودن هوشمندی به خودرو» است.

ادغام سیستم‌عامل HarmonyOS با خودروی AITO M5 نقطه‌عطف مهمی برای سرس و هواوی است. به‌گفته‌ی یو، یکی از ساعت‌های هوشمند هواوی نیز می‌تواند به‌عنوان سوییچ خودرو در Aito M5 استفاده شود.

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->