علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

چند درصد از خراسانی‌ها کارت ملی هوشمند نگرفته‌اند؟

  • کد خبر: ۹۳۵۸
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
چند درصد از خراسانی‌ها کارت ملی هوشمند نگرفته‌اند؟
فرایند صدور کارت‌های ملی هوشمند از سال گذشته شدت گرفت و از خرداد امسال نیز با ناکارآمدشدن کارت‌های قدیمی، مردم بیش از پیش به این فکر افتادند که کارت‌های ملی خود را هوشمند کنند.
در این بین تحریم‌ها سبب شد تا مشکلاتی در فرایند صدور کارت ملی هوشمند ایجاد شود و محدودیت در واردات کارت‌های خام، زمان تحویل کارت شناسایی هم وطنان ایرانی را از فاصله زمانی ۲ تا ۳ ماه به ۶ تا ۷ ماه افزایش داد. هرچند مسئولان ثبت احوال کشور به دنبال این هستند تا با تولید کارت خام داخلی این مشکل را برطرف کنند، همچنان تولید این کارت‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. هم وطنانی هم که تاکنون به دریافت کارت‌های جدید خود موفق نشده اند، فعلا با داشتن رسید‌های کارت هوشمند می‌توانند فعالیت‌های اداری و بانکی خود را انجام دهند. مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی نیز درباره آخرین وضعیت ثبت نام و صدور کارت ملی هوشمند در استان به شهرآرا گفت: جمعیت واجدان شرایط کارت ملی هوشمند در استان، ۴ میلیون و ۷۷۱ هزار و ۸۷۲ نفر هستند و از این تعداد تا تاریخ ۲۵ آبان ماه امسال ۴ میلیون و ۹۴ هزار و ۲۵۲ نفر معادل ۸۵.۸ درصد جمعیت در طرح ملی صدور کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده اند و ۳ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۷۲۸ کارت تحویل متقاضیان شده است. سیدحسین نیری با بیان اینکه در مجموع ۶۷۷ هزار و ۶۲۰ نفر از جمعیت استان هنوز در طرح کارت ملی هوشمند ثبت نام نکرده اند، ادامه داد: هنوز برای ۸۷۲ هزار و ۱۹۶ نفر از افرادی که ثبت نام کرده اند، کارتی صادر نشده است و همچنین ۴۲ هزار و ۳۲۸ کارت آماده هم در دفاتر پست و دفاتر پیشخوان وجود دارد که متقاضیان هنوز تحویل نگرفته اند.

نیری با تأکید بر اینکه فرایند ثبت نام، صدور و تحویل کارت‌های ملی هوشمند فرایندی دوبعدی است، ادامه داد: ادارات ثبت، دفاتر پست و دفاتر پیشخوان باید آمادگی ثبت نام متقاضیان کارت ملی هوشمند را داشته باشند که با ظرفیت سازی که در استان صورت گرفته است، ما این آمادگی را داریم، اما نمی‌توان برای مردم زمان تعیین کرد. با توجه به بی اعتبار شدن کارت ملی قدیمی و کاربردی شدن کارت‌های هوشمند، به تدریج مردم برای ثبت نام خواهند آمد.

به گفته مدیرکل ثبت احوال استان، برنامه زمان بندی سازمان ثبت احوال کشور برای پایان توزیع طرح کارت ملی هوشمند، پایان امسال بوده است که امیدواریم این وعده محقق شود.

او درباره هزینه‌های ثبت نام کارت ملی هوشمند نیز اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس، امسال تعرفه صدور کارت هوشمند ۲۵ هزار تومان است که با اضافه کردن ۲ هزار تومان مربوط به تحویل کارت، ۱۲ هزار تومان کارمزد و ۵ هزار تومان پیش ثبت نام صدور در دفاتر پست و پیشخوان، شهروندان در مجموع باید ۴۴ هزار تومان برای صدور کارت ملی هوشمند بپردازند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->