نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلوزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند!
سرخط خبرها

پیراهن آث میلان کودک سودانی در موزه | از ویرانه‌های دنیا تا مستطیل سبز

  • کد خبر: ۹۳۵۸۳
  • ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
پیراهن آث میلان کودک سودانی در موزه | از ویرانه‌های دنیا تا مستطیل سبز
چند هفته پیش، یک عکاس دانمارکی؛ در خیابان‌های سودان با پسر بچه‌ای روبه رو می‌شود که پیراهن کهنه و پاره تیم آ. ث. میلان را به تن دارد. عکاس برای کودک، پیراهنی نو تهیه می‌کند و لباس کهنه را از او تحویل می‌گیرد و راهی ایتالیا می‌شود.

مریم شیعه زاده | شهرآرانیوز؛ چند روزی از راهی شدن یک پیراهن پاره از سودان به مقصد ایتالیا می‌گذرد و قرار است به زودی، برای کمک به صاحب پیراهن اقدام شود. ماجرا از این قرار است که چند هفته پیش، یک عکاس دانمارکی؛ در خیابان‌های سودان با پسر بچه‌ای روبه رو می‌شود که پیراهن کهنه و پاره تیم آ. ث. میلان را به تن دارد. عکاس برای کودک، پیراهنی نو تهیه می‌کند و لباس کهنه را از او تحویل می‌گیرد و راهی ایتالیا می‌شود.

بعد به سراغ موزه این تیم باشگاهی می‌رود و پیراهن را به یادگار تقدیم موزه آ. ث. میلان می‌کند. او در توضیح این کار می‌گوید که پیراهن پاره پسر بچه که تاروپود آن با التماس به هم متصل بودند، برای او یادآور عشق و تعهد بود و حالا در کشور ایتالیا پویشی به راه افتاده است که برای تغذیه کودکان سودانی، کمک‌های بشردوستانه جمع آوری می‌کند و باشگاه آ. ث. میلان نیز با کمک یونیسف، برای این پسر بچه هدایایی تدارک دیده است.

پیراهن آث میلان کودک سودانی در موزه | از ویرانه‌های دنیا تا مستطیل سبز

در سال‌های اخیر، زندگی چند کودک رنج دیده به واسطه علاقه شان به فوتبال تحت تأثیر قرار گرفت و شاید بتوان گفت که مرتضی، بارزترین این چهره‌ها بود. مرتضی کودک اهل افغانستان بود که با کیسه پلاستیکی برای خود پیراهنی مشابه پیراهن لیونل مسی در تیم ملی آرژانتین تهیه کرده بود و پس از انتشار تصاویرش، به شهرت جهانی رسید. مسی از مرتضی دعوت کرد تا به اسپانیا بیاید و در یک دیدار باشگاهی مهمان ویژه مسابقه باشد.

پس از این سفر، مرتضی صاحب یک پیراهن و توپ امضا شده بود، اما به واسطه نامه‌های تهدیدآمیز، از تحصیل بازماند. خانواده مرتضی که نگران جانشان بودند، از پاکستان درخواست پناهندگی کردند و این درخواست رد شد تا انزوای این خانواده بیشتر شود. شاید خانواده مرتضی، برای او سرنوشتی نظیر سرنوشت زید آرزو داشتند. زید، پسر بچه سوری، بود که هنگام فرار از خاک این کشور و در میان پناهندگان، اتفاقی عجیب برایش رقم خورد. خبرنگار اهل مجارستان، درست پیش چشم دوربین‌های خبری؛ به پدر زید که فرزندش را در آغوش داشت، لگد زد و این کار باعث برهم خوردن تعادلشان شد و هر دو بر زمین افتادند.

این زن، به واسطه اقدام غیرانسانی اش از رسانه‌ها کنار گذاشته شد و پدر و پسری که از طرف داران سرسخت رئال مادرید بودند، به دعوت رونالدو راهی اسپانیا شدند، اقامت گرفتند و شغلی در باشگاه ختافه به پدر پیشنهاد شد. البته این که پدر زید مربی فوتبال بود هم مزید بر علت شد. کودکان آسیب پذیر دیگری هم هستند که علاقه به فوتبال، مسیر زندگی شان را تحت تأثیر قرار داد؛ اما این اتفاق برای هرکدام به شکلی متفاوت رقم خورد. فوتبال بخشی از روزمره افراد است و شاید این ارتباط نزدیک بتواند در آینده توجهات بیشتری را به وضعیت کودکان ستم دیده و رنج کشیده دنیا جلب کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->