پلمب یک رستوران و ۲ فست فود در محدوده هاشمیه مشهد (۱۰فروردین۱۴۰۳) انتقاد یک فعال کارگری به لایحه تغییر قانون تعیین دستمزد کارگران| لایحه بر مبنای اصل سه جانبه گرایی نیست نحوه دریافت گوشت تنظیم بازار مورد نیاز هیئات مذهبی اعلام شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف و معدوم سازی ۲۹ تن مواد غذایی فاسد در مشهد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) با مشارکت اوقاف زمین نهضت مسکن برای ۲ شهر خراسان رضوی فراهم شد ادامه نگرانی‌ها از وضعیت ذخایر آبی سد‌ها در شروع سال ۱۴۰۳ + جدول کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

خبر مهم وزیر نفت درباره افزایش قیمت بنزین (۶ دی‌ماه ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۹۳۶۴۸
  • ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
  • ۱
خبر مهم وزیر نفت درباره افزایش قیمت بنزین (۶ دی‌ماه ۱۴۰۰)
وزیر نفت گفت: دولت سیزدهم برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد. ۲۷ میلیون کارت سوخت داریم و یارانه پرداخت می‌کنیم، اما آن بخش از جامعه که خودرو ندارند، بهره‌ای از یارانه بنزین نمی‌برند.

به گزارش شهرآرانیوز، جواد اوجی، وزیر نفت در جمع خبرنگاران گفت: دستاورد‌های جهاد کشاورزی در حوزه جهاد دانشگاهی بسیار امیدوارکننده است. وزارت نفت از شرکت‌های دانش بنیان حمایت خواهد کرد، تفاهم نامه‌ها و قرارداد‌هایی با جهاد دانشگاهی منعقد شده که از همه مهم‌تر، قرارداد نمک زدایی از نفت خام در میدان مشترک آزادگان است.

او ادامه داد: بهره برداری از این میدان، روزانه بیش از ۵۰ هزار بشکه نفت خام را فرآورش خواهد کرد. همچنین نوسازی ناوگان دکل‌های شرکت ملی حفاری طی ۵ سال با بیش از ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار بار مالی، برنامه بعدی است. دکل‌های حفاری خشکی نیز قبلا توسط جهاد دانشگاهی ساخته شده که اکنون استفاده می‌شود.

به گفته وزیر نفت برنامه بعدی استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی برای تصفیه پساب‌های صنعتی است. به ساخت داخل اعتماد داریم و وزارت نفت قطعا حمایت خواهد کرد.

اوجی گفت: چاه‌های کم بازده مربوط به دغدغه‌های ماست که تعداد کل چاه‌ها ۵ هزار و ۵۰۰ حلقه است و بیش از ۷۰۰ حلقه از آن‌ها افت تولید پیدا کرده اند و با تنظیم قراردادهایی، افزایش تولید این چاه‌ها انجام می‌دهیم.

به گفته این وزیر دولت سیزدهم هر حلقه چاه در خشکی با تاسیسات همراه آن بالغ بر ۱۰ تا ۱۲ میلیون دلار هزینه دارد، اما افزایش تولید از این چاه‌های کم بازده، هزینه کمتری دارد.

او ادامه داد: در بحث لوله مغزی سیار برای تعمیر چاه‌ها نیز ابتکار خوبی توسط جهاد دانشگاهی انجام شده که ۵۹ دستگاه از آن با قرارداد امروز تامین خواهد شد.

وزیر نفت گفت: موضوع بعدی مربوط به تولید گاز و سوخت زمستانی است، بالاترین میزان برداشت گاز در میدان پارس جنوبی از ابتدای آغاز بهره برداری آن به بیش از ۷۰۵ میلیون مترمکعب در انتهای آذرماه و ابتدای دی ماه رسیده است.

اوجی ادامه داد: در تامین سوخت زمستانی، خوشبختانه در سه ماه پاییزی امسال در تامین سوخت نیروگاه‌ها نسبت به پاییز سال ۹۹ پیشرفت خوبی در حوزه گاز داشتیم، سبد سوختی که تامین شده، حدود ۲۶ درصد سوخت مایع است در حالی که سال گذشته بالغ بر ۳۳ درصد سوخت مایع نفت گاز و نفت کوره بوده است. این کار تاثیر بسزایی در صرفه جویی در سوخت مایع و کاهش آلودگی هوا دارد.

به گفته وزیر نفت، روند صادرات اعم از نفت خام، میعانات گازی، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی نسبت به سال گذشته چند برابر شده و وصول مطالبات ارزی روند خوبی دارد.

بنزین گران نمی‌شود

اوجی ادامه داد: دولت سیزدهم برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد. ۲۷ میلیون کارت سوخت داریم و یارانه پرداخت می‌کنیم، اما آن بخش از جامعه که خودرو ندارند، بهره‌ای از یارانه بنزین نمی‌برند.

به گفته این مقام مسئول طرح پایلوت اختصاص بنزین به افراد به جای خودرو، در قشم و کیش آغاز شده است. به محض کارشناسی شدن طرح و رفع ابهامات، بر حسب صلاح دید تیم اقتصادی دولت و دستور رئیس جمهور در کل کشور اجرایی می‌شود.

قرارداد سوآپ گاز ترکمنستان به آذربایجان هفته آینده آغاز می‌شود

اوجی گفت: ظرفیت تزریق گاز شیرین به خطوط لوله، بالغ بر ۸۴۰ میلیون مترمکعب در روز است، قرارداد‌های جدید برای توسعه میدان گازی پارس شمالی، تکمیل فاز ۱۱ پارس جنوبی و توسعه میادین مشترک، از جمله برنامه‌های افزایش تولید نفت و گاز است.

وزیر نفت ادامه داد: اقدامات خوبی در بهینه سازی سوخت انجام دادیم، یعنی اقدامات غیرقیمتی و قیمتی انجام شده است. از رئیس سازمان صداوسیما بابت همکاری خوبشان تشکر می‌کنم. در این روز‌ها که سردترین روز‌های کشور است، در هیچ جای کشور قطعی گاز نداشته‌ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
0
0
باسلام کسانی که پراید قرازه یا پیکان مدل پایین دارند ان جز ماشین نیستند یک فرغون هستند به ثاحب انها یارانه بنزین بدهید به ماشین های بالا قبمت ندهید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->