علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

مضرات اضافه‌کاری برای شاغلین!

  • کد خبر: ۹۳۷۰۳
  • ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹
مضرات اضافه‌کاری برای شاغلین!
سطح بالایی از ارتباطات دیجیتالی شغلی خارج از ساعات کار اداری می‌تواند تاثیر زیادی بر سلامت جسمی و روانی افراد بگذارد و به تبع آن روابط بین کار و خانواده را دچار اختلال کند.

به گزارش شهرآرانیوز، در یک تحقیق دانشگاهی مشخص شد افرادی که بعد از ساعات اداری همچنان با محل کار خود در ارتباط هستند و به کار کردن ادامه می‌دهند در معرض خطر از بین رفتن سلامت روانی قرار می‌گیرند و دچار فرسودگی بدنی و ذهنی می‌شوند.

مجله روانشناسی اجتماعی بالینی با استناد به تحقیقی که دانشگاه جنوب استرالیا انجام داده نوشت، مردم برای حفظ سلامت روانی خود باید بعد از ساعت پنج بعدازظهر از تمام شبکه‌های اجتماعی مرتبط با محل کار خود خارج شوند.

محققان با بررسی نظرات بیش از دو هزار نفر از استادان دانشگاه و کارمندان شاغل در ۴۰ دانشگاه استرالیا به این نتیجه رسیده‌اند.

نتایج این تحقیق نشان داد افرادی که بعد از ساعت اداری به پیام‌های کاری پاسخ می‌دهند بیش از دیگران در معرض خستگی مفرط، تنگی نفس و وخامت شرایط بدنی قرار گرفته‌اند.

دکتر ایمی زادو مولف این تحقیق می‌گوید: تحقیق ما نشان می‌دهد سطح بالایی از ارتباطات دیجیتالی شغلی خارج از ساعات کار اداری می‌تواند تاثیر زیادی بر سلامت جسمی و روانی افراد بگذارد و به تبع آن روابط بین کار و خانواده را دچار اختلال کند که این اتفاق منجر به فشار‌های روحی می‌شود و سلامت جسمی را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در نقطه مقابل، کارمندانی که توانسته‌اند چارچوب شغلی خود را تحت کنترل درآورند فشار‌ها و خستگی‌های بدنی کمتری متحمل شده‌اند.

منبع: اعتمادآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->