اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

پیکر ۱۶ شهید گمنام دفاع مقدس و مدافع‌حرم در مشهد تشییع شد

  • کد خبر: ۹۴۱۶۷
  • ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
پیکر ۱۶ شهید گمنام دفاع مقدس و مدافع‌حرم در مشهد تشییع شد
در واپسین روز‌های هفته‌ای که گذشت، عطر و بوی شهادت دوباره در مشهدالرضا (ع) پیچید و سوغاتی پلاک و استخوان شهدای گمنام، دیدگانمان را به زلال اشک نشاند.

مهدی عسکری | شهرآرانیوز؛ در واپسین روز‌های هفته‌ای که گذشت، عطر و بوی شهادت دوباره در مشهدالرضا (ع) پیچید و سوغاتی پلاک و استخوان شهدای گمنام، دیدگانمان را به زلال اشک نشاند و شهر نیز دوباره میزبان لاله‌های پرپر باغ شهادت شد.

فرودگاه بین المللی شهیدهاشمی نژاد مشهد ظهر پنجشنبه در استقبالی باشکوه، میزبان پیکر ۱۴ شهید گمنام، شهید علی اکبر آخوندی و شهید مدافع حرم حسین نظری بود تا پس از حضور پیکر این شهدا در شهر‌های استان، پنجشنبه این هفته و هم زمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) پیکر این شهدا به خاک سپرده شود.

لاله‌ها از راه رسیدند

عقربه‌های ساعت نیمروز را نشان می‌داد که تابوت سبک بال شهدا از راه رسید. خیلی‌ها فقط پلاک بود و چندتکه استخوان که از جبهه‌های سال‌های دفاع مقدس آمده بود؛ از شلمچه، از شرق دجله، از شرق بصره و...

میهمانی شهدا پر بود از سلام و صلواتی که به روح شهیدان نثار می‌شد. خانواده شهدا، مسئولان استانی و نظامی، فرماندهان دوران دفاع مقدس و خیلی‌های دیگر به احترام فرزندان وطن، به استقبال آمده بودند.

گل‌های پرپر این سرزمین پرغرور پس از استقبالی باشکوه راهی معراج شهدا شدند و قرار است پیکر مطهر شهدای گمنام تشییع شده در استانداری خراسان رضوی، عرصه میدان شهدای مشهد، بوستان ملت مشهد، ستاد سپاه امام رضا (ع)، صنایع وزارت دفاع در مشهد، مرکز آموزش عالی شهرستان گناباد، بوستان ارغوان شهرستان نیشابور، مرکز آموزش حوزه‌های علمیه و جاده حصار ازغد شهرستان بینالود طی مراسمی در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) به خاک سپرده شود. ضمن اینکه پیکر پاک شهید مدافع حرم لشکر فاطمیون «حسین نظری» نیز در گلزار شهدای بهشت رضا (ع) مشهد و پیکر مطهر شهید دفاع مقدس «علی اکبر آخوندی» نیز در شهرستان مه ولات در جوار یاران شهید، میهمان تربت ابدی خواهد شد.

شهدا در راه شهر‌های استان

پیش از این نیز معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا (ع) اعلام کرده بود که برای بهره مندی همه شهر‌های خراسان رضوی از عطر شهیدان با برنامه ریزی صورت گرفته، پیکر ۱۴شهید در ۵ محور با حضور قشر‌های مختلف مردم تشییع می‌شود.

طبق اعلام سردار علی اکبر افراسیابی، محور اول سبزوار و شهر‌های جوین، جغتای، خوشاب، قوچان و گلبهار؛ محور دوم نیشابور و شهر‌های کاشمر، کوهسرخ، خلیل آباد، بردسکن، فیروزه و زبرخان؛ محور سوم تربت حیدریه و شهر‌های زاوه، رشتخوار، خواف، مه ولات و بجستان؛ محور چهارم تربت جام و شهر‌های فریمان، باخرز، تایباد، صالح آباد و محور پنجم مرکز استان و شهر‌های کلات و درگز است.

میدان شهدا، مزار ۳ شهید

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد نیز در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام اینکه پیکر ۳ شهید گمنام قرار است در میدان شهدای مشهد خاک سپاری شود، افزود: این ۳ شهید قرار است در عرصه میدان شهدا و حدفاصل آب نما و در اصلی ورودی ساختمان شهرداری مشهد به خاک سپرده شوند.

حسن منصوریان افزود: بعد از خاک سپاری نیز مدیریت شهری مشهد به تعیین مشاور پروژه و ساخت و نصب یادمان شاخصی برای این شهدا اقدام خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->