تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس
سرخط خبرها

خواب سنگین پایتخت | ادامه واکنش‌ها به موضوع بی آرتی خوابی در تهران

  • کد خبر: ۹۴۱۷۳
  • ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
خواب سنگین پایتخت | ادامه واکنش‌ها به موضوع بی آرتی خوابی در تهران
موضوع اتوبوس خوابی یک مسئله جدید و البته فراگیر نیست، اما کرامت شهروندی بدین معناست که حتی یک نفر نیز نباید برای نداشتن جای خواب مناسب این چنین شب را به صبح برساند.

سیدزاده | شهرآرانیوز؛ «بی آرتی خوابی شبی ۲۵ هزار تومان» عنوان گزارشی بود که چندروز پیش تجارت نیوز کار کرد و حسابی در فضای مجازی بازنشر شد و سر از کانال‌ها و خبرگزاری‌های دیگر درآورد؛ گزارشی که تلخ و تکان دهنده بود و چهره دیگری از تهران و مصائب آدم‌های بی پناه پایتخت را نشانمان داد.

همین موضوع باعث شد تا موجی از واکنش‌ها ایجاد شود؛ واکنش‌هایی که با گذشت چندروز از انتشار این گزارش، همچنان ادامه دارد، چه از سوی کاربران و چه از سوی سکان داران مدیریت شهری؛ حرف‌هایی که هرکدام از آن‌ها به جنبه‌ای از زیست شهری و مسائل آن اشاره دارد. از مهاجرت‌های بی برنامه به کلان شهر‌ها که در صدر آن‌ها تهران قرار دارد، تا انتقاد از گرانی‌ها و اوضاع بد اقتصادی و قیمت سرسام آور مسکن و درخواست برای شناسایی و فراهم کردن وضعیت مناسب برای افراد نیازمند.

آن گونه که تجارت نیوز نوشته، ۱۲ هزار تا ۲۵هزار تومان هزینه یک شب بی آرتی خوابی در تهران است. آن‌ها دست کم تا صبح باید ۵ بار اتوبوس عوض کنند و چنددقیقه بین هربار پیاده و سوارشدن سرما را تحمل کنند و اینکه هر ۴۵دقیقه باید پیاده شوند، به اتوبوس بعدی برسند، هزینه بلیت بدهند، سوار اتوبوس جدید شوند و بخوابند.

همان طور که انتظار می‌رفت، علیرضا زاکانی، شهردار تهران، به این موضوع واکنش نشان داد و از این گفت که گرم خانه‌ها در مناطق گوناگون تهران دایر است و افراد می‌توانند شب را در فضای آرام و امن سپری کنند؛ هرچند در همین گزارش عنوان شده است که پیگیری‌های تجارت نیوز برای اطلاع از وضعیت گرم خانه‌های تهران به جایی نرسید و آمار دقیق و رسمی هم از تعداد بی خانمان‌های شهر تهران در دست نیست. براساس آمار‌های غیررسمی در سال ۱۳۹۸ تعداد بی خانمان‌های شهر تهران بین ۱۴هزار تا ۱۵هزار نفر بود.

البته ابراهیم علیزاده، سردبیر این وب سایت خبری، در توییتی با هشتگ خبر خوب نوشت: «پس از انتشار گزارش تجارت نیوز از پناه آوردن تعدادی از بی خانمان‌ها به اتوبوس‌های بی آرتی برای چندساعت خواب شبانه، امروز روزنامه وابسته به شهرداری تهران اعلام کرده که ۲۰ گشت اتوبوس خواب در تهران در نظر گرفته شده است که از ساعت ۲۲ تا ۶ صبح با حضور چند مددکار فعال باشند.» زاکانی همچنین دریافت هزینه برای اتوبوس خوابی را تکذیب کرد. زهرا شمس احسان، عضو شورای اسلامی شهر تهران، فرد دیگری بود که دست به توییت شد و نوشت: «موضوع اتوبوس خوابی یک مسئله جدید و البته فراگیر نیست، اما کرامت شهروندی بدین معناست که حتی یک نفر نیز نباید برای نداشتن جای خواب مناسب این چنین شب را به صبح برساند. در شورای اسلامی شهر این موضوع را پیگیری خواهم کرد.»

بر اساس گزارش‌ها ۶۰تا۷۰درصد از درآمد خانوار‌های شهری صرف هزینه مسکن می‌شود. گرانی مسکن در یک سال گذشته بسیاری را به حاشیه شهر راند، اما برخی هزینه حاشیه نشینی را هم ندارند. زیرا به گفته اسماعیل حسین زهی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس «تهران بر اساس آمار و ارقام گران‌ترین پایتخت جهان» در موضوع مسکن است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->