کریس کلمن سرمربی مورد نظر تراکتور کیست + بیوگرافی تلاش برای رساندن عالیشاه به بازی حذفی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو سید حسین حسینی غایب بزرگ استقلال مقابل تراکتور؟ گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند
سرخط خبرها

پرسپولیس، سپاهان، استقلال یا آلومینیوم اراک؟| گزینه‌های قهرمانی در لیگ برتر

  • کد خبر: ۹۴۱۹۲
  • ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
  • ۱
پرسپولیس، سپاهان، استقلال یا آلومینیوم اراک؟| گزینه‌های قهرمانی در لیگ برتر
بررسی همه احتمالات ۴ تیمی که بخت قهرمانی نیم‌فصل دارند. باید منتظر ماند و دید که بین پرسپولیس، سپاهان و استقلال و آلومینیوم اراک کدام تیم در نهایت قهرمان می شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر در‌حالی به پایان رسید که استقلال با غلبه بر فولاد، موقعیتش را در صدر جدول حفظ کرد، پرسپولیس با پیروزی برابر سپاهان از این تیم عبور کرد و در جایگاه دوم جدول ایستاد، سپاهان با یک پله سقوط در جایگاه سوم قرار گرفت و آلومینیوم پس از پذیرفتن شکست مقابل صنعت‌نفت پس از این ۳ تیم در جایگاه چهارم ایستاد. با توجه به اینکه فقط ۳ هفته تا پایان نیم‌فصل نخست رقابت‌ها باقی مانده است، عملا شانس رسیدن به‌عنوان قهرمانی نیم‌فصل، فقط برای همین ۴ تیم که در رده‌های اول تا چهارم قرار گرفته‌اند، روی کاغذ فراهم است.

کار سخت مجیدی

آبی‌پوشان که با ۲۸‌امتیاز در صدر جدول قرار دارند، برای رسیدن به عنوان غیر‌رسمی قهرمانی نیم‌فصل عملا فقط ۶‌امتیاز از ۳ بازی لازم دارند. با توجه به اینکه فاصله نزدیک‌ترین رقیب به آن‌ها ۳ امتیاز است، شاگردان مجیدی که تفاضل گل مناسبی دارند، در‌صورتی‌که ۲ بازی از ۳ بازی خود را با پیروزی پشت‌سر بگذارند و ۶‌امتیاز بگیرند، قهرمانی نیم‌فصل را به دست می‌آورند.

استقلال در هفته سیزدهم بازی به‌نسبت دشواری مقابل تیم آلومینیوم اراک که یکی از تیم‌های مدعی در بالای جدول است، در خانه حریف دارد. اراکی‌ها به‌تازگی اولین شکست این فصل را پذیرفته‌اند و تیمی زخم‌خورده هستند که دوست دارند در خانه جبران شکست هفته گذشته را نیز داشته باشند. آبی‌پوشان سپس در هفته چهاردهم در تهران میزبان تیم خوب و مدعی دیگری به نام مس رفسنجان هستند که در رده پنجم قرار دارد و این دیدار هم برای آن‌ها چندان ساده نیست. سپس در هفته پانزدهم باید خارج‌از‌خانه به‌مصاف تیم پایین‌جدولی نفت مسجد‌سلیمان بروند.

پرسپولیس در انتظار لغزش استقلال

سرخ‌پوشان که با پیروزی‌های خوب هفته‌های اخیر تا رده دوم جدول بالا آمده‌اند، برای رسیدن به عنوان قهرمانی نیم‌فصل چشم‌انتظار اولین شکست استقلال هستند. در‌صورتی‌که استقلال بیشتر از ۳ امتیاز از دست ندهد، پرسپولیس امکان قهرمانی نیم‌فصل را ندارد. شاگردان گل‌محمدی نسبت به استقلال بازی‌های ساده‌تری تا پایان نیم‌فصل دارند.

آن‌ها در هفته سیزدهم میزبان تیم بحران‌زده تراکتور هستند که به نظر نمی‌رسد برای پیروزی برابر این تیم کار دشواری داشته باشند. سپس باید در مشهد به دیدار تیم انتهای‌جدولی پدیده بروند که پیروزی برابر این تیم هم برای سرخ‌پوشان قابل پیش‌بینی است و در هفته پانزدهم میزبان تیم فجر‌سپاسی هستند. مقایسه دیدار‌های باقی مانده پرسپولیس و استقلال نشان می‌دهد سرخ‌پوشان برای کسب امتیازات باقی‌مانده، کاری به‌مراتب ساده‌تر از رقیبشان دارند.

نقشه‌های نویدکیا برای خروج از بحران

سپاهان بعد از پذیرش ۳ شکست متوالی، حالا برای رسیدن به قهرمانی نیم فصل شانس بسیار کمتری دارد. شاگردان نوید‌کیا بیست‌ودو‌امتیازی هستند و در‌صورتی‌که هر ۳ دیدار خود را ببرند، درنهایت سی‌ویک‌امتیازی می‌شوند. آن‌ها در‌صورتی قهرمان نیم‌فصل می‌شوند که استقلال و پرسپولیس هم در یکی‌دو دیدار خود شکست بخورند و امکان رسیدن به امتیاز‌۳۱ را از دست بدهند. سپاهان سه‌گانه‌اش تا پایان نیم‌فصل را با دیداری خارج‌از‌خانه با پدیده قعر‌نشین آغاز می‌کند، سپس در خانه پذیرای فولاد است و در هفته پایانی در دیداری دشوار به‌مصاف آلومینیوم اراک می‌رود.

آلومینیوم و بازی‌های مستقیم

با اینکه در عمل کار آلومینیوم برای قهرمانی نیم‌فصل بسیار سخت و شانس آن‌ها بسیار پایین است، اما از‌آنجا‌که آن‌ها هنوز روی کاغذ شانس دارند، باید این شانس بررسی شود. شاگردان رسول خطیبی بیست‌ویک‌امتیازی هستند و در صورت ۳‌پیروزی، سی‌امتیازی می‌شوند که این امتیاز بالاتر از امتیاز کنونی استقلال صدرنشین است. پس اگر استقلال در هر ۳ بازی، پرسپولیس در ۲ بازی از ۳ بازی و سپاهان در یک بازی از ۳ بازی پیش‌رو شکست بخورند و آلومینیوم در هر ۳ بازی پیروز شود، شاگردان خطیبی قهرمان نیم‌فصل خواهند شد.

آلومینیوم در ۳ بازی پیش‌رو ۲ بازی را به‌صورت مستقیم با تیم‌های مدعی دارد و این شانس آن‌ها را افزایش می‌دهد. به‌ویژه که در هر ۲ بازی مقابل سپاهان و استقلال باید در اراک به میدان بروند. تیم خوش‌ساختار اراکی که قبلا پرسپولیس را در اراک شکست داده، در هفته سیزدهم میزبان استقلال است و امیدوار به تکرار نتیجه دیدار مقابل پرسپولیس. آن‌ها در هفته چهاردهم در تهران به‌مصاف پیکان می‌روند و در هفته پانزدهم میزبان سپاهان هستند. آلومینیوم هر ۳ بازی باقی‌مانده‌اش را باید مقابل تیم‌های بالای جدول انجام دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
0
0
فکر کنم سپاهان میبره
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->