آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

این قسمت‌های بدن را بادکش نکنید

  • کد خبر: ۹۴۴۰۲
  • ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
این قسمت‌های بدن را بادکش نکنید
بادکش درمانی از زمان‌های قدیم مورد استفاده انسان‌ها بوده و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مفید است، اما بادکش کردن برخی از نقاط بدن ممنوع و مضر است.

به گزارش شهرآرانیوز، بادکش یکی از روش‌های درمانی طب مکمل و سنتی می‌باشد که از دیرباز در ایران مورد استفاده قرار گرفته است. عمل بادکش بسیار ساده است و فواید درمانی زیادی برای بدن دارد. در این روش درمانگر برای چند دقیقه فنجان‌های خاصی را روی پوست فرد می‌گذارد تا ایجاد مکش نماید. با اینکه بادکش فواید زیادی برای سلامت دارد، اما اگر با علم و تجربه کافی انجام نشود و نقاط ممنوعی از بدن بادکش شود، می‌تواند مشکلات و آسیب‌های جسمی جبران ناپذیری برای افراد ایجاد کند. در این بخش به شما می‌گوییم که کدام نقاط بدن بهتر است بادکش نشود.

نقاط ممنوع برای بادکش

چه نقاطی از بدن برای بادکش ممنوع است:

بادکش شریان‌های عمیق
بهتر است بادکش در ناحیه شریان‌ها و رگ‌های عمیق و نبض دار انجام نشود. اگر لیوان بادکش بیش از حد روی سیاهرگ یا سرخرگ قرار گیرد، باعث لخته شدن خون و بروز مشکلات جدی مثل پارگی عروق می‌شود.

رگ‌های واریسی
بهتر است بادکش روی رگ‌های ساق پا که دارای مشکل هستند، انجام نشود، زیرا خطرناک است و مشکلات فراوانی برای فرد ایجاد می‌کند.

بادکش قفسه سینه
بادکش کردن قفسه سینه برای کسانی که فشار خون بالایی دارند، می‌تواند مشکلات قلبی ایجاد کند و ممنوعیت دارد.

بادکش دو ناحیه بدن در یک زمان
بادکش همزمان دو یا چند منطقه از مناطق بدن ممنوع است، زیرا اینگونه قوه مدبره (طبیعت) بدن متحیر شده و نظم بدن و مواد و فشار‌های آن به هم می‌ریزد.

بادکش دیسک
به هیچ وجه نباید بادکش گذاری روی مهره‌ها و دیسک‌های بین مهره‌ای به خصوص در افراد دچار بیرون زدگی دیسک انجام شود.

کتف زنان باردار
خانم‌های باردار بهتر است تنها زیر نظر پزشک متخصص اقدام به انجام بادکش کنند مثلاً انجام بادکش در ناحیه کتف زنان باردار که حتماً بایستی توسط پزشک انجام شود. بادکش کردن نواحی شکم و بادکش کمر زنان باردار منجر به تحریک انقباضات رحمی می‌شود.

بادکش عضو شکسته
بادکش عضو شکسته ممنوع می‌باشد، همچنین بادکش کردن در افرادی که دچار شکستگی عضو هستند هم ممنوع است.

محل‌های فتق
بادکشی نباید روی محل‌های فعلی فتق صورت گیرد، اگر بیمار سابقه فتق دارد و از ترمیم کامل آن مطمئن نیست، بهتر است در انجام بادکش احتیاط نمود.

بادکش کمر کودکان
از بادکش کردن در محل ستون فقرات کودکان خردسال پرهیز کنید.

بادکش روی دمل
بادکش روی دمل و جوش‌های چرکی ممنوع است و بادکش صورت باید روی پوست کاملا سالم و غیر ملتهب انجام شود.

نکات مهمی که در بادکش باید به آن توجه کرد:

۱۲ تا ۲۴ ساعت قبل و بعد در بادکش‌های قوی نباید کار‌های سنگین انجام شود.
بادکش برای خانم‌ها در ایام پریود ممنوع است.
نباید بادکش بلافاصله بعد از غذاخوردن انجام شود.
بادکش کردن نباید بلافاصله بعد از حمام و ورزش انجام گردد.
بادکش نباید در حالت گرسنگی انجام شود.

منبع: نمناک

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->