نشست فعالان حوزه کودک درباره بزرگداشت دومین سالگرد سردار سلیمانی | قهرمان من
  • کد مطالب: ۹۴۴۰۴
  • /
  • ۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۷

نشست فعالان حوزه کودک درباره بزرگداشت دومین سالگرد سردار سلیمانی | قهرمان من

برای حاج ­قاسم بودن، حتما نیاز به حضور در عرصه نظامی نیست.

شبنم کرمی- همیشه در رویای خود دوست داشتم مانند سردار سلیمانی باشم. مانند او مردی قدرتمند و مهربان که همه­ ی مردم مرا دوست داشته باشند و به من احترام بگذارند.

بابا می­ گوید: «خدا آدم­ های مهربان را دوست دارد و آن­ ها را به بهشت می­ برد.» از خیلی­ ها شنیدم که سردار چقدر مهربان بوده و بچه­ ها را خیلی دوست داشته است. پس حتما جای او وسط بهشت است.

یادتان هست که کودکان زیادی در شهادت حاج ­قاسم سلیمانی غمگین شدند و بی­ تردید کودکان امروز که آینده‌سازان آینده خواهند بود، این اتفاق بزرگ را فراموش نخواهند کرد.

به­ همین دلیل وظیفه ادبیات کودک و نوجوان برای ثبت خاطرات حاج قاسم سلیمانی و انتقال آن به مخاطبان کودک اهمیت بیشتری پیدا می­ کند.

خوب است شما کودکان و نوجوانان مهربان و شجاع ایران­ زمین از حال و روز قهرمانان کشورتان آگاه باشید تا بتوانید راه درست زندگی را بیابید.

پس از شهادت این سردار رشید، تلاش‌های مختلفی در حوزه‌های مختلف هنری، ادبیات و تاریخ شفاهی انجام گرفت.

اما این روز‌ها به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار دل­ ها، رویداد تولید محتوای «قهرمان من» با هدف معرفی مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی به کودکان و نوجوانان در بستر فضای مجازی در حال برگزاری است.

در نشست فعالان و مربیان حوزه کودک در محل فرهنگ­ سرای کودک و آینده، به همین مناسبت و به منظور هم ­افزایی و ایده­ یابی، با معرفی تعدادی از محصولات، به معرفی سامانه خدمات و محصولات فرهنگی حوزه کودک و نوجوان با موضوع بزرگداشت مکتب حاج قاسم پرداخته شد.

«من کشورم را دوست دارم»

مهدی سلطانی­ نژاد، عضو ستاد بزرگداشت دومین سالگرد سردار سلیمانی در این نشست با معرفی این سامانه به آدرس mh8.ir اعلام کرد: در گام نخست، ۲۱ خدمت که برای حاج ­قاسم برنامه داشتند در سامانه ارائه شده است که تا ۲۱۷ خدمت دیگر به­ طور مستمر قابلیت ارتقا دارد.

در ادامه هدی دامغانی، مدیر گروه قصه­ گویی «قاصدک» از برنامه این گروه شامل قصه­ ای ویژه حاج ­قاسم همراه با آموزش اوریگامی برای حاضران گفت.

پس از آن سارا امیدوار، قصه ­گوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان­ رضوی در معرفی مهرواره «من کشورم را دوست دارم» که از پوستر آن با حضور ابراهیم زره­ ساز، مدیرکل این کانون و سیدرضا موسوی، دبیر ستاد بزرگداشت دومین سالگرد سردار سلیمانی در این نشست رونمایی شد، گفت: امسال با توجه به اینکه هدف ما عمیق­ تر شدن شناخت کودکان و نوجوانان از قهرمان وطنشان بود، به تولید این مهرواره با موضوعات: ایران دوست­ داشتنی من، سرباز وطن و قهرمان من در گروه سنی کودک و در قالب قصه­ گویی، نمایش و سرگرمی اقدام کردیم تا خط فکری و منش و وطن­ دوستی قهرمانان را در ذهن کودکانمان ماندگار کنیم.

زره­ ساز نیز در ادامه بیان کرد: کودکان و نوجوانان امروز، با هجمه­ های تبلیغاتی وسیعی روبه­ رو هستند که ما باید در برابر آن با ابزار‌های مناسب، کودکانمان را با هویت غنی و اصیل دینی و تاریخی­ شان آشنا کنیم.

برای حاج ­قاسم بودن

حسن سلطانی و خانم حسینی، مدیر و عضو موسسه «بابازی»، فعالان دیگری بودند که قصه و بازی «سیب مهربانی» برای گروه سنی ۶ تا ۸ سال را به مربیان حوزه کودک معرفی کردند.

این بسته خدمتی در قالب قصه­ گویی، بازی، کاردستی و شعر به موضوع حضور حاج قاسم در مناطق سیل­ زده خوزستان در کنار کودکان بی­ پناه آن روز‌ها می­ پردازد و قصد دارد به کودکان بگوید برای حاج­ قاسم بودن، حتما نیاز به حضور در عرصه نظامی نیست و در عرصه اجتماعی هم می­ شود حاج ­قاسم بود و خاطره خوبی از این کارگاه در نهایت برای کودکان باقی بماند.

گام به گامِ زندگی حاج ­قاسم

در پایان، امیررضا ماندگار از «باغ فرهنگ» هم با بازی به­ یادماندنی «قهرمان من» در چهار گام درباره حاج ­قاسم به معرفی خدمت این موسسه برای گروه سنی کودکان و نوجوانان پرداخت و توضیح داد: بازی قهرمان من بر اساس یک فرآیند کارگاهی طراحی شده است که در اختیار مربیان قرار می ­گیرد.

این بازی در گام نخست: حل معماست، گام دوم: به­ دست آوردن ابزار، گام سوم: پیدا کردن و پیاده ­سازی قطعات و گام چهارم: قرار دادن قطعات در کنار یکدیگر و تکمیل الگویی ۴۰۰ قطعه ­ای است.

در پایان هم با تکمیل الگوی عکس حاج ­قاسم، پرده ­خوانی زندگی او آغاز می­ شود. این برنامه، کلاسی است و حداقل ۳۰ نفر شرکت­ کننده دارد.  

 

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.