ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | طلایی‌پوشان پیروز دربی اصفهان پخش زنده بازی الهلال و العین در لیگ قهرمانان آسیا (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سید حسین حسینی ۳۰۰ میلیون تومان جریمه شد جمعه سرنوشت‌ساز استقلال در آزادی | آبی‌ها با خبر از نتیجه بازی پرسپولیس بازگشت روماریو در ۵۸ سالگی به مستطیل سبز + عکس پخش زنده بازی سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین وزارت ورزش و جوانان مالکیت سرخابی‌ها را نپذیرفت| آغاز شمارش معکوس برای واگذاری تکذیب واگذاری قطعی استقلال به یک هلدینگ سرمربی محبوب سردار آزمون در راه ترکیه یخچالی در تیم منتخب هفته لیگ دو آلمان + عکس امیدواری به بازگشت یامگا ال‌کلاسیکو، آخرین فرصت ژاوی؟
سرخط خبرها

نمره ۱۰۰ برای ایتالیا

  • کد خبر: ۹۵۰۳
  • ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۷
نمره ۱۰۰ برای ایتالیا
رکوردشکنی فوق‌العاده تیم مانچینی در مقدماتی یورو
تیم ملی ایتالیا با کسب دومین پیروزی بزرگ تاریخش به صعود قاطعانه به مرحله اصلی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ رنگ و جلای خاصی بخشید. کسب ۱۰۰ درصد امتیازات حتی در رقابت‌های فرسایشی و طولانی انتخابی هم چندان سخت نیست و برای تیم‌های دیگری مانند انگلیس هم رخ داده، اما روند پرشتاب پیشرفت آتزوری با جوانانش، این دستاورد را جالب‌تر از همیشه جلوه می‌دهد.

انبوهی از رکورد‌ها
تیم ملی ایتالیا تنها یک نتیجه بهتر از بازی دوشنبه‌شب به دست آورده است و سال ۱۹۴۸ در المپیک با نتیجه ۹ بر ۰ آمریکا را برده است. به عبارت بهتر، پیروزی مقابل ارمنستان دومین برتری پرگل تاریخ لاجوردی‌ها بود. از طرفی ایتالیا برای اولین‌بار از آگوست ۱۹۴۸ در جریان یک بازی موفق به ثبت ۹ گل یا بیشتر شد. قهرمان سابق جهان پیش‌از‌این ۳ بار (برتری ۱۱ بر ۰ مقابل مصر در المپیک ۱۹۲۸، برتری ۹ بر ۴ مقابل فرانسه در بازی دوستانه سال ۱۹۲۰ و برتری ۹ بر ۰ مقابل مصر در المپیک ۱۹۴۸) در یک بازی بیش از ۸ گل به ثبت رساند.

تنوع در گل‌زنی
برای اولین‌بار در تاریخ بازی‌های تیم ملی ایتالیا، ۷ بازیکن متفاوت در یک بازی برای ایتالیا گل‌زنی کردند. دراین‌بین نیکولو زانیولو با ۲۰ سال و ۱۳۹ روز، جوان‌ترین گل‌زن رم در تیم ملی ایتالیا لقب گرفت. او رکورد دروسی، توتی، آنچلوتی و دسترو را شکست که همگی در زمان به‌ثمر‌رساندن اولین گل ملی خود بیش از ۲۱ سال داشتند. ایتالیا با برتری مقابل ارمنستان، یازدهمین برد پیاپی خود را جشن گرفت. این روند، بهترین رکورد تاریخ آتزوری به حساب می‌آید. لاجوردی‌پوشان در ۱۱ دیدار اخیر خود زیرنظر روبرتو مانچینی، آمریکا، فنلاند (۲ بار)، لیختن‌اشتاین (۲ بار)، یونان (۲ بار)، بوسنی (۲ بار) و ارمنستان (۲ بار) را شکست داده‌اند. ایتالیا طی این مدت ۳۷ گل به ثمر رسانده و فقط ۴ گل دریافت کرده است.

آینده روشن
با تمام این اوصاف، تیم مانچینی فارغ از رکورد‌ها در زمین هم درخشان است. برخورداری از یک خط دفاع جوان و مستحکم درآمیخته با خط میانی پویا و جنگنده به مهاجمان آماده خط حمله اجازه گل‌زنی و آزادی عمل در خط دفاعی رقبا را می‌دهد. پس از ناکامی در رسیدن به جام‌جهانی ۲۰۱۸، بهترین مسکن برای فراموشی آن درد، همین تیم جوان و گل‌زن است. فعلا باد به پرچم آتزوری می‌وزد؛ اما هنوز عیار تیم در بازی‌های بزرگ مشخص نشده و باید دید مقابل تیم‌های درجه‌اول اروپا چقدر مستحکم نشان می‌دهد.

ارمنستان ضعیف بود یا ایتالیا قوی است؟
روز گذشته نشریه «لارپوبلیکا» که از مهم‌ترین روزنامه‌های ورزشی ایتالیا محسوب می‌شود، نگاه متفاوتی به نتایج درخشان تیم مانچینی داشت و در گزارشی این سؤال را مطرح کرد که باوجود خوش‌حالی در ایتالیا آیا قدرت‌نمایی ایتالیای مانچینی در ماه‌های اخیر واقعا به‌دلیل قدرت واقعی فوتبالی این تیم بوده یا تنها ضعف حریفان ایتالیا بوده که باعث شده است لاجوردی‌ها بیش از آنچه باید، بزرگ دیده شوند. لارپوبلیکا می‌گوید ایتالیا اگر همیشه با تیم‌هایی مثل ارمنستان بازی کند، ۱۰ پیروزی پیاپی که هیچ، حتی می‌تواند ۱۰۰ پیروزی پیاپی را به‌راحتی ثبت کند. این روزنامه در گزارش خود می‌گوید انتظار از تیمی با تاریخ و سنت ایتالیا این است که قهرمان جام ملت‌های اروپا و جام‌جهانی شود، نه اینکه در رقابت‌های مقدماتی از به‌دست‌آوردن پیروزی‌های پیاپی شادی کند. اما نتایج ایتالیا در مقدماتی یورو ۲۰۲۰ واقعا خاص بوده است. ایتالیا از ۱۰ بازی خود حداکثر ۳۰ امتیاز ممکن را به دست آورده و در این تعداد بازی ۳۷ گل به ثمر رسانده و این تاکنون برای ایتالیا در مراحل مقدماتی تورنمنت‌های بزرگ بی‌سابقه بوده است. این گزارش می‌گوید از نظر آماری درحال‌حاضر با توجه به مرحله مقدماتی یورو ۲۰۲۰، ۲ تیم بلژیک و ایتالیا پرقدرت‌ترین تیم‌های فوتبال ملی اروپا هستند؛ ولی این نگرانی وجود دارد که تازمانی‌که تیم مانچینی با یکی از غول‌های سنتی اروپا مصاف ندهد، نمی‌توان به عیار واقعی این تیم پی برد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->