سرخط خبرها

استقبال کتاب‌خوان‌ها از کتابخانه مرکزی

  • کد خبر: ۹۵۱۲
  • ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۸
استقبال کتاب‌خوان‌ها از کتابخانه مرکزی
مدیر کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) از برنامه‌های ویژه هفته کتاب و کتاب‌خوانی گفت
نجمه موسوی کاهانی - کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) در هفته کتاب و کتاب‌خوانی برنامه‌های مختلفی برگزار کرده که با توجه به وسعت برنامه‌های این کتابخانه برخی بازدید‌ها و نشست‌ها تا دوم آذرماه نیز ادامه دارد. از آنجایی که این کتابخانه عمومی از زمان افتتاح تاکنون با استقبال زیادی از سوی مردم روبه‌رو بوده به‌سراغ مدیر کتابخانه امام خمینی می‌رویم تا از برنامه‌هایی که در این هفته برگزار کرده‌اند مطلع شویم.
زهرا باقرزاده با تأکید براینکه کتابخانه روزانه با تردد حدود ۴ هزار نفر روبه‌رو است درباره برنامه‌های اجراشده از ابتدای هفته کتاب و  کتاب‌خوانی می‌گوید: از جمعه ۲۴ آبان تا دوم آذرماه برنامه‌های ویژه‌ای به مناسبت هفته کتاب‌خوانی اجرا شده و خواهد شد.
وی برنامه‌های مصوب اجراشده را بدین صورت اعلام می‌کند: در روز جمعه ۲۴ آبان به مناسبت هفته وحدت، آغاز نمایشگاه کتاب را داشتیم که محل برگزاری آن به مدت یک هفته مخزن کتاب است. برگزاری پویش «معرفی بهترین کتابی که خوانده‌اید» را نیز ویژه نابینایان از ۲۰ تا ۲۷ آبان در بخش نابینایان داشته‌ایم.
باقرزاده با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی درحال حاضر بیش از ۱۸ هزار عضو فعال دارد درباره برنامه‌های برگزار شده در روز شنبه ۲۵ آبان می‌گوید: با اطلاع‌رسانی‌های انجام شده در دو روز ثبت‌نام نیمه‌بها را داشتیم که خوشبختانه با استقبال خوبی نیز روبه‌رو شد و حدود ۵۰۰ نفر به اعضای کتابخانه اضافه شدند. ما برای تسهیل در امر ثبت‌نام نیرو‌هایی را قرار دادیم تا علاقه‌مندان را در مراحل ثبت‌نام راهنمایی و یاری کنند.
وی می‌افزاید: برنامه‌هایی از قبیل نواختن زنگ کتاب‌خوانی در مدرسه شاهد حمامی، بازدید مدرسه میرداماد، آموزش مرجع‌شناسی برای بازدید کلاس ششم در بخش نوجوان و مرجع‌شناسی، قصه‌گویی برای کودکان ۴ تا ۷ سال از مؤسسه فرهنگی و هنری پژوهش‌گستر و بازدید و پخش فیلم در بخش کودک، برگزاری نمایشگاهی از عکس‌های نشریات و روزنامه‌های قدیمی مربوط به خراسان رضوی و مشهد برای بازدید عموم در محل گالری کتابخانه و نشست کتاب‌خوان رؤسا و کارشناسان کتابخانه مرکزی دانشگاه فردوسی در سالن جلسات کتابخانه مرکزی برگزار شده است.
باقرزاده برناه‌های روز یکشنبه ۲۶ آبان را نشست تخصصی ناشران، پخش فیلم برای مهدکودک و بازدید متوسطه شمس اعلام کرده و برنامه‌های برگزار شده در روز دوشنبه ۲۷ آبان را نیز نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای و بانوان مدیر و همچنین جلسه نقد و خوانش کتاب تام‌گیتس در مخزن کتابخانه بیان کرد.
وی برنامه‌های برگزار شده در روز سه‌شنبه ۲۸ آبان را نیز این‌طور بیان می‌کند: در این روز نشست کتاب‌خوان تخصصی مطبوعات، تور کتابخانه‌گردی با حضور دانشجویان مؤسسه آموزش عالی حکمت مطهر و نمایشنامه‌خوانی را داشتیم.
وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های جانبی کتابخانه از فعالیت‌های اصلی آن است ادامه می‌دهد: نشست مادران کتاب‌خوان و کارگاه بازی و سرگرمی برای کودکان و همچنین همایش خیران کتابخانه مرکزی از برنامه‌هایی است که امروز، چهارشنبه ۲۹ آبان، شاهد اجرای آن در کتابخانه خواهیم بود. پنجشنبه ۳۰ آبان نیز جشن استانی را در کتابخانه خواهیم داشت.
باقرزاده برنامه‌های روز پایانی را این‌طور اعلام کرد: ما در روز شنبه دوم آذرماه نیز همایش و کارگاه رایگان تندخوانی و چشم‌انداز‌های شغلی ویژه نوجوانان و جوانان را خوهیم داشت.
باقرزاده افزود: کتابخانه باید تبدیل به فرهنگ‌سرایی شود که انواع فعالیت‌های فرهنگی در آن اجرا می‌شود و نباید فقط محلی برای تحویل کتاب باشد.
وی گفت: ما از کارکنان خود خواسته‌ایم در فضای کتابخانه جذابیت را به حدی ایجاد کنند که علاقه‌مندان انگیزه مراجعه دوباره را نیز داشته باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->