رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: ۱۹دی‌ماه؛ مهمترین روز و شروع انقلاب است

  • کد خبر: ۹۵۱۷۷
  • ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: ۱۹دی‌ماه؛ مهمترین روز و شروع انقلاب است
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امروز ۱۹دی‌ماه مهمترین روز و شروع انقلاب است که از شهر قم آغاز شده است، قم یعنی به پا خواستن، در پی توهین به مرجعیت و رهبریت این مردم قم بودند که در چنین روزی در سال ۵۶ فیام کردند و انزجار خود را از دستگاه طاغوت اعلام کردند.

به گزارش شهرآرانیوز،حسن موحدیان، در بیستمین جلسه علنی شورای ششم شهر مشهد با بیان تشکر و قدردانی از ابتکار مدیریت شهری برای برنامه گذاری و سیاست گذاری تدفین شهدا در میدان شهدا گفت: میدان شهدا برای ما مشهدی‌ها یادآور خاطرات و‌ مجاهدت‌ مجاهدان است و‌ هم اینک با دفن ۳شهید در میدان شهدا به معنای واقعی تبدیل به میدان شهدا شده است و یک ظرفیت عظیم فرهنگی و معنوی دیگر به نام مقبره الشهدا به این میدان افزوده شد.
وی ادامه داد: از حضور پرشور مردم در مراسم تشییع تشکر می‌کنم و امیدوارم همه ما در اظهارات و بیاناتی که داریم، رعایت انصاف را داشته باشیم.
وی در ادامه با اشاره بر اینکه امروز سالروز غرق شدن کشتی سانچی است و پرواز هواپیمای اکراینی که به بازماندگان این دو رخداد تاثیرگذار تسلیت می‌گوییم، افزود: امروز ۱۹دی‌ماه مهمترین روز و شروع انقلاب است که از شهر قم آغاز شده است، قم یعنی به پا خواستن، در پی توهین به مرجعیت و رهبریت این مردم قم بودند که در چنین روزی در سال ۵۶ قیام کردند و انزجار خود را از دستگاه طاغوت اعلام کردند.
به گفته وی، روز ۱۹دی ماه ۵۶ و قیام خونین مردم قم و‌ شهدای گرانقدر را در این روز گرامی می‌داریم. بحث ۴۰روز در فرهنگ تشیع یک مفهوم خاصی دارد و‌ همین اربعین باعث شد در تبریز هم اتفاقاتی به دنبال داشته باشد و‌ متعاقبا به شهر‌های دیگر هم تسری یابد و موجب شد موج گسترده‌ای از اعتراضات در کشور که از قم شروع شد، شکل بگیرد و‌ خوشبختانه در طی ۱۴ماه طومار خانواده پهلوی خائن را در هم بپیچد که جا دارد یاد و خاطره شهدای ۱۹دی را هم گرامی بداریم.
موحدیان خاطرنشان کرد: ۲۲دی ماه سالروز قتل امیر کبیر به فرمان ناصرالدین قاجار است. امیر کبیر شخصیتی بزرگ و تاثیرگذار در تاریخ ایران است و به نوعی می‌توان عنوان کرد که ساخت ایران مدرن به ویژه در حوزه زیر ساخت‌ها مرهون تلاش این مرد بزرگ است.
به گفته وی، یکی از خصوصیات امیر کبیر میارزه با فساد بود که شخصیت امیر کبیر را در تاریخ ماندگار کرد که انشالله ما هم با همین روحیه بر مشکلات غلبه کنیم.

مصوبات

نام گذاری معابر فرعی مشهد به نام شهدای گرانقدر
نام کذاری معبر فرعی ولیعصر۵/۱ بهدنام شهیر گنج بخش مرندیز (منطقه۲)
نام گذاری معبرف عی شهیدیگانگی۴در خیابان شهید فرامرز عباسی ۲۵با حفظ شماره به نام شهید احمد فریدری (منطقه۲)
نام گذاری معبر فرعی شهید فرامرز عباسی۳۶با حفظ شماره به نام شهید سید مرتضی سادات (منطقه۲)
نام گذاری معیر فرعی شهید کشمیری۴۴ واقع در محدوده منفصل قرقی با حفظ شماره به نام شهید سید اکبر موسوی (منطقه۳)
نام گذاری معبر فرعی اندیشه۹۳با حفظ شماره به نام شهید حافظ حاجی زاده (منطقه۱۰)

تصویب مجوز انعقاد قراداد پروژه مشارکتی مجتمع مسکونی و تجاری سوسن موسوم به ۷-۱۰

ماده واحده: به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود در راستای ضرورت احیا بافت ناکارآمد حرعاملی و نگاه حمایتی در خصوص بافت مذکور، نسبت به برگزاری فراخوان جذب و شناسایی سرمایه گذار جهت واگذاری پروژه مشارکتی سوسن موسوم به ۷-۱۰ واقع در محور حرعاملی با مساحت عرصه ۱۱۸۳.۲۲ متر مربع به ارزش کارشناسی ۲۱۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال و زیربنا ۸۲۸۰.۷۴ متر مربع با ارزش عوارض پروانه ساختمانی به مبلغ ۱۱۴.۱۳۲.۱۰۲.۸۷۶ ریال به همراه عوارض ریلی پروژه به مبلغ ۴.۵۶۵.۰۶۱.۷۱۵ ریال و با درنظر گرفتن ۵۰ درصد تخفیف در عوارض پروانه ساختمانی که به موجب آن هزینه پروانه ساختمانی به عنوان بخشی از آورده شهرداری به مبلغ ۵۷.۰۶۶.۰۵۱.۴۳۸ ریال کاهش یافته و در نظر گرفته خواهد شد، اقدام نموده که بر همین اساس سهم الشرکه پایه شهرداری مشهد معادل ۳۲.۸۳ درصد خواهد بود.

تبصره ۱- حداقل سهم الشرکه شهرداری ۳۲.۸۳ درصد خواهد بود و به درخواست‌هایی که سهم الشرکه شهرداری را پایین‌تر از عدد مذکور پیشنهاد دهند ترتیب اثر داده نخواهد شد و برنده فراخوان، سرمایه گذاری خواهد بود که سهم الشرکه بیشتری را برای شهرداری مشهد پیشنهاد دهد.

تبصره ۲- قرارداد نهایی با سرمایه گذار منتخب به همراه تمامی پیوست‌های آن می‌بایست به تصویب شورای اسلامی شهر مشهد مقدس برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->