سرخط خبرها

بزرگراه آزادی صاحب مسیر سبز خواهد شد

  • کد خبر: ۹۵۱۸
  • ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۰
بزرگراه آزادی صاحب مسیر سبز خواهد شد
شهردار منطقه ۱۰ از افتتاح مسیر‌های جدید دوچرخه تا پایان امسال خبر داد
استادی - این روز‌ها توسعه مسیر‌های دوچرخه در شهر مشهد بیش از پیش شدت گرفته است و هر چند ماه یک‌بار مسیر سبز جدیدی در مشهد پیش‌روی دوچرخه‌سواران قرار می‌گیرد. اوضاع مسیر‌های دوچرخه، اما در منطقه ۱۰ چندان خوب نیست و آن‌طور که شواهد نشان می‌دهد این مسیر‌ها در منطقه با نقطه‌ای که به عنوان ایده‌آل در نظرگرفته شده است، فرسنگ‌ها فاصله دارد و علاقه‌مندان به استفاده از دوچرخه در منطقه ما باید عطای آن را به لقایش ببخشند.
چون منطقه ۱۰ برخلاف دیگر مناطق شهری مثل ۹ و ۱۱ و یک نه مسیر پیوسته و شبکه‌سازی شده‌ای دارد و نه جزو محدوده‌های ضروری برای ساخت مسیر دوچرخه است.

پروژه کند مسیر سبز
به همین دلیل است که پروژه مسیر سبز دوچرخه در منطقه ۱۰ این سال‌ها یا به کندی پیش رفته است یا اینکه به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار لازم یا مسائل و مشکلات دیگر متوقف شده است. این در حالی است که جمعیت علاقه‌مند و استفاده‌کننده از دوچرخه در منطقه ۱۰ در مقایسه با دیگر مناطق به مراتب بیشتر است. برای مثال در ۲ سال گذشته ۲ همایش بزرگ دوچرخه‌سواری در منطقه برگزار شده است که به طور میانگین از ۶۰۰ تا ۴۰۰۰ نفر در آن شرکت داشته‌اند.
البته با توجه به آلودگی مداوم و مستمر شهر مشهد و لزوم ترغیب مردم به استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله نقلیه پاک از یک طرف و درخواست‌های متعدد جمعیت فراوان دوچرخه‌سوار منطقه ۱۰ از ابتدای سال ۱۳۹۸ اتفاقات خوبی برای مسیر‌های سبز منطقه افتاده است.

اولین گام ایمن‌سازی برداشته شد
اولین گام ایمن‌سازی و بهبود وضعیت مسیر‌های فعلی بود که در ابتدای امسال رقم خورد و شهردار پیشین منطقه ۱۰ مشهد در خرداد ماه امسال از ایمن‌سازی مسیر‌های دوچرخه در معابر اصلی منطقه خبر داد و گفت: بهسازی و ایمن‌سازی مسیر‌های دوچرخه در بولوار امامیه حدفاصل بزرگراه امام علی (ع) تا تقاطع شریعتی، بولوار شاهد حدفاصل بزرگراه امام علی (ع) تا تقاطع شریعتی، حاشیه بزرگراه امام علی (ع) جنب بوستان دانش اجرایی شده است.
مساحت این طرح چیزی در حدود ۵۰۰۰ متر مربع بود که با اعتباری نزدیک به ۲ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که بهبود وضعیت مسیر‌های سبز و کاهش خطرات برای دوچرخه‌سوار‌ها را در پی داشت.
اما تازه‌ترین خبر درباره مسیر‌های سبز دوچرخه مربوط به توسعه آن‌ها در چند ماه اخیر است.
احمد حافظ، شهردار منطقه ۱۰، در این باره گفت: توسعه مسیر ویژه تردد دوچرخه در منطقه برای کمک به افزایش کیفیت هوای شهر و اجرای طرح‌های کاهش استفاده از خودرو‌های تک سرنشین آغاز و برخی از مسیر‌ها به مرحله بهره‌برداری رسیده است.
حافظ افزود: شهروندان می‌توانند برای سفر‌های درون شهری خود، از مسیر‌های ویژه دوچرخه در بولوار امامیه حدفاصل میدان امام علی (ع) تا تقاطع بولوار شاهد به طول ۳۲۰۰ متر و بولوار شاهد حد فاصل بزرگراه امام علی (ع) تا تقاطع حجاب به طول ۴۹۰۰ متر استفاده کنند.
وی با بیان اینکه در بزرگراه امام علی هم مسیری دو کیلومتری برای دوچرخه‌سوار‌ها پیش‌بینی شده است، اظهارکرد: همچنین از دیگر مسیر‌های احداث شده برای دوچرخه‌سواری در منطقه، بزرگراه امام علی (ع) حدفاصل میدان امام حسن (ع) تا خیابان نهضت به طول ۲۱۰۰ متر و ضلع شمالی و جنوبی بزرگراه آزادی حدفاصل میدان قائم تا بولوار خادم‌الشریعه و حدفاصل خیابان رازی تا خیابان قائم به طول ۳۰۰۰ متر است.

۲ معبر جدید تا پایان سال افتتاح می‌شود
شهردار منطقه ۱۰ در ادامه از افتتاح ۲ معبر ویژه دوچرخه‌سواری در بولوار شهید فلاحی و بزرگراه آزادی تا پایان امسال خبر داد و گفت: ۲ معبر ویژه دوچرخه‌سواری در ضلع جنوبی بزرگراه آزادی حد فاصل بولوار شاهد تا خیابان رازی به طول ۳۰۰۰ متر و بولوار فلاحی حد فاصل تقاطع شریعتی تا تقاطع حسابی به طول ۵۰۰۰ متر در دست احداث است که تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
حافظ در پایان با بیان اینکه توسعه مسیر‌های جدید دوچرخه در منطقه متوقف نخواهد شد، به آغاز طراحی چند مسیر سبز در شریان‌های اصلی منطقه ۱۰ اشاره کرد و افزود: طراحی ۳ مسیر دیگر نیز در بزرگراه آزادی از بولوار خادم‌الشریعه و بولوار شاهد تا بولوار آیت‌ا... رفسنجانی، بولوار امامیه حدفاصل میدان امامیه تا تقاطع حسابی و بولوار فلاحی از تقاطع بولوار حسابی تا میدان مطهری در دستور کار قرار دارد که به محض پایان طراحی و تأمین اعتبار وارد مرحله اجرایی خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->