پیدا کردن همسر مناسب، مهمترین دغدغه جوانان در تشکیل خانواده است سد‌های خراسان رضوی تنها ۸ درصد آب دارند | مجوز حفر ۱۳۰ حلقه چاه برای تامین آب صادر شد غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود آب هویج را با این گیاه ترکیب کنید خاصیتش چند برابر می‌شود  بازنشستگان تامین اجتماعی با ۳۵ درصد افزایش حقوق هم نمی‌توانند زندگی کنند جایگزین‌های مفید و جادویی شکر | با این نوشیدنی‌ها قند و شکر را کنار می‌گذارید پنج راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد | اگر سابقه ابتلا به آلرژی‌های بهاری را دارید، این مطلب را بخوانید آتش سوزی بزرگ انبار گوگرد در مشهد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعرفه‌های ابلاغی وزارت بهداشت برای تمامی پزشکان لازم الاجراست واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در ماه‌های اردیبهشت و خرداد در مشهد اجرا می‌شود زلزله‌های شدید، تایوان را لرزاندند (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) آتش‌سوزی مهیب در کرمان مهار شد آغاز موج‌های بارشی جدید | وقوع بارش‌های شدید در تمام نقاط کشور (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) خبر جدید از زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

زندان فرجام تبهکاری و سوداگری ۱۳ مجرم

  • کد خبر: ۹۵۲۴۲
  • ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
زندان فرجام تبهکاری و سوداگری ۱۳ مجرم
امنیت ماحصل عملیات ضربتی پلیس بود که به چند منطقه در مشهد بازگشت

مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ عملیات‌های مقتدارانه ضابطان قضایی در پلیس مشهد موجب دستگیری چند تن از زورگیران، سارقان خشن، قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر در چند منطقه از این شهر شد.

تسویه حساب با تیزی

اعلام گزارشی از سوی مردی جوان به پلیس با طرح موضوع زورگیری از وی، تیم‌های دایره تجسس کلانتری سی و ششم مشهد را روانه صحنه وقوع جرم در بولوار پیروزی کرد. با حضور مأموران در محل و انجام بررسی‌های اولیه مشاهده شد که مردی جوان از سوی چند شهروند دستگیر شده و در اختیار آن‌ها قرار دارد. شاکی پرونده نیز مدعی شد که این شخص با همدستی فردی دیگر با اعمال زور و چاقو به او حمله برده و کیف دستی اش که حاوی مدارک، اسناد و وجه نقد بوده است را سرقت کرده اند.
متهمان به محض سرقت کیف از محل فرار می‌کنند که یکی از آن‌ها از سوی چند شهروند وظیفه شناس دستگیر می‌شود، اما متهم اصلی به همراه کیف سرقتی مال باخته فرار می‌کند.

مأموران دایره تجسس کلانتری شهرک ناجا در قدم بعدی تحقیقات خود متهم به دام افتاده را تحت بازجویی قرار می‌دهند. اگرچه متهم ابتدا حاضر به همکاری با مأموران پلیس نمی‌شود، اما در ادامه پیگیری‌ها به ناچار لب به بیان حقیقت می‌گشاید و به جرمش اعتراف می‌کند.
متهم در اظهاراتش ضمن لودادن همدستش بیان می‌کند که به دلیل اختلاف قبلی که با شاکی داشته اند، به سراغ او آمده و کیفش را زورگیری کرده اند. مأموران در ادامه تحقیقات پرونده متهم فراری را هم در یکی از مناطق مشهد شناسایی و دستگیر می‌کنند.

کشف ۷۵ کیلو تریاک از یک خانه

مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر مشهد در پی دریافت اطلاعاتی از سوی مأموران اطلاعاتی کلانتری سناباد از فعالیت گروهی قاچاقچی افیونی در حوزه استحفاظی این کلانتری مطلع شدند و همین سرنخ موجب شد تا عملیاتی ضربتی برای دستگیری این افراد در دستور کار ضابطان قضایی قرار گرفت.
مأموران مبارزه با مواد مخدر در این عملیات با همکاری نیرو‌های کلانتری سناباد با رصد میدانی متهمان و تحت تعقیب قرار دادن آن ها، موفق به شناسایی مخفیگاه این سوداگران مرگ در منطقه مهرگان مشهد شدند.

سرنخی که خیلی زود منجر شد تا این پرونده به نتیجه برسد و مأموران نیز یک محموله افیونی که قرار بود در مشهد توزیع شود را کشف کنند. تیم‌های پلیس در این عملیات پس از ردزنی مخفیگاه متهمان با دستور قضایی وارد عمل شدند و قبل از اینکه سوداگران مرگ موفق به فرار شوند، همگی را زمین گیر و دستگیر کردند.
۷ متهم در مخفیگاهشان دستگیر شدند و مأموران در بازرسی از محل محموله ۷۵ کیلویی تریاک آن‌ها را کشف و ضبط کردند. همچنین خودرو‌هایی که قرار بود متهمان به وسیله آن‌ها مواد مخدر را به دست مشتریانشان برسانند با دستور مقام قضایی توقیف و روانه پارکینگ و محل مورد نظر نیز مهروموم شد.

حمله اشرار شمشیرکش به پلیس

مأموران کلانتری ۲۴ مشهد طرحی را تحت عنوان «ارتقای امنیت محله محور» در منطقه استحفاظی خود اجرا کرده بودند و زمانی از انجام این مأموریت ضربتی شان نگذشته بود که گزارش قدرت نمایی و شرارت سه مرد نقاب دار در یکی از پارک‌های منطقه طبرسی به مرکز پیام پلیس مخابره شد.

خبری که خیلی زود در بیسیم‌های مأموران کلانتری میرزاکوچک خان که در میدان بودند، پیچید و تیمی از ضابطان قضایی را به محل ارتکاب جرم اعزام کرد. مأموران به محض حضور در محل مشاهده کردند که سه جوان با سر و صورت بسته با در دست داشتن قمه، چاقو و شمشیر برای شهروندان در پارک ایجاد مزاحمت کرده و محل را نیز ناامن کرده  اند.

در این میان مأموران پلیس وارد عمل شدند و به سراغ متهمان رفتند. اشرار مسلح، اما با دیدن مجریان نظم و امنیت قانون پا به فرار گذاشتند، اما یکی از آن‌ها در محاصره مأموران گرفتار شد. این مجرم خطرناک برای اینکه بتواند از چنگ پلیس بگریزد ضمن حمله با چاقو به یکی از مأموران فرار را برقرار کرد.

تیم اعزامی پلیس در صحنه جرم چند بار اخطار ایست به شرور فراری داد، اما او قصد تسلیم شدن نداشت از همین رو سرتیم ضابطان قضایی با استفاده از قانون به کارگیری سلاح دست به اسلحه شد و چند تیر هوایی شلیک کرد.
شنیده شدن صدای تیر رعشه بر جان متهم انداخت و طولی نکشید که این فرد را دیگر مأموران کلانتری میرزاکوچک خان زمین گیر کردند. در تحقیقات اولیه این پرونده نیز مشخص شد که متهم ضمن بر هم زدن نظم و امنیت عمومی اقدام به زورگیری از شهروندان با تهدید سلاح سرد، کرده است که تحقیقات از این فرد ادامه دارد.

سرقت تیزدستانه زن معتاد

مأموران کلانتری شهید نواب صفوی مشهد نیز در پی دریافت خبری مبنی بر سرقت تیزدستانه از زنی جوان راهی محل شدند. مأموران پس از حضور در محل و انجام بررسی‌های اولیه دریافتند که شاکی در حال خروج از یک فروشگاه بوده است که دو سارق تلفن همراه و کیف دستی او را چنگ زده و متواری شده اند.
مأموران کلانتری چهل و دوم مشهد پس از بررسی تصاویر دوربین مداربسته فروشگاه یکی از متهمان که زنی جوان بود را شناسایی و ساعتی بعد این فرد را در یکی از خیابان‌ها اطراف محل جرم در حال پرسه زنی دستگیر کردند.

متهم که زنی ۲۹ ساله است و اعتیاد شدیدی به مواد مخدر صنعتی دارد به جرمش اعتراف کرد. مأموران نیز علاوه بر گوشی تلفن همراه و کیف دستی شاکی پرونده چند بسته مواد افیونی را از او کشف کردند.
مأموران این کلانتری در عملیاتی دیگر نیز با استفاده از سرنخ‌های کشف شده به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد افرادی در یک خانه مسکونی اقدام به توزیع مواد مخدر می‌کنند. تیم‌های عملیاتی کلانتری شهید نواب صفوی در این مأموریت خود در اقدامی غافل گیرانه ضمن دستگیری دو سوداگر مرگ در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها ۵ کیلوگرم تریاک را کشف و ضبط کردند.

تحقیقات برای دستگیری متهمان فراری ادامه دارد

فرمانده انتظامی مشهد در توضیح دیگر ابعاد این پرونده‌ها گفت: در ۲۴ ساعت گذشته کلانتری‌های شهرک ناجا، شهید نواب صفوی، میرزاکوچک خان، سناباد و مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر مشهد پنج عملیات ضربتی در مناطق مختلف شهر مشهد را اجرا کردند.

سرهنگ حسین دهقانپور افزود: در این عملیات‌ها ۱۳ سارق خشن، زورگیر، شرور، توزیع کننده مواد افیونی و قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند که این افراد پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار دادسرا قرار گرفتند.
به گفته این مقام ارشد انتظامی مشهد: در این عملیات‌ها سه زورگیر و سارق متواری شده اند که تحقیقات پلیس برای دستگیری این افراد ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->