۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده سرماخوردگی‌ها کروناست تاکید معاون استاندار خراسان‌رضوی بر راه‌اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌ آموزگاری از امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سومین رستوران متخلف در طرقبه‌شاندیز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد مجازات افشای اسرار بیماران از طرف پزشک چیست؟ مرگ دلخراش خاله ۱۴ ساله به دست خواهرزاده ۵ ساله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) شتر، عامل مصدومیت ۸ نفر در تصادف ۴ تریلی در جاده طبس - اصفهان سربازان امریه می توانند در آتش نشانی خدمت کنند وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود رئیس سازمان بهزیستی: هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست عجیب و غریب‌ترین سفارش‌ها برای عمل‌های زیبایی پشت پرده تیپ‌های عجیب و آویزهای غریب سر و صورت نوجوانان قتل و سوزاندن جسد پدر به دست دختر شیطان صفت کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان اعلام شد پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه زلزله، مرزن آباد مازندران را لرزاند (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف جسد جوان گم شده در بشکه اسید مرگ یک جوان در پی شلیک پلیس +اطلاعیه پلیس
سرخط خبرها

خراسان رضوی رکورددار مرگ موتورسواران

  • کد خبر: ۹۵۲۴۳
  • ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
پلیس راهور، ۵ استان را با بیشترین تعداد جان باختگان موتورسواری معرفی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اعلام آمار ۹ ماهه قربانیان تصادفات رانندگی در کشور، نشان داد که ۷۸ درصد قربانیان حوادث رانندگی در معابر شهری کشور مربوط به موتورسیکلت سواران و عابران پیاده است و خراسان رضوی نیز جزو پنج استانی است که بیشترین تعداد قربانیان در این حوزه را دارد.

این آمار را خبرگزاری ایسنا در گفتگو با سرهنگ محمدباقر سلیمی، رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور اعلام کرده است که از ۷۸ درصد جان باختگان، ۳۶ درصد مربوط به موتورسواران و ۴۲ درصد دیگر جان باختگان، عابران پیاده بوده اند.
کمترین جان باختگان موتورسیکلت سوار مربوط به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، البرز، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و بیشترین جان باختگان موتورسیکلت سوار مربوط به استان‌های تهران، فارس، اصفهان، خراسان رضوی و خوزستان بوده اند.

ضربه به سر علت اصلی مرگ موتورسواران

برابر تحلیل‌های سازمان پزشکی قانونی ۷۵درصد موتورسیکلت سواران بر اثر ضربات به قسمت سر و جمجمه و خون ریزی‌های شدید مغزی جان خود را از دست داده اند، این درحالی است که درصورت استفاده از کلاه ایمنی بسیاری از این اتفاق‌های تلخ رقم نمی‌خورد. دومین عامل جان باختن موتورسواران در تصادفات، ناشی از تردد در معابر بزرگراهی، تونل‌های شهری و تردد در زمان‌هایی است که سطح معابر ناشی از بارندگی لغزنده هستند.
همچنین ۸۵ درصد جان باختگان موتورسیکلت مرد هستند و ۱۵ درصد باقی مانده شامل زنان ترک نشین می‌شود. گروه سنی جان باختگان نیز بین ۱۴ تا ۴۴سال است.

استاندارد سرنشین موتورسیکلت‌ها یک نفر است

یکی دیگر از دلایلی که باعث جان باختن موتورسواران می‌شود، استفاده جمعی از آن است، به نحوی که برابر طراحی استاندارد و مقررات که در آیین نامه راهنمایی و رانندگی پیش بینی شده، ظرفیت موتورسیکلت یک نفر است، ولی گاهی این وسیله مورد استفاده جمعی خانوادگی قرار می‌گیرد و یک خانواده با پنج تا هفت سرنشین تردد می‌کنند، تا جایی که همین امسال شاهد دو تصادف جمعی موتورسیکلت هر کدام با پنج نفر سرنشین بودیم که در حادثه اول هر پنج نفر که اعضای یک خانواده بودند جان خود را از دست دادند و در حادثه دوم نیز سه نفر فوت و دو نفر مجروح شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->