نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

کار سخت نماینده خراسان رضوی در لیگ برتر بسکتبال| آویژه در راند پیچیده!

  • کد خبر: ۹۵۲۵۸
  • ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
کار سخت نماینده خراسان رضوی در لیگ برتر بسکتبال| آویژه در راند پیچیده!
لیگ برتر بسکتبال به پایان دور گروهی رسید و نماینده خراسان‌رضوی حریفانش را در مرحله دوم شناخت.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ پرتاب پایانی فرید اصلانی بر سبد شهرداری گرگان، حکم به برتری ۸۵‌بر‌۸۱ ذوب‌آهن در آخرین دیدار دور اول لیگ برتر بسکتبال فصل جاری داد تا روز گذشته رسما رقابت‌های این مرحله به پایان برسد. با پایان رقابت‌های این دور، حالا ۱۶ تیم حاضر در مسابقات در قالب ۴ گروه چهارتیمی، مسابقات دور دوم را برگزار می‌کنند. لیگ برتر بسکتبال امسال برخلاف سال‌های گذشته به‌شکلی کاملا پیچیده و با معادلات بسیار غریب برگزار می‌شود و نماینده مشهد، تیم آویژه‌صنعت پارسا، نیز پس از کسب عنوان پنجمی گروه «ب» این رقابت‌ها حالا باید در قالب تیم‌های گروه‌D در دور دوم با حریفانش رو‌به‌رو شود.

هم‌گروهی آویژه با مس کرمان، مهرام تهران و خانه بسکتبال خوزستان یک هم‌گروهی سخت برای رسیدن به دور سوم مسابقات است؛ اما آنچه در‌این‌بین مهم است، آن است که نماینده استان خراسان‌رضوی در لیگ برتر چه روز‌هایی را گذرانده است و چه روز‌هایی را در پیش دارد. شناخت حریفان آویژه در دور دوم رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال نیز خالی از لطف نیست.

آنچه بر آویژه گذشت

لیگ برتر بسکتبال امسال بعد از ۲ سال برای نماینده مشهد با ثبات تیم‌داری در لیگ برتر، ولی یک تغییر بزرگ همراه بود. باشگاه آویژه‌صنعت پارسا بعد از جدایی سرجان ایوانوویچ، سرمربی صرب‌تبارش، باز به سراغ یک سرمربی خارجی و باز هم صربستانی رفت و این‌بار نبوژا کنزوویچ را به خدمت گرفت؛ استخدام سرمربی که بر‌خلاف هم‌وطن قبلی‌اش به‌هیچ‌وجه با روحیات مشهدی‌ها سازگار نبود و آویژه در مرحله رفت دور اول رقابت‌ها هرگز نتوانست در حد‌و‌اندازه‌های نامش ظاهر شود. کسب نتایج ضعیف و قعرنشینی آویژه در دور رفت سبب شد تا مدیران این تیم بار دیگر دست‌به‌دامان سرجان ایوانوویچ، سرمربی موفق تیمشان در سال‌های قبل شوند و با استعفا یا کنار‌گذاشتن نبوژا بار دیگر سرجان را به مشهد بیاورند.

با بازگشت سرجان به مشهد ورق به سود تیم آویژه برگشت و تیم مشهد در دور برگشت یکی پس از دیگری حریفان را از لبه تیغ گذراند؛ به نحوی‌که تیم مشهد حتی به مهرام مدعی هم رحم نکرد و در یک نمایش فوق‌العاده و به‌یادماندنی توانست آن‌ها را نیز از پیش‌رو بردارد. با‌وجود‌این، با مشخص‌شدن جدول، رفته‌رفته آویژه در بازی‌های پایانی و مقابل تیم‌های نه‌چندان‌قدرتمند تن به شکست‌های مشکوک داد؛ شکست‌هایی که خیلی‌ها از آن به‌عنوان باخت‌های مصلحتی برای چیدمان مناسب قرعه گروهی دور بعد یاد کردند. آویژه دست‌آخر با ۶ برد و ۸ باخت و کسب ۲۰‌امتیاز، تیم پنجم جدول گروه «ب» رقابت‌های دور اول لیگ برتر بسکتبال شد.

مسیری که آویژه در پیش دارد

شاگردان سرجان ایوانوویچ حالا در گروه‌D مرحله دوم رقابت‌ها با مهرام تهران، خانه بسکتبال خوزستان و مس کرمان هم‌گروه هستند. رویارویی دوباره آویژه و مهرام از‌آن‌جهت می‌تواند حائزاهمیت باشد که حالا مهرامی‌‎های زخم‌خورده از آویژه هم در‌پی انتقام هستند و هم ترسی بزرگ از رویارویی با نماینده مشهد دارند. از‌طرف‌دیگر قرار‌گرفتن در رتبه اول و دوم این گروه می‌تواند برای آویژه و بازی‌های دور بعد رقابت‌ها تعیین‌کننده باشد و برد احتمالی مقام مهرام می‌تواند حکم بر این اتفاق بزرگ در تاریخ بسکتبال مشهد داشته باشد. آویژه از ۲۵‌دی وارد رقابت‌های دور دوم می‌شود و در نخستین گام هم باید روز شنبه ۲۵‌دی از ساعت ۱۷:۳۰ مقابل مس کرمان در تالار آزادی به میدان برود.

حریفان آویژه؛ سخت و سخت‌تر!

اگر می‌خواهید با حریفان آویژه‌صنعت پارسا مشهد در دور دوم آشنا شوید، کافی است نگاهی به کارنامه عملکردی‌شان در دور اول بیندازید. مهرام بدون تردید جدی‌ترین و سخت‌ترین حریف آویژه در این مرحله است؛ تیمی که با ۱۲ برد و فقط ۲ باخت در دور گروهی توانست با ۲۶‌امتیاز صدرنشین مسابقات باشد. مهرام در مرحله اول فقط مقابل شیمیدر و آویژه باخت. با‌وجود‌این، غول‌های مهرام با هدایت سرمربی تیم ملی مصطفی هاشمی یکی از بخت‌های اصلی قهرمانی هستند و بعید است در این مرحله حریف ساده‌ای برای هیچ‌کدام از تیم‌های این گروه باشد.

در سویی دیگر مس کرمان تیم سوم گروه سخت «الف» رقابت‌هاست؛ تیمی که در ۱۴ بازی ۹ برد و ۵ شکست داشت. مس با ۲۳‌امتیاز در جایگاه سوم ایستاد و از پتانسیل انسانی و مالی خوبی برای موفقیت در این مرحله برخوردار است. شاید ضعیف‌ترین حریف آویژه در این مرحله خانه بسکتبال خوزستان باشد؛ تیمی که با ۳ برد و ۱۰ باخت در جایگاه هفتم گروه هشت‌تیمی «الف» رقابت‌ها قرار گرفت.

سرجان ایوانوویچ، سرمربی آویژه، در گفتگو با شهرآراورزشی:
هرگز برای باخت به میدان نرفتیم

سرمربی تیم بسکتبال آویژه‌صنعت پارسا بعد از مشخص‌شدن وضعیت گروهی تیمش در مرحله دوم لیگ برتر در گفت‌وگویی کوتاه با شهرآرا‌ورزشی از وضعیت تیمش در دور اول و روز‌های سخت پیش‌رو می‌گوید.

از نتایج و عملکرد تیمتان رضایت داشتید؟

در‌مجموع فکر می‌کنم نتایج بدی نبود و در جایگاه خوبی قرار گرفتیم. از وقتی من آمدم، ۴ بازی بردیم و ۴ بازی باختیم؛ اما بازی‌هایی که بردیم، مقابل تیم‌های خوبی بود. البته از باخت‌هایمان خوش‌حال نیستم.

برای ادامه رقابت‌ها، نیاز به جذب بازیکن دارید؟

ما با باشگاه جلسات زیادی داشتیم؛ اما عمده این جلسات برای پیدا‌کردن بهترین راه‌ها و کسب بهترین نتایج بوده است و صحبتی درباره جذب بازیکن جدید نداشتیم. سعی می‌کنیم با همین نفرات بهترین نتایج را بگیریم.

اواخر نیم‌فصل حاشیه‌هایی مطرح بود مبنی‌بر علاقه تیم‌ها برای باختن و قرار‌گرفتن در طرف راحت‌تر جدول مرحله دوم. آویژه هم به این مسئله فکر می‌کرد؟

ما در هر بازی برای برد وارد بازی شدیم؛ اما اتفاقاتی می‌افتد که گاهی تیم نتیجه نمی‌گیرد. هیچ‌وقت به این جریان‌ها حتی فکر هم نمی‌کنیم و همه بازی‌ها را برای برد به میدان رفتیم.

مهرام، مس و خانه بسکتبال خوزستان؛ تیم‌های هم‌گروه شما در دور بعد. اوضاع چطور است؟

مهرام بالاترین تیم گروه ماست که باز هم هم‌گروه شدیم؛ اما اینکه چه برنامه‌ای برای چه تیم‌هایی داریم، ما فعلا فقط به مس کرمان فکر می‌کنیم و تمام تمرکزمان روی این بازی است.

آویژه بالاتر از این می‌رود یا این پایان ماجراجویی شماست؟

ما قطعا به بالاترین جایگاه فکر می‌کنیم. هدف ما ورود به جمع ۸ تیم و روز‌به‌روز بهتر‌شدن است. خیلی دوست داشتیم بازی‌ها در مشهد باشد و با حضور هوادارانمان به میدان می‌رفتیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->