راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

فرهنگ عذرخواهی و استعفا باید در استان راه بیفتد

  • کد خبر: ۹۵۵۶
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۴
فرهنگ عذرخواهی و استعفا باید در استان راه بیفتد
اظهارات استاندار در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی
«چرا در کشور ما فرهنگ عذرخواهی و استعفای مسئولان وجود ندارد؟» سؤال استاندار خراسان رضوی حرف دل خیلی‌ها بود، آن‌هایی که می‌بینند در فلان کشور خارجی به دلیل مشکلی نه خیلی بزرگ، یکی از مسئولان عالی‌رتبه استعفا می‌کند، اما در کشور ما، به دلیل فقدان فرهنگی که مورد نقد استاندار بود، آب از آب تکان نمی‌خورَد. علیرضا رزم‌حسینی دیروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، ژاپن را مثال زد که تبعات فوت ۲ کارگر معدن تا استعفای وزیر پیش می‌رود. او نقدش را این‌طور ادامه داد: نظام ما مردمی و جمهوری اسلامی است، نه شاهنشاهی. کسی که انتقاد دارد باید بتواند بدون تعرض و ایجاد مزاحمت برای دیگران، حرفش را بزند. اگر شمای مسئول نتوانستی برایش کاری بکنی، دست‌کم عذرخواهی کن و قول جبران بده یا اینکه اعلام استعفا کن. مسئول خاطی که سستی، کاهلی و بی‌درایتی کرده است، خواه دولتی خواه قضایی، استعفا کند. با چرخش نخبگانی و وجود نسل جدیدی که باهوش‌تر و جوان‌تر از ما هستند، مشکلی پیش نمی‌آید. اگر این اتفاق بیفتد، رضایت مردم را به دنبال دارد.
او با تأکید بر اینکه «هزینه ناکارآمدی منِ نوعی به عنوان مسئول را نباید نیروی انتظامی یا جوان توی خیابان بدهد» اضافه کرد: اگر هر دستگاهی در استان ناکارآمدی داشته باشد، به عنوان نماینده نظام، مدافع مردم خواهیم بود. مگر در یک سال اخیر کم تجمع در استان داشتیم؟ اجازه ندادیم کسی به معترضان تعرض کند. در مواردی از آن‌ها پذیرایی هم شد و بنده و معاون اقتصاد استانداری با آن‌ها گفتگو کردیم.

گفتگو بلد نیستیم
در ادامه دفاع خود از حق اعتراض مردم، ادامه داد: کسی که ۶ ماه است حقوق نگرفته یا حقی از او ضایع شده است، حق دارد بدون مزاحمت برای بقیه، اعتراض کند. او در واقع، برای گرفتن حقش، به حکومت پناه می‌آورد و ما به مشکلش رسیدگی می‌کنیم. مطمئن باشید اگر الان هم خطری کشور را تهدید کند، همین جوان اسلحه به دست می‌گیرد و از کشور دفاع می‌کند. رزم‌حسینی با بیان اینکه برای گفتگو با جوانان معترض برنامه دارد، افزود: آن‌ها باید بدانند که با شیشه شکستن نه‌فقط شغل درست نمی‌شود بلکه این کار، سرمایه‌ها را هم فراری می‌دهد. مقام عالی دولت در استان بار دیگر تأکید کرد: فرهنگ عذرخواهی و استعفا باید در خراسان رضوی راه بیفتد. استاندار خراسان رضوی با انتقاد از پایین بودن فرهنگ گفتگو در کشور افزود: ما بلد نیستیم با مردم حرف بزنیم و از این کار می‌ترسیم. در حالی که اگر گفتگو، فرهنگ عمومی کشور شد، این دست اتفاقات کم می‌شود. رزم حسینی با دفاع از عملکرد نیروی انتظامی در ناآرامی‌های اخیر، گفت: آن‌ها به وظیفه‌شان عمل کردند و نگذاشتند به خانه‌های مردم و اموال عمومی آسیبی برسد. رفتار آن‌ها را با پلیس فرانسه در قبال معترضان نارنجی‌پوش روز‌های شنبه مقایسه کنید، آن هم در کشوری که ادعای آزادی دارد. ندیده‌اید با مردمشان چه می‌کنند، طوری که کسی جرئت ندارد به پلیس نگاه کند. او ادامه داد: اینجا در مشهد چند ماشین در بزرگراه توقف می‌کنند، راه را می‌بندند و نمی‌گذارند بقیه به زندگی‌شان برسند. صفی از ماشین‌ها پشت سرشان تشکیل می‌شود. در این ترافیک بچه مریض، زن حامله، پیرمرد، دانش‌آموز و دانشجو هست. مسببان این اتفاق را پیدا کردیم. یکی از آن‌ها سابقه ۹ بار محکومیت کیفری دارد. استاندار خراسان رضوی با اشاره به بیدارخوابی‌ها و تلاش شبانه‌روزی متولیان امنیت استان، برگزاری بی‌وقفه جلسات اقتصادی را مرهون این تلاش‌ها دانست و تأکید کرد: هیچ‌چیز نتوانست و نمی‌تواند جلو حرکت اقتصادی استان را بگیرد.

زنان پای کار آمدند
برخلاف تمام جلسات اقتصادی استان که صدا‌های بم و مردانه در آن‌ها غلبه دارد، فضای جلسه دیروز زنانه و در آن صدا‌های زیر غالب بود. ۹ بانوی کارآفرین استان فکر‌های بلندی برای دمیدن جان تازه به ۸۷ روستای استان داشتند. آن‌ها قرار است به‌جز کار آموختن به زنان روستایی، حلقه‌های گمشده بازاریابی و فروش محصولات را هم تمهید کنند؛ حواسشان به آموزش‌های فرهنگی و اجتماعی بانوان هم باشد. آن‌طور که در جلسه گفته شد، اصلا قرار نیست این اتفاقات خوب در روستا‌های شهرستان مشهد متمرکز شود. ۷ شهرستان دیگر شامل رشتخوار، تربت جام، چناران، فریمان، کاشمر، گناباد و بینالود نیز تحت پوشش قرار می‌گیرند. با امضای ۹ تفاهم‌نامه، این بانوان کارآفرین به جمع معین‌های اقتصاد مقاومتی استان اضافه شدند. پای این تفاهم‌نامه‌ها را جز کارآفرینان، ارکان حاکمیت در استان شامل ائمه جمعه، نمایندگان مجلس، فرماندار، استاندار و مسئولان قضایی نیز امضا کردند تا معین‌ها از حمایت همه‌جانبه آسوده‌خاطر باشند. علی‌اکبر لبافی، دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی، در گزارشی مختصر گفت: تا الان در سامانه ثبت اطلاعات معین‌ها ۴۰۰ پروژه و کسب‌و‌کار وارد شده است. ۷۰ درصد از این تعداد به تأیید فرمانداران رسیده است که پس از تأیید نهایی نهاد، برای همه افراد در داخل و خارج از کشور قابل رؤیت می‌شود. چند نفر در هر پروژه کار می‌کنند؟ اسم، تحصیلات و سابقه کارشان همچنین حجم سرمایه گذاری و پیشرفت فیزیکی چقدر است؟ این‌ها مواردی است که به گفته وی، در سامانه دیده شده است و برای عموم قابل مشاهده خواهد بود. علی رسولیان، معاون اقتصادی استاندار، هم ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کمیته امداد، بهزیستی و خوداشتغالی به اضافه تعهد بانک‌ها برای همراهی با معین‌ها را پشتوانه‌های مالی برای اجرای پروژ‌ه‌هایی بیان کرد که قرار است در روستا‌ها پیاده شود. از دیگر نکاتی که در جلسه مطرح شد و البته هنوز در حد طرح است، خلق پول از زیورآلات بانوان استان است. به گفته طاهره طهماسبی، سرپرست دفتر بانوان و خانواده استانداری، این طرح «گنجینه بانوان» نام دارد و پس از گفتگو با مدیران بانک‌ها، اکنون در مرحله رفع ایراد است. استاندار خراسان رضوی هم با اشاره به صحبت‌های اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ثروت‌آفرینی در اسلام ارزش است، تأکید کرد: ریاست خانواده با زنان است. آمار‌ها نشان می‌دهد اگر آن‌ها تربیت اقتصادی شوند و توانمندی‌هایشان افزایش پیدا کند، خانواده حفظ می‌شود. با وجود بوروکراسی حاکم و قوانینی که کشور را عقب نگه می‌دارد، با تمام بضاعتمان برای توسعه استان به معین‌ها کمک می‌کنیم.
جمله پایانی رزم‌حسینی دلگرم‌کننده بود: خراسان رضوی لیاقتش را دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->