مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

اجرای ۱۲ هزارو ۵۰۰ برنامه در هفته بسیج

  • کد خبر: ۹۵۵۷
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۶
اجرای ۱۲ هزارو ۵۰۰ برنامه در هفته بسیج
فرمانده سپاه امام رضا (ع) برنامه‌های چهلمین سالگرد بسیج در استان را تشریح کرد
علیرضا ظهیری - پنجم آذرماه سال ۵۸ به فرمان بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، نهاد مردمی بسیج شکل گرفت و اینک ۴۰ سال از عمر این نهاد انقلابی می‌گذرد. در این ۴۰ سال بسیج علاوه بر دفاع از مرز‌ها و امنیت کشور در فعالیت‌های فرهنگی، عمرانی، سازندگی، محرومیت‌زدایی و اجتماعی اقدامات بزرگی را انجام داده و همواره در کنار مردم بوده است. فرمانده سپاه امام رضا (ع) هم به مناسبت آغاز هفته بسیج در نشستی خبری به تشریح برنامه‌های هفته بسیج و اقدامات این نهاد مردمی پرداخت و از دستاورد‌های مختلف این شجره طیبه گفت. سردار سرتیپ پاسدار یعقوبعلی نظری در این نشست با اشاره به برپایی بیش از ۱۲ هزارو ۵۰۰ برنامه با تأکید بر اینکه بسیج در خراسان‌رضوی ۵۵۰۰ پایگاه مقاومت محلات، ۶۰۰۰ واحد دانش‌آموزی در مدارس و ۱۰۰۰ کانون و پایگاه قشری دارد، اظهارکرد: در هفته بسیج تمامی این پایگاه‌ها برنامه‌های مختلفی دارند و علاوه بر این، برنامه‌های سراسری همچون پیاده‌روی بسیجیان مشهدی در روز جمعه ۸ آذرماه از میدان شهدا تا کوهسنگی برگزار خواهد شد. نظری با اشاره به حضور بسیجیان در کنار مردم در روز دوشنبه ۴ آذرماه با عنوان برنامه «اقتدار و مودت»، گفت: «بسیج، مقاومت، ایثار و شهادت»، «بسیج، اخلاق و معنویت»، «بسیج، علم و فناوری»، «بسیج، سبک زندگی اسلامی و ایرانی»، «بسیج، فرهنگ و بصیرت»، «بسیج، دفاع و امنیت» و «بسیج، اقتصاد مقاومتی و جهاد و خدمت» از عناوین روزانه هفته بسیج امسال است. وی افزود: به مناسبت هفته بسیج، جمعی از بسیجیان و فرماندهان این نهاد فردا با نماینده، ولی فقیه در خراسان‌رضوی و امام‌جمعه مشهد دیدار خواهند کرد.
وی با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی و سازندگی بسیج، گفت: بسیج استان در ۶ حوزه اقتصاد مقاومتی که مربوط به حضور بسیج سازندگی در روستاهاست، قرارگاه پیشرفت و آبادانی با حضور در ۱۶ دهستان استان، تشکیلات مهندسان کشاورزی و مهندسان صنعت، تشکیلات دانش‌بنیان و تشکیلات فضای مجازی در راستای ایجاد اشتغال فعالیت‌های سازندگی و اقتصادی دارد. فرمانده سپاه امام رضا (ع) با اشاره به اقدامات حوزه امنیتی بسیج گفت: سازمان بسیج در ۲ حوزه عمومی و تشکیلاتی به حوزه امنیتی ورود پیدا کرده است که در حوزه عمومی، بسیجیان متشکل از اقشار مردمی هستند. همچنین گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر ویژه بانوان و امام علی (ع) و همچنین گشت‌های محله از ساختار‌های امنیتی بسیج است.

برکات ۴۰ ساله بسیج
فرمانده سپاه امام رضا (ع) با بیان اینکه شجره طیبه بسیج در ۴۰ سال گذشته برکات فراوانی برای نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران داشته است، اظهار کرد: بسیجیان در این ۴۰ سال در همه صحنه‌ها حضور کمی و کیفی داشته‌اند و در انقلاب و اهداف آن، چه در درون مرز‌های این کشور و چه بیرون مرزها، تأثیرگذار بوده‌اند. وی با بیان اینکه بسیج همان مردم است که در تمام عرصه‌ها جلوداری می‌کند، ادامه داد: بسیج با هدف خدمت به مردم شکل گرفته و بصیرت داشتن، معنویت داشتن مبتنی بر تفکر بسیجی، داشتن خلاقیت، ایجاد امنیت و مقاومت در برابر سختی‌ها از اساسی‌ترین ویژگی‌های این نهاد انقلابی است. وی ابراز امیدواری کرد که بسیج در گام دوم انقلاب هم کیفی‌تر و گسترده‌تر برای مردم و کشور کارایی داشته باشد تا بتوان اهداف تعیین‌شده در گام دوم را محقق کرد.
وی به گفته سردار نظری، باوجود حساب باز کردن دشمنان برای اتفاقات چند روز اخیر، به دلیل حضور پیشگیرانه مردم در عرصه، حادثه‌ای در مشهد رخ نداد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->