بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری توسط پلیس فتا افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است | افزایش ۵۰ درصدی مصرف قلیان در ۷ سال بی‌خوابی، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو صادر شد برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم! تشخیص بموقع اوتیسم، در پیشرفت مهارت‌های ارتباطی و کلامی کودکان تاثیر بسزایی دارد معاینات پزشکی کارکنان آشپزخانه مرکزی خراسان رضوی در ایام حج عمره آغاز شد عطاری فقط می‌تواند گیاهان دارویی مجاز را عرضه کند | برخورد با عطاری‌هایی که فرآورده دارویی بفروشند اهدای عضو در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌کارهایی برای کند کردن بیماری آلزایمر کنکور سراسری مرحله اول سال ۱۴۰۳ با شرکت ۹۱ هزار داوطلب در خراسان رضوی برگزار خواهد شد اعمال قانون ۱۶۴۱ خودروی حادثه ساز در مشهد | توقیف ۵۷ دستگاه خودروی متخلف (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا بالاخره نام مادران در کارت ملی نوشته می‌شود؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۴ اردیبهشت ١۴٠٣) | تداوم کاهش دما تا پایان هفته مصرف بیش از حد نمک ارتباط نزدیکی با ابتلا به سرطان‌های دستگاه گوارش دارد آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین(ع) تهران گلایه شهروندان از پیچ‌و‌خم‌های تهیه دارو‌های خاص
سرخط خبرها

مثلث شوم سرقت  در خیابان‌های خلوت

  • کد خبر: ۹۵۸۰
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۱
مثلث شوم سرقت  در خیابان‌های خلوت
رئیس پلیس مشهد جزئیات دستگیری متهمان ۳ پرونده سرقت را تشریح کرد
محمد جواد ابوعطا
ضلع اول
مرد میان سال وسط کوچه دوید و با داد و هوار بر سر مردی جوان که جلوی یک خودروی پراید ایستاده بود فریاد کشید: «چه می‌کنی، دزد بی سر و پا». این جمله و چندین بد و بیراه دیگر، فرد مقابل را در کسری از ثانیه به نقطه انفجار رساند و او هم در عملی مشابه با رگباری از جملات ناشایست، به سمت مرد میان سال دوید. آن‌ها دست به یقه شدند و شروع به شاخ و شانه کشیدن برای یکدیگر کردند، کم کم داشت کار به جا‌های باریک کشیده می‌شد و مرد جوان دست به جیب شده بود و دنبال وسیله‌ای می‌گشت که مأموران انتظامی سریع وارد معرکه شدند و این افراد را از همدیگر جدا کردند و دستبندی دور ساعد مرد جوان حلقه خورد.

ضلع دوم
کوچه نیمه تاریک بود و جلوی پروژه ساختمانی در دست ساخت نیز چراغی روشن نبود. در این هنگام شبحی خاکستری رنگ از این ساختمان نیمه تمام که بدون نگهبان رها شده بود، خود را به خیابان کشاند. بار سنگینی در بغل گرفته بود، به طوری که قدش کمی خمیده بود. به سختی راه می‌رفت و راه سر کوچه را در پیش گرفته بود. هر ۱۰ قدم یک بار وسیله‌ای که به دوش داشت را زمین می‌گذاشت و نفس می‌گرفت و باز دوباره صحنه حرکت این شبح که در سایه روشن خیابان خود را مخفی می‌کرد، تکرار می‌شد. او وقتی می‌خواست برای بار سوم بار گرانش را به دوش بگیرد، ناگهان چراغ گردان قرمز و آبی خودروی پلیس، او را از تاریکی‌ها بیرون آورد و مشخص شد که فردی سارق است و در حال جابه جایی محموله‌ای است که از یک ساختمان نیمه ساز در همان کوچه سرقت شده است.

ضلع سوم
خودروی پراید در حال دور دور در یکی از مناطق مشهد بود، به نحوی که به گفته یکی از شهروندان تنها ۴ مرتبه از کوچه آن‌ها گذشته بود. راننده با سرعت پایین و به طرز مشکوکی کوچه پس کوچه‌های این منطقه را پشت سر می‌گذاشت، تا اینکه وارد یکی از بولوار‌های اصلی شد. هنوز چند متری جلوتر نرفته بود که یکی از مأموران پلیس راهور، با نشان دادن تابلوی توقف از او خواست تا کنار بولوار بایستد. راننده نیز خودرواش را کناری زد و به منظور نشان دادن مدارک از خودرو پیاده شد. چند قدم دورتر از خودرواش بود که ناگهان گروهی از مأموران انتظامی به سمت او آمدند و قبل از هر عکس العملی با دستبند مچ‌های او را به هم گره زدند. لحظاتی بعد چندین لاستیک، ۲ کپسول گاز و تعدادی آچارآلات دیگر از این خودرو بیرون کشیده شد و این فرد به اتهام سرقت دستگیر شد.

قاعده سرقت‌های تکراری
رئیس پلیس مشهد، جزئیات این ۳ پرونده که مانند یک مثلث شوم سرقت در خیابان‌های مشهد رخ داده است را تشریح و اعلام کرد: در پرونده نخست یک سارق حرفه‌ای قطعات داخلی خودرو‌های سواری، از چندی قبل با اعمال شرورانه اش اقدام به ناامن کردن بخش‌هایی از شهر کرده بود. این پرونده با اعتراض و شکایت اهالی این منطقه، بر عهده مأموران کلانتری شهیدهاشمی نژاد قرار گرفت که بررسی‌های گسترده نشان می‌داد عامل این سرقت‌ها یک نفر است.
سرهنگ عباس صارمی ساداتی با اشاره به چهره زنی این متهم و رصد مکان‌هایی که این فرد در آن‌ها مشاهده شده بود، طرحی را در این مناطق به اجرا گذاشتند و درست زمانی موفق به شناسایی این فرد شدند که او در حال بازکردن چراغ جلوی یک پراید بود و در همین لحظه مالک خودرو از راه رسید و با سارق درگیر شد.
او در خصوص اعترافات متهم بیان کرد: در بازرسی وسایل همراه این سارق دو چراغ عقب خودروی پراید نیز شناسایی شد و این سرنخ‌ها گره از زبانش گشود و ضمن اعتراف به سرقت، دیگر همدستش را نیز معرفی و اعلام کرد در ۴ روز گذشته مرتکب ۱۷ فقره سرقت شده و در هر ۲۴ ساعت به ۴ خودرو دستبرد زده است.

سارقان کابلی در بند
پرونده دوم با شکایت شهروندان مبنی بر سرقت از ساختمان‌های در حال ساخت، از سوی افسران دایره تجسس کلانتری شهید نواب صفوی آغاز شد. اقدامات پوششی مأموران در نهایت آن‌ها را به فردی رساند که متهم به این سرقت‌ها بود.
مأموران در نهایت توانستند این فرد را که شبانه به یک ساختمان نیمه ساز دستبرد زده بود، دستگیر کنند. با انتقال متهم به کلانتری مشخص شد که این فرد به موادمخدر صنعتی اعتیاد دارد. او دیگر همدستش را معرفی و اعتراف کرد که لوازم سرقتی شامل سیم و کابل‌ها و... را پس از ربودن از ساختمان‌های در دست ساخت به پنجراه منتقل کرده و با گرفتن خودروی دربستی، اموال مسروقه را به دست مال‌خران می‌رسانده است. تا کنون ۵ فقره از سرقت‌های این افراد کشف شده است. با مشخصاتی که این فرد از دیگر همدستش ارائه داد مشخص شد که مأموران کلانتری شهید رجایی همدستش را به اتهام سرقت خودرو دستگیر کرده اند.

از ربودن گوسفند تا قطعات خودرو
سومین پرونده از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی به سرانجام رسید. این پرونده نیز مانند دو پرونده قبلی با شکایت مال باختگان آغاز شد. متهم این پرونده با یک خودروی پراید اقدام به سرقت از دیگر خودرو‌های سواری می‌کرد که اطلاعات شهروندان منجر به کشف شماره پلاک این خودرو شد.
کارآگاهان توانستند مناطقی که این فرد با خودروی سواری اش در آنجا اقدام به سرقت کرده بود را شناسایی و خودروی این فرد را نیز شناسایی کنند. کارآگاهان در اقدامی غافل گیرانه خودروی متهم را متوقف و پس از پیاده شدن او را دستگیر کردند. بازرسی از خودروی این فرد منجر به کشف سرنخ‌هایی از دیگر سرقت‌ها شد. تا کنون ۱۲ فقره سرقت از سوی این سارق کشف شده است و همچنین بر اساس بررسی‌ها مشخص شد که این فرد در ربودن ۶ رأس گوسفند نیز نقش داشته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->