تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای صباح زنگنه: اسرائیل به‌دنبال تنش در منطقه است| نیاز به فهم بهتر روابط بین‌الملل داریم صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت
سرخط خبرها

نمایندگان مجلس درباره چهاردهمین سفر استانی رئیس‌جمهور چه می‌گویند؟

  • کد خبر: ۹۵۸۱۲
  • ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
نمایندگان مجلس درباره چهاردهمین سفر استانی رئیس‌جمهور چه می‌گویند؟
رئیس جمهور در چهاردهمین سفر استانی خود، صبح پنجشنبه، ۲۳ دی ۱۴۰۰، به استان هرمزگان سفر کرد تا از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این استان قرار گیرد. حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم  رئیسی هنگام ورود به فرودگاه بندرعباس از سوی نماینده، ولی فقیه در استان، استاندار و مسئولان استانی مورد  استقبال قرار گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رئیس جمهور در بدو ورود به این استان گفت: لازم است از نیرو‌های مسلح استان که با حضور آگاهانه و با بصیرت خود توانسته اند به خوبی امنیت را در دریا و آسمان هرمزگان و خلیج فارس ایجاد کنند، قدردانی کنم. در پرتو امنیت موجود در هرمزگان می‌توان هر نوع سرمایه گذاری در استان را تضمین کرد و با اتکا بر این سرمایه گذاری‌ها به توسعه هرمزگان همت گماشت.

دولت سیزدهم برنامه ریزی‌های خوبی در راستای توسعه هرمزگان در عرصه‌های مختلف انجام داده است تا بتواند در این زمینه، گام‌های مؤثری بردارد و مردم و فعالان اقتصادی احساس کنند که در این راستا گام‌های مؤثری برداشته می‌شود.

رئیس دولت سیزدهم در ادامه سفر خود در جمع سیل زدگان منطقه هشتبندی شهرستان میناب و همچنین منطقه زلزله زده گیشان غربی حضور یافت و از نزدیک شنوای مسائل و مشکلات مردم شد. وی با ابراز خوشحالی از حضور در جمع مردم این دو منطقه گفت: افتخار ما و همه اعضای دولت این است که خدمتگزار شما مردم باشیم. با تلاش دولت و صبر و همت مردم برای جبران خسارت‌ها اقدام خواهدشد.

نیرو‌های مسلح ملجأ و پناه مردم هستند

آیت ا... رئیسی عصر پنجشنبه، در جمع نمازگزاران مسجد شهرک امام علی (ع) حضور یافت و با بیان اینکه «امیدوارم رشادت ها، شهامت ها، ایستادگی‌ها و افتخارآفرینی‌های مجموعه سپاه با قوت تداوم پیدا کند»، گفت: در دوران دفاع مقدس، پاسداران انقلاب اسلامی درکنار دیگر نیرو‌های مسلح و انقلابی کشور، در جبهه‌های جنوبی و غربی و نیز در مناطق دریایی خوش درخشیدند. پس از پایان دفاع مقدس نیز نیرو و توان سپاه در جهت سازندگی کشور به کار گرفته شد.

وی در ادامه درباره افتخارآفرینی نیرو‌های سپاه در منطقه دریایی هرمزگان افزود: نیرو‌های سپاه از مرز‌های آبی و هوایی کشور به ویژه در برابر آمریکایی‌هایی که به منطقه آمدند بسیار خوب و درخشان صیانت کردند که ازجمله این رشادت‌ها به اسارت گرفتن نیرو‌های متجاوز آمریکایی بود. امروز بحمدا... در منطقه آرامش داریم، اما درعین حال باید اوضاع را زیرنظر داشت و رصد کرد و همواره هوشیار بود.

صندوق پیشرفت در استان‌های کشور ایجاد می‌شود

رئیس جمهور در ادامه سفر خود، با اقشار مختلف مردم هرمزگان هم دیدار کرد و با اشاره به یکی از نوآوری‌های بودجه ۱۴۰۱ در ایجاد صندوق پیشرفت گفت: با تشکیل صندوق پیشرفت در استان‌ها از ابتدای سال آینده، دولت یک تنخواه به همه صندوق‌ها پرداخت می‌کند و درآمد‌های استان همچون مازاد مالیات، حق مالکانه معادن و اموال مازاد دولت به این صندوق واریز خواهد شد؛ به نحوی که بتواند با اشتغال زایی پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کند. وی در ادامه با اشاره به ضرورت مسئله محوری در کشور گفت: رهبر معظم انقلاب بر مسئله محوری تأکید دارند و و ارائه «نظام مسائل» و تحقق مشارکت مردمی و دولت مردمی می‌تواند در برون رفت از مشکلات بسیار مؤثر باشد.

آیت ا... رئیسی در ادامه با حضور در جمع مردم روستای گورزین جزیره قشم گفت: در جزیره قشم به برکت جمهوری اسلامی، کار‌های بسیاری انجام شده است و چهره این جزیره با قبل از انقلاب قابل قیاس نیست. رئیس جمهور سپس با حضور در جزیره هرمز با مردم و مسئولان این جزیره دیدار و گفتگو کرد.

لزوم تغییرات مدیریتی در استان‌ها

فاطمه رحمانی، نماینده مشهد در مجلس، در گفتگو با «فارس» درباره اهمیت سفر‌های استانی رئیس جمهور گفت: سفر‌های استانی رئیس جمهور موجب امیدواری در میان مردم می‌شود و از سوی دیگر، زمینه را برای آشنایی مدیران ارشد اجرایی کشور با مشکلات مردم فراهم می‌آورد. نکته‌ای که در اینجا باید گفت، این است که باید برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای باشد تا تصمیمات اتخاذ شده و وعده‌های بیان شده در سفر‌های استانی، هرچه سریع‌تر اجرایی شوند تا امید ایجاد شده در این سفر‌ها به یأس مبدل نشود.

وی در ادامه افزود: آقای رئیسی باید هرچه زودتر برای تغییر مدیران استانی و مدیران میانی خود اقدام کند؛ زیرا مدیرانی که از دولت قبل باقی مانده اند با تفکری که دارند، مانع از تحقق اهداف دولت سیزدهم خواهند شد.

در واقع می‌توان گفت که تفکر دولت قبل و مدیران دولت قبل بر سیستم مدیریتی دولت فعلی همچنان حاکم است و اگر این مدیران بخواهند همچنان بر سر کار باشند، شاهد اقدامات انقلابی نخواهیم بود. تصمیمات اتخاذشده در سفر‌های استانی باید ازسوی همین مدیران اجرایی میانی اجرا شود و وقتی اعتقادی در این مدیران برای اجرای این تصمیمات وجود نداشته باشد، طبیعی است که سفر‌های استانی ثمره لازم را نخواهد داشت.

آشنایی نزدیک با چالش‌های هر استان

محمد طلامظلومی، نماینده بهبهان در مجلس، در گفتگو با «فارس»، درباره کارکرد‌های مثبت سفر‌های استانی رئیس جمهور گفت: نفس سفر‌های استانی رئیس جمهور کار بسیار خوبی است که باعث می‌شود ارتباط مستقیمی بین عالی‌ترین مقام اجرایی کشور و مردم برقرار شود.  از سوی دیگر، سفر‌های استانی باعث می‌شود عالی‌ترین مقام اجرایی کشور و اعضای کابینه از نزدیک با مشکلات و چالش‌های استان‌های مختلف آشنا شوند و این مشکلات را ببینند و لمس کنند.

قطعا زمانی که رئیس جمهور و اعضای کابینه آشنایی دقیقی با مشکلات مردم داشته باشند، بهتر می‌توانند برای حل این مشکلات تصمیم بگیرند و این سفر‌ها تأثیر بسزایی در اتخاذ تصمیمات صحیح برای مشکلات مردم خواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->