استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن
سرخط خبرها

نگاهی به آمار استقلال در نیم‌فصل نخست لیگ برتر| رکورد شیرینِ فرهاد!

  • کد خبر: ۹۵۸۲۵
  • ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
نگاهی به آمار استقلال در نیم‌فصل نخست لیگ برتر| رکورد شیرینِ فرهاد!
استقلال بدون باخت و بـا کسب عنوان بهترین‌ها، قهرمان نیم‌فصل شد.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ بازی‌های هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران عصر پنجشنبه برگزار شد تا بدین‌ترتیب نیم‌فصل اول این رقابت‌ها با قهرمانی استقلال به پایان برسد. مطابق انتظار آبی‌پوشان تهرانی بهترین آمار را در نیمه ابتدایی لیگ امسال به خودشان اختصاص دادند و فرهاد مجیدی حالا برای آنکه بتواند در پایان فصل جام را روی دستان وریا غفوری ببیند، باید با همین فرمان ادامه مسیر را دنبال کند.

یکی از اتفاقاتی که عنوان نامعتبر قهرمان نیم‌فصل را برای استقلالی‌ها شیرین می‌کند، آمار منحصر‌به‌فرد این تیم است. شاگردان فرهاد مجیدی درحالی به این مهم دست پیدا کردند که در ۱۵ دیدار ابتدایی فصل هیچ شکستی نداشتند و تنها‌تیم بدون باخت نیم‌فصل اول بودند تا از‌این‌حیث سرمربی آبی‌پوشان رکورد جدیدی را برای خود و تیمش به ثبت برساند.

کلکسیون بهترین‌ها به نام استقلال

آبی‌های تهران علاوه بر اینکه تنها‌تیم بدون شکست نیم‌فصل اول بودند، صاحب بهترین خط حمله با زدن ۲۴ گل و بهترین خط دفاعی با دریافت ۵‌گل هم به‌شمار می‌روند. این تیم همچنین بیشترین برد را با ۱۰ پیروزی به خود اختصاص داده است و طبیعتا بیشترین امتیاز را هم کسب کرده است تا صدرنشین نیم‌فصل لیگ برتر لقب بگیرد.

حرکت کج‌دار‌و‌مریز شاگردان گل‌محمدی

شاگردان یحیی گل‌محمدی که نوسان زیادی در نیم‌فصل اول داشتند، در رده دوم ایستادند؛ اما نتوانستند از نظر فنی و فوتبالی انتظارات را برآورده کنند و به‌سختی و با برد‌های اقتصادی خود را به نزدیکی‌های استقلال رساندند تا با ۳ امتیاز اختلاف نسبت به رقیب دیرینه‌شان، همچنان یکی از شانس‌های قهرمانی در پایان فصل بیست‌و‌یکم باشند.

وجه‌اشتراک آلومینیوم و پرسپولیس

سرخ‌پوشان تهرانی در یک مورد با تیمی عنوان مشترک را کسب کردند که تنها‌باخت آن‌ها در نیم‌فصل اول را رقم زد. آلومینیوم اراک و پرسپولیس تیم‌هایی هستند که با یک باخت، بعد از استقلال بدون شکست، عنوان کمترین باخت در نیم‌فصل اول را به خود اختصاص داده‌اند. پرسپولیس همچنین با تیم سپاهان در کسب ۹ پیروزی مشترک است که هر ۲ تیم بعد از استقلال صاحب بیشترین برد شده‌اند.

عزم جزم نماینده مشهد برای سقوط

تیم فوتبال پدیده یا شهرخودرو مشهد یکی از عجیب‌ترین نتایج سال‌های اخیر فوتبال ایران را کسب کرده و بدون پیروزی در ۱۵ هفته لیگ بیست‌و‌یکم و با کسب ۴ امتیاز در قعر جدول قرار دارد و از همین حالا گزینه اصلی سقوط به دسته اول است. جالب اینکه تیم مشهدی یکی از این ۴ امتیاز را از پرسپولیس گرفته است!

فاصله زیاد صدر و قعر

استقلال با کسب ۳۵‌امتیاز عنوان صدرنشینی نیم‌فصل اول لیگ برتر را به خود اختصاص داده و یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی در این مسابقات است. از‌سوی دیگر تیم شهرخودرو هم با ۴ امتیاز در قعر جدول قرار دارد و یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های سقوط است. اختلاف‌امتیاز این ۲ تیم در پایان نیم‌فصل اول ۳۱‌امتیاز است که در لیگ برتر کمتر سابقه داشته است.

خیز گادوین منشا برای آقای گلی

گل‌زن باتجربه نیجریه‌ای که لیگ بیستم را با آغاز فوق‌العاده خود با پیراهن گل‌گهر شگفت زده کرده بود، امسال به دیگر‌تیم استان کرمان یعنی مس رفسنجان ملحق شد. منشا برای اولین‌بار در هفته سوم به میدان رفت که برابر فولاد هم گل‌زنی کرد. همچنین ۶ گل از ۸ گل او از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده است. تعقیب‌کنندگان اصلی منشا، کوین یامگا و لوسیانو پریرا هستند که هر کدام ۷ گل زده‌اند و پیش‌بینی می‌شود امسال هم یک بازیکن خارجی عنوان آقای‌گلی لیگ برتر را به خود اختصاص دهد.

حسینی و پورحمیدی، آقایان کلین‌شیت

۲ تیم تاکنون کمتر از ۱۰‌گل خورده‌اند و البته مدعی قهرمانی به شمار می‌روند. سیدحسین حسینی که این فصل دیگر رشید مظاهری را رقیب جدی خود نمی‌بیند، ۱۲ بار در دروازه استقلال ایستاده و در ۷۵‌درصد دیدار‌ها دروازه‌اش را بسته نگه داشته است. پورحمیدی نیز که روزی دروازه‌بان سوم استقلال بود، درخشش چشمگیری در این فصل داشته و یکی از ارکان نتایج فراتر‌ازانتظار آلومینیوم در لیگ بیست‌ویکم بوده است. البته کریستوفر کنت، سنگربان سپاهان، نیز در ۹ بازی دروازه‌اش را بسته نگه داشت، اما در ۱۵ بازی، ۱۰ گل دریافت کرد (با احتساب شکست ۴‌بر‌۲ مقابل گل‌گهر).

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->