پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیام فرمانده سپاه امام رضا (ع) به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران مهروموم ۱۹ کافه سنتی و کافی‌شاپ در مشهد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیاده‌سازی امکان پرداخت پول با موبایل به جای کارت در ۶ بانک اعلام قیمت تضمینی ۱۲ محصول کشاورزی بازار مسکن همچنان در رکود تعطیلات آخر هفته همچنان یک روز است وزیر صمت: حجم واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم | افزایش قیمت خودرو به دلیل نوسانات دیگر بازار است هزار و ۴۱۷ پرونده تخلف تعزیراتی در طرح نوروزی خراسان رضوی تشکیل شد بودجه زیارت برای ۴ شهر زیارتی، تنها ۳۵۰ میلیارد تومان در جلسه خودرویی وزیر صمت با شورای رقابت چه گذشت؟ (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) گرانفروشی و عدم رعایت قوانین نظام صنفی، عمده تخلف در پلمب کافی شاپ و کافه سنتی در مشهد
سرخط خبرها

دروغ یا واقعیت؟! | با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در گلبهار صاحب زمین شوید

  • کد خبر: ۹۶۰۰۸
  • ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
  • ۱
دروغ یا واقعیت؟! | با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در گلبهار صاحب زمین شوید
«زمین در گلبهار ۲۵۰ متری سند تک‌برگ به قیمت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان.» این آگهی باورنکردنی مدتی است در تبلیغات و سایت‌ها و اپلیکیشن دیوار و حتی تبلیغات ماهواره‌ای به‌طور گسترده به چشم می‌خورد. این آگهی‌ها تازگی ندارد و در چند سال گذشته هرچند وقت یک‌بار به چشم می‌خورده است.

طنین همتی|شهرآرانیوز، فرازونشیب قیمت دلار در ۲ سال گذشته بازار مسکن را هم بی‌نصیب نگذاشت، به‌طوری‌که قیمت مسکن در چندین ماه رشد چشمگیری داشت.
طلا، سکه، ارز و مسکن منابع عمده‌ای است که معمولا مردم برای حفظ ارزش پولشان روی آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند. به‌گفته کارشناسان اقتصادی، مسکن و زمین نباید بُعد سرمایه‌گذاری داشته باشد، اما مردم به این بازار نگاه سرمایه‌ای دارند و برای حفظ ارزش پولشان از این بازار استفاده می‌کنند.
«زمین در گلبهار ۲۵۰ متری سند تک‌برگ به قیمت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان.» این آگهی باورنکردنی مدتی است در تبلیغات و سایت‌ها و اپلیکیشن دیوار و حتی تبلیغات ماهواره‌ای به‌طور گسترده به چشم می‌خورد. این آگهی‌ها تازگی ندارد و در چند سال گذشته هرچند وقت یک‌بار به چشم می‌خورده است و معلوم نیست آگهی‌دهنده با چه پشتوانه‌ای این آگهی‌ها را منتشر می‌کند، هرچند وقت مسئولان مربوط این آگهی را کلاهبرداری اعلام می‌کنند.

بهانه منتشر کننده آگهی فروش زمین در گلبهار

در تماس با یکی از بنگاه‌های مسکن که منتشرکننده این آگهی در سایت دیوار است، در جواب اینکه «چرا این قیمت‌ها در این شرایط که قیمت خانه در مشهد و گلبهار نسبت به سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته، این مقدار نازل است»، دلیل اصلی آن را نیاز فوری مالک به پول با فروش زمین‌هایش در مدت کم بیان می‌کند.
وی همچنین گفت: این زمین‌ها سند ملکی دارند و در نقشه گلبهار هم این زمین‌ها دیده می‌شود، اما بازهم این شائبه پیش می‌آید که ۲۵۰ متر زمین، متری حدود ۱۰۰ هزار تومان در وضعیت کنونی بسیار دور از ذهن و شک‌برانگیز است.
آگهی‌دهنده تأکید می‌کند فروش زمین‌ها قانونی است و می‌گوید: زمین‌هایی خارج از محدوده نقشه هم داریم که با قیمتی کمتر فروخته می‌شوند.

از سراسر کشور تقاضا برای خرید این زمین‌ها است

به‌گزارش شهرآرانیوز، دلیل اصلی مشتریان برای خرید این زمین‌ها، سرمایه‌گذاری برای آینده و حفظ ارزش پول است. چون این قیمت‌ها بسیار کم است، مردم آن را به‌عنوان فرصتی برای سرمایه‌گذاری در آینده می‌بینند.
باتوجه‌به تبلیغات گسترده ماهواره‌ای از این زمین‌های گلبهار، از سراسر کشور تقاضا برای خرید این زمین‌ها زیاد است، به‌طوری‌که حتی بنگاه‌های املاک در شهر‌های دیگر هم به مشتریان پیشنهاد سرمایه‌گذاری روی این زمین‌ها را می‌دهند. اگر هم فردی به‌شخصه درباره این زمین‌ها تحقیقات نکند، این زمین‌ها را می‌خرد؛ اتفاقی در این چند سال افتاده است و افراد به امید پیشرفت منطقه این زمین‌ها را می‌خرند.

زمین‌ها موجود است ، اما در محدوده گلبهار نیست

مالک یک بنگاه املاک در گلبهار در پاسخ به اینکه آیا این زمین‌ها وجود دارند و واقعی هستند، گفت: این زمین‌ها موجود است و حتی سند هم دارد، اما در محدوده گلبهار نیست، بلکه از اراضی‌های کوه‌های سمت چناران و قوچان است. متأسفانه این زمین‌ها به اسم گلبهار که شهری شناخته‌شده است، مطرح می‌شود و افراد ناآگاه فقط به این دلیل که زمین‌ها سند دارند، بدون تحقیق خرید می‌کنند.

مال مشاع خودش مشکل‌ساز است، چه برسد به اینکه در محدوده نقشه هم نباشد

به‌گفته این بنگاه‌دار در گلبهار، این زمین‌ها مشکل قانونی ندارد، اما ارزش ریالی هم ندارد. اگر همین پول را برای سفر یا کار‌های دیگر هزینه کنید، بهتر است تا اینکه انتظار داشته باشد در چند سال آینده قیمت این زمین‌ها رشد کند. مال مشاع خودش مشکل‌ساز است، چه برسد به اینکه در محدوده نقشه هم نباشد. این دسته از آگهی‌های فروش زمین گلبهار با قیمت نازل، در تبلیغات ماهواره هم زیاد است، به‌طوری‌که از سراسر کشور تماس می‌گیرند و از این زمین‌ها اطلاعات می‌خواهند. متأسفانه از هر ۲۰ نفر، شاید یک نفر تحقیق کند و اطلاعات دقیق‌تری از وضعیت این زمین‌ها بخواهد.

در سند اراضی درمحدوده گلبهار ذکر نشده است

به‌گفته محسنی، یکی‌دیگر از بنگاه‌داران مسکن در شهر گلبهار، اگر مردم در گلبهار دنبال خرید زمینی هستند که آینده‌ای هم داشته باشد، زیر ۲۰ میلیون تومان هزینه نکنند، زیرا این زمین‌ها در محدوده گلبهار نیستند. در محدوده شهری گلبهار که بافت مسکونی هم وجود دارد، زمین متری ۳ میلیون تومان به بالاست. در محدوده گلبهار و زمین‌های مشاع که مربوط به پلاک ۲۳۶ است، بیش از ۲۰ میلیون باید هزینه کنید.
حتی اگر هم گفته می‌شود این زمین‌ها در نقشه گلبهار است، اصلا قابل اعتماد نیست. در این سند‌ها عنوان شده است اراضی موچنان، منیجان یا خرم‌آباد که هیچ‌کدام در محدوده گلبهار نیست.


صحت‌وسقم این موضوع را از سازمان عمران و مسکن شهر جدید گلبهار پیگیری کردیم، اما متأسفانه مدیر جدید مجموعه بعد از یک هفته انتظار و بلاتکلیفی خبرنگار، جوابی برای این موضوع نداشت و تمایلی به صحبت‌کردن درباره این موضوع نشان نداد؛ موضوعی که باعث شده است افراد زیادی برای خرید این زمین‌ها اقدام کنند و ممکن است در آینده ای نه چندان دور، مال‌باختگانی از این مهم متضرر شوند.


اما هومن گریوانی، مدیرعامل قبلی شرکت عمران گلبهار، در مصاحبه‌ای گفته بود: تبلیغات ماهواره‌ای فروش زمین‌های ۲۵۰متری در این شهر به قیمت ۵میلیون تومان کلاهبرداری است. کمترین قیمت هر مترمربع زمین در شهر جدید گلبهار یک تا یک‌ونیم‌میلیون تومان است.

مدیرعامل شرکت عمران گلبهار با یادآوری اینکه زمین آگهی‌های ماهواره‌ای مربوط به برخی روستاهاست که در آینده معضلات بسیار زیادی را برای خریداران آن به‌همراه خواهد داشت، گفت: باتوجه‌به کلاهبرداری برخی در شبکه‌های ماهواره‌ای، در رسانه‌های استانی درباره این موضوع به مردم هشدار دادیم. ضمن اینکه با دادستانی و اداره اطلاعات نیز دراین‌باره مکاتباتی انجام داده‌ایم.
به‌گفته وی، یکی‌دیگر از مسائل مربوط به این آگهی‌ها، مشاع‌بودن همه زمین‌هاست. این مشکل به اداره ثبت برمی‌گردد که برای زمین‌های مشاع سند تک‌برگ صادر می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
0
0
دروغه نخرید اسیر دادگاه میشوید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->