نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

در فقدان یک مدیر دلسوز |کارخانه:یزدانی خرم پدر معنوی و پایه گذار والیبال مدرن بود

  • کد خبر: ۹۶۰۲۴
  • ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
در فقدان یک  مدیر دلسوز |کارخانه:یزدانی خرم پدر معنوی و پایه گذار والیبال مدرن بود
هفته هجدهم لیگ برتر والیبال مردان با یک دقیقه سکوت به مناسبت آسمانی شدن حاج محمدرضا یزدانی‌خرم آغاز خواهد شد.

گروه ورزش/شهرآرانیوز، محمدرضا یزدانی خرم رئیس پیشین فدراسیون‌های والیبال و کشتی که نشان لیاقت و مدیریت کشور را نیز دریافت کرده بود، سحرگاه یکشنبه ۲۶ دیماه در پی ایست قلبی در ۷۵ سالگی به لقاء الله پیوست. مردی که نامش از سال ۱۳۶۸ با والیبال گره خورد و با اینکه خود را یک مدیر صنعتی می‌پنداشت با اصرار و ابرام برخی از اهالی ورزش و رسانه، ریاست فدراسیون والیبال را در زمان غفوری فرد برعهده گرفت و چنان با پشتکار و مسئولیت پذیری در این راه گام برداشت که خیلی زود پای بسیاری از مدیران ارشد فدراسیون جهانی والیبال همانند ماتسو دایرا، پروفسور ایم، دکتر هالوی به ایران باز شد و با برپایی کلاس‌های متعدد مربیگری و داوری، والیبال سکون زده ما را با دنیای مدرن و پیشرفته این ورزش آشنا کرد.
صد‌ها مربی زن و مرد ایرانی دوره بین المللی گذراندند و مربیان نامداری، چون آنتونیو جیاکوب، پارک کیوون و ... در این پروسه یار و یاور والیبال کشور ما شدند تا جایی که رئیس وقت فدراسیون بین المللی روبن آکوستا از فدراسیون ایران به عنوان نمونه بیداری و توسعه یافتگی در آسیا یاد کرد و پیشنهاد حضور والیبال ایران را به لیگ جهانی داد.
یزدانی خرم والیبال را از دو اتاق محقر در امجدیه به تشکیلاتی وسیع و کم نظیر قاره کهن در مجموعه ورزشی آزادی تبدیل کرد. مردمدار بود و از مشکلات اهالی این ورزش خود را مبرا ندانست. نیازی شاید نباشد که نمونه‌های امدادرسانی او را برملا سازیم. زنده یاد یزدانی خرم با رسانه‌ها نیز ارتباط بسیار خوبی داشت و آنان را ولی نعمت والیبال می‌دانست. هرگز آنان را خوار نشمرد و لقب «صدهزارتومنی» نداد!
سال ۲۰۰۱ قاهره کشور باستانی مصر به نوعی آغاز جهانی شدن والیبال ایران بود. در آن سال تیم نوجوانان ایران با مربیگری مصطفی کارخانه و محمد وکیلی تحت ریاست زنده یاد محمدرضا یزدانی خرم به مقام نایب قهرمانی جهان دست پیدا کرد.
نقره این رقابت‌ها بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و روزنامه الاهرام قاهره آن را شگفتی قرن نامید. هرچند که والیبال ما در سال ۱۹۷۰ گام به مسابقات جهانی نهاده بود، اما نایب قهرمانی نوجوانان زیر ۱۹ سال جهان درواقع استارتی برای کسب عناوین مهم دیگر شد.
مصطفی کارخانه در فقدان یزدانی خرم گفت: «او پدر معنوی والیبال ما بود و پایه گذار والیبال مدرن، من درگذشت او را به خانواده یزدانی خرم و والیبال ایران تسلیت می‌گویم. فعالیت‌های ایشان در والیبال فراموش نشدنی است و امیدواریم روح شان در آرامش باشد.».
از همین رو فدراسیون والیبال نیز مسابقات هفته هجدهم لیگ برتر را با یک دقیقه سکوت و ادای احترام به مناسبت آسمانی شدن حاج محمدرضا یزدانی‌خرم آغاز خواهد کرد.


در فقدان یک  مدیر دلسوز |کارخانه:یزدانی خرم پدر معنوی و پایه گذار والیبال مدرن بود

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->