شعرخوانی نجیب بارور، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی حکیم بینش، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی محمدکاظم کاظمی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) طالبان: ایران کمی دیگر حضور مهاجران را تحمل کند واکنش سفیر سابق ایران در کابل به موضع دوگانه طالبان به حادثه تروریستی کرمان و مسکو افزایش سه برابری ابتلا و ۱۰ برابری مرگ بر اثر بیماری تب کنگو در افغانستان (۳ فروردین ۱۴۰۳) وقوع انفجار شدید در پایتخت افغانستان (۲ فروردین ۱۴۰۳) داعش عامل انفجار قندهار است (۲ فروردین ۱۴۰۳) انفجار در قندهار افغانستان ( ۲فروردین ۱۴۰۳) سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: ما در جام ملت‌های آسیا تازه واردیم افغانستان، تولیدکننده عمده «شیشه» | قاچاق موادمخدر از افغانستان کاهش محسوسی نداشته است کرزی خطاب به طالبان: مدارس را به روی دختران باز کنید یک روزنامه اسپانیایی: اگر افغانستان خشخاش کشت نکند هزاران نفر در اروپا می‌میرند نمایندگان جامعه‌ تشیع افغانستان پیشنهادات خود را به‌صورت کتبی به طالبان سپردند ابراز نگرانی گزارشگران بدون مرز درباره تاثیر منفی محدودیت‌های طالبان بر چشم‌انداز رسانه‌های افغانستان لحظه افطار بازیکنان تیم ملی کریکت افغانستان + فیلم افزایش ۳۸ درصدی کودکان کار در افغانستان هشدار‌ها درباره احتمال جاری شدن سیل در ۱۵ استان افغانستان امضای تفاهمنامه میان سازمان ملی مهاجرت و بیمه سلامت برای اتباع خارجی باران شدید در هرات (۲۲ اسفند ۱۴۰۲) + فیلم
سرخط خبرها

کمک یک میلیون پوندی بریتانیا برای حمایت از پناهندگان افغانستانی در ایران

  • کد خبر: ۹۶۱۰۶
  • ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
  • ۱
کمک یک میلیون پوندی بریتانیا برای حمایت از پناهندگان افغانستانی در ایران
برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP) در جمهوری اسلامی ایران از اولین کمک مالی بریتانیا برای حمایت از پناهندگان آسیب‌پذیر در جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ (WFP) یا برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد در ایران از کمک یک میلیون پوندی اداره امور خارجه کشورهای مشترک المنافع و توسعه بریتانیا به برنامه جهانی غذا به منظور کمک به پناهندگان تازه وارد از افغانستان به ایران خبرداد.

برنامه جهانی غذا در این باره می‌گوید که قرار است از این کمک مالی برای تهیه وعده‎‌های غذایی آماده‌ مصرف و سایر جیره‌ها را استفاده شود.

برنامه جهانی غذا همچنین قرار است که بخشی از این کمک مالی را صرف حمایت از ۳۱هزار پناهنده که هم اکنون در ۲۰مهمانشهر در سراسر کشور زندگی می‌کنند، کند تا با تثبیت وضعیت امنیت غذایی آنها، از هرگونه جابجایی بیشتر جمعیت جلوگیری کند.

«نگار گرامی» نماینده و مدیر کشوری برنامه جهانی غذا در جمهوری اسلامی ایران در این باره گفت: «ما از اداره امور خارجه کشورهای مشترک المنافع و توسعه بریتانیا برای این کمک سخاوتمندانه و حمایت آنها از پروژه‌هایمان در ایران بی‌نهایت سپاسگزاریم. ماه‌های سخت زمستان، بیکاری، کمبود نقدینگی و افزایش قیمت‌ها، بحران انسانی در افغانستان را به بالاترین حد خود رسانده است و نزدیک به ۲۴ میلیون نفر در خطر ناامنی غذایی قرار دارند. بسیار مهم است که برنامه جهانی غذا آماده پاسخگویی به هرگونه شرایط اضطراری در پی ورود ناگهانی پناهندگان باشد.»

«سایمون شرکلیف» سفیر بریتانیا در ایران هم در این باره گفت: «ما خوشحالیم که به ایران کمک می‌کنیم تا از تعداد زیادی از پناهجویان افغانستانی که قصد خروج از افغانستان را دارند حمایت کند. این مشارکت به برنامه جهانی غذا اجازه می‌دهد تا به این پناهندگان کمک‌های غذایی ضروری، از جمله وعده‌های غذایی آماده‌ی مصرف و سایر جیره‌ها را ارائه دهد. بریتانیا در کنار مردم افغانستان و شرکای منطقه‌ای برای دست یافتن به آینده‌ای با ثبات و صلح‌آمیز برای این کشور قرار دارد.»

تحولات سریع اخیر در افغانستان باعث ایجاد تحرکات جمعیتی مضاعف، آوارگی خانواده‌ها و در نهایت سوق دادن آنها برای پناهندگی به کشورهای همسایه شده است.

جمهوری اسلامی ایران میزبان یکی از بزرگترین جمعیت‌های پناهنده برای طولانی ترین بازه زمانی در جهان است و بیش از چهار دهه پذیرای پناهندگان بوده است.

با حمایت کشورهای اهداکننده، برنامه جهانی غذا از زمان ورود نخستین پناهجویان از افغانستان و عراق در اواخر دهه‌ی ۱۹۸۰، به پناهندگان در ایران كمك می‌كند. این سازمان تا یافتن راه حلی پایدار به حمایت خود از پناهندگان ادامه خواهد داد.

منبع: WFP ایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد رضا محمدی
United States of America
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
0
0
من خانه ندارم خانواده ندارم اتباع هستم به خدا کمک کنید خانواده م به شهادت رسیده
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->