سرخط خبرها

از پیاده‌رو‌های مشکل‌دار تا خیابان بدون بارانداز

  • کد خبر: ۹۶۱۲
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶
از پیاده‌رو‌های مشکل‌دار تا خیابان بدون بارانداز
انتقاد مغازه‌دار‌های کوچه مخابرات از وضعیتی که به کاسبی‌شان ضربه زده است
شوشتری
دبیر شهرآرامحله
باوجود اینکه ساعت از ۱۱ ظهر گذشته، خیابان خلوت است. البته گاه چندنفر در طول خیابان دیده می‌شوند که بیشتر آن‌ها هم دست‌خالی از مغازه‌ها خارج می‌شوند. طی یک‌ساعت، بیشتر طول‌خیابان را چندین‌بار بالا و پایین می‌کنیم، خبری نیست که نیست؛ جز زمانی که عرض خیابان را خودرو‌ها پر‌می‌کنند تا دانش‌آموزان تعطیل شده از مدرسه بین‌المللی را جابه‌جا کنند. قدیری، یکی از کاسب‌های خیابان، وضعیت را به خبرنگار شهرآرامحله نشان می‌دهد و می‌گوید: این حال وروز کوچه مخابرات معروف است که روزگاری بازارش سکه بود. حال به دلیل تغییر مسیر خودروها، محدودکردن خیابان با پروژه‌ها، تملک تعدادی از مغازه‌ها، نبود جای پارک و موارد دیگر، کسادی سراغش آمده است.

ناراضی از تغییر مسیر خودرو‌ها
قدیری که سال‌های زیادی در کوچه مخابرات کارش فروش مواد پلاستیکی بود، ادامه می‌دهد: از حدود ۲ سال قبل با راه‌اندازی مسیر ویژه بی‌آر‌تی، مسیر خودرو‌ها را در این کوچه تغییر دادند. به این صورت که قبل از راه‌اندازی این مسیر، خودرو‌ها از سمت خیابان خزعلی وارد و از سمت شیرازی خارج می‌شدند، اما به محض نرده‌گذاری مسیر بی‌آر‌تی در خیابان شیرازی، همه‌چیز عوض شد و ورودی از سمت شیرازی ۴ و خروجی کوچه مخابرات به خیابان خزعلی صورت گرفت.
به‌گفته وی این تغییر مسیر باعث شد تا خیلی از مردم به‌دلیل ماندن در ترافیک چهارراه شهدا، دیگر این کوچه را به‌عنوان مسیر میان‌بر و خرید انتخاب نکنند که این مسئله، کسادی را برای ما فروشنده‌ها به همراه داشت؛ به‌همین علت درخواست برگرداندن مسیر ورودی و خروجی کوچه مخابرات به قبل را داریم.

درخواست راه‌اندازی شب‌بازار
رضایی، یکی دیگر از کاسب‌ها، هم شهرآرامحله را به دیدن وضعیت پیاده‌رو‌ها دعوت می‌کند و در توضیح آن می‌گوید: طرح پیاده‌روسازی فقط در بخش اندکی از این کوچه اجرا شده و بیشتر قسمت‌ها خراب است. از طرف دیگر شهرداری در حاشیه همان بخش پیاده‌رو که اصلاحاتی انجام داده است، باغچه و فضای سبز ایجاد کرده، باغچه‌ای که پیاده‌رو را بن‌بست کرده است.
طبق گفته‌های او بن‌بست شدن پیاده‌رو با باغچه باعث شده است تا دانش‌آموزان در زمستان مجبور به تردد از میان گل‌ولای میان درختچه و سبزه‌های این فضا باشند.
رضایی همچنین این بخش پیاده‌رو کوچه مخابرات را وسیع می‌خواند و پیشنهاد می‌دهد: از آنجایی که کوچه مخابرات با وضعیت به‌وجود آمده دچار کسادی شده است، از شهرداری درخواست داریم تا در قسمت پیاده‌رو بهسازی شده این کوچه، شب‌بازار راه‌اندازی کند.

مشکل باراندازی با باریک‌شدن کوچه
محبی هم موضوع باریک‌شدن خیابان را پیش می‌کشد و به‌عنوان کاسب این کوچه می‌گوید: طی اجرای پروژه‌های مختلف، این کوچه را باریک کرده‌اند؛ به‌همین دلیل کلی‌فروش‌های این خیابان در زمان باراندازی مشکل دارند و مجبورند عرض خیابان را مسدود کنند.

پارک خودرو در پیاده‌رو
محبی در ادامه به پارک خودرو‌ها در پیاده‌رو‌ها هم اشاره می‌کند و می‌افزاید: در کل کوچه مخابرات، بیشتر پیاده‌ر‌وها با خودرو‌هایی که حاضر نیستند پولی برای پارک خودروهایشان در پارکینگ بازار مرکزی بدهند، قرق می‌شود؛ که هم جلو مغازه‌ها را می‌گیرند و هم سدمعبر ایجاد می‌کنند. باوجود این نه شهرداری اقدامی می‌کند و نه خبری از پلیس راهنمایی‌ورانندگی است.

امکان تغییر مسیر خودرو‌ها وجود ندارد
در همین رابطه روابط‌عمومی شهرداری منطقه ثامن در توضیح تغییر مجدد مسیر خودرو‌ها برای تردد از کوچه مخابرات اعلام کرد: تغییر مسیر تردد خودرو‌ها در این خیابان بنابه دستور پلیس راهور مشهد بود و امکان تغییر در آن وجود ندارد. همچنین سدمعبر در پیاده‌رو‌ها که به‌وسیله پارک خودرو‌ها انجام می‌شود، ازسوی پلیس راهور باید اعمال قانون شود که شهروندان می‌توانند در تماس با پلیس این موضوع را در صورت ایجاد مزاحمت، اعلام کنند. روابط‌عمومی شهرداری منطقه ثامن درباره موضوع راه‌اندازی شب‌بازار و اصلاح پیاده‌رو‌های این کوچه نیز اعلام کرد: پیشنهاد کسبه برای شب‌بازار به سازمان میادین اعلام خواهد شد و در صورت موافقت این سازمان، انجام خواهد شد.
همچنین بهسازی پیاده‌رو‌ها هم در دستورکار آینده اداره عمران شهرداری منطقه ثامن است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->