سرخط خبرها

از برپایی نانوایی صلواتی تا توزیع غذا و پوشاک

  • کد خبر: ۹۶۱۶
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲
از برپایی نانوایی صلواتی تا توزیع غذا و پوشاک
مجتمع خیریه فاطمیه، اولین محموله کالایی را به مناطق زلزله‌زده فرستاد
شجاع
خبرنگار شهرآرامحله
از شبی که زلزله آذربایجان را لرزاند، تا همین امروز درکنار خبر‌های خوش کمک‌های مردمی، خبر‌های ناخوشی هم از این مناطق منتشر می‌شود. خبر‌هایی که نشان می‌دهد زلزله‌زده‌های ترک‌زبان کمک بیشتر نیاز دارند. به‌دنبال همین موضوع، مجتمع خیریه فاطمیه که از زمان شکل‌گیری‌اش در خیابان کامیاب تاکنون یکی از بند‌های کاری اش را در خدمت‌رسانی به محرومان قرار داده و همیشه در زمان بلایای طبیعی کمک‌رسان مردم بوده است؛ این‌بار با همراهی مردم محموله کالایی را راهی آذربایجان کرد. محموله‌ای که مشمول چندصد دست پوشاک گرم و موادغذایی بود.
آن‌طور که مقصود ایرانمنش، مسئول این مجتمع خیریه، به شهرآرامحله می‌گوید: اگر مردم همراهی کنند، بعد از نیازسنجی در مناطق زلزله‌زده سایر کمک‌ها نیز فرستاده خواهد شد تا در این فصل سرما زلزله‌زده‌ها امید به زندگی را از دست ندهند.

ارسال پوشاک گرم زنانه و مردانه
ایرانمنش در توضیح بیشتر کمک‌های مجتمع فرهنگی و خیریه فاطمیه آذربایجانی‌های مقیم مشهد به زلزله‌زده‌های آذربایجان، ابتدا گریزی به روز‌های زلزله کرمانشاه و سیل بهار امسال در شمال و جنوب می‌زند و می‌گوید: بعد از زلزله در کرمانشاه که حدود ۲ سال قبل رخ داد، علاوه‌بر محموله‌های غذایی و پوشاک، ساخت ۲ درمانگاه را در سرپل ذهاب برعهده گرفتیم که با کمک خیر‌های مجتمع ساخته و به نام خود مجتمع وقف شد.
وی ادامه می‌دهد: در سیلی هم که بهار امسال خانه‌های زیادی را در شمال و جنوب از بین برد، با همراهی مردم، از سوی این مجتمع کمک‌های زیادی شامل خرید و ارسال انواع لجن‌کش، پوشاک، دارو، لوازم خانگی، خوراکی و... شد.
همچنین از ماه‌رمضان امسال هم خانه‌سازی برای سیل‌زده‌ها آغاز شد که تاکنون ۸۰ خانه از نو ساخته و بازسازی شده است. علاوه‌بر این موضوع، در محدوده آق‌قلا هم بازسازی مسجد به گروه ما سپرده شد که آن هم به اتمام رسید.
وی ادامه می‌دهد: به‌دنبال همین کمک‌ها از چند روز قبل، جمع‌آوری مواد لازم زلزله‌زده‌های آذربایجان را شروع کردیم و موفق شدیم محموله‌ای با قطار شامل چندصد دست پوشاک گرم زنانه، مردانه و بچه‌گانه نو و موادغذایی ارسال کنیم.

برپایی نانوایی صلواتی
ایرانمنش با تأکید بر اینکه مجتمع فاطمیه بعد از خرج کردن برای سیل‌زده‌ها و مراسم اربعین در عراق تا حدودی دستش در کمک‌رسانی تنگ‌شده است، می‌گوید: شاید توان بازسازی خانه‌ها را برای زلزله‌زده‌های ترک‌زبان نداشته باشیم.
وی می‌افزاید: باوجود این در حوزه کالا، پوشاک و آذوقه هر کمکی بتوانیم، انجام خواهیم داد.
ایرانمنش اضافه می‌کند: از چند‌روز قبل نانوایی سیار این مجتمع در محدوده‌های زلزله‌زده فعال شده است که هر روز نان لازم مردم همان محدوده را رایگان توزیع می‌کند. همچنین آشپزخانه مجتمع هم در همین محدوده آغاز به کار کرده‌است که غذای گرم به دست مردم می‌دهد.
به‌گفته وی عوامل این آشپزخانه که نیروهایش ازسوی مجتمع فاطمیه مشهد تأمین شده است، هرروز علاوه‌بر صبحانه، چندصد پرس غذای گرم برای نهار و شام بین زلزله‌زده‌ها توزیع کند.

با کمک مردم بیشتر خدمت‌رسانی خواهیم کرد
مسئول مجتمع خیریه فاطمیه آذربایجانی‌های مقیم مشهد تصریح می‌کند: تمام خدماتی که این مجتمع ارائه می‌کند، با همراهی مردم است. اگر مردم و خیران بیشتر کمک کنند این مجتمع هم خدمات‌رسانی را در مناطق زلزله‌زده که این روز‌ها سرمای هوا هم به آن‌ها فشار می‌آورد، بیشتر خواهد کرد.
به‌گفته وی با همراهی استانداری و سازمان مسکن خوزستان، این مجتمع موفق شد خانه‌های جدیدی برای سیل‌زده‌ها در زمین‌های خوب بسازد. در زلزله اخیر هم اگر همین همراهی باشد و خیران کمک کنند، این مجتمع بعد از چند‌ماه می‌تواند خدماتی در این حوزه هم ارائه کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->