سرخط خبرها

گربه‌های زیادی میان معیارهای تلویزیون و کیانوش عیاری لم داده‌اند!

  • کد خبر: ۹۶۱۶۶
  • ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
گربه‌های زیادی میان معیارهای تلویزیون و کیانوش عیاری لم داده‌اند!
کیانوش عیاری چندروز پیش در یک گفت‌وگوی تصویری، از ماجرای سانسور صحنه‌های حضور گربه‌ها در سریال «۸۷ متر» پرده برداشت. صحبت‌های عیاری بازتاب زیادی در رسانه‌ها داشت و خیلی‌ها از معیارهای عجیب تلویزیون در سانسور انتقاد کردند.

شهرآرانیوز - کیانوش عیاری که آثارش بارها گرفتار سانسور و توقیف شده‌اند و الان هم فیلم «کاناپه‌» او در توقیف است، چندروز پیش در یک گفت‌وگوی تصویری، از ماجرای سانسور صحنه‌های حضور گربه‌ها در سریال «۸۷ متر» پرده برداشت. صحبت‌های عیاری بازتاب زیادی در رسانه‌ها داشت و خیلی‌ها از معیارهای عجیب تلویزیون در سانسور انتقاد کردند.


ببینید

«گربه» ممیزی و سانسور جدید صداوسیما + فیلم


روابط عمومی شبکه یک، در ادامه این صحبت‌ها، با تایید حذف برخی صحنه‌های حضور گربه‌ها در سریال «۸۷ متر»، دلیل این ممیزی را، نمایش تصاویر مکرر، غیر ضروی و نابجای رفت و آمد حیوانات در محیط خانه اعلام کرد. در جوابیه شبکه یک آمده است:

«برخلاف ادعای آقای عیاری، سابقه پخش سریال‌های مختلف از تلویزیون حاکی از آن است که نشان دادن عادی برخی حیوانات مانند گربه و پرندگان در آثار نمایشی، محل اشکال و حذف نیست، بلکه نمایش تصاویر مکرر، غیرضروری و نابجا در صحنه‌هایی از سریال برای نشان دادن رفت و آمد حیوانات در محیط خانه از سوی بازبین تذکر داده شده است و برخی تصاویر مانند غذا دادن به گربه در سریال از سوی بازبین ایراد گرفته نشده و صرفاً تصاویر مکرر، محل اشکال بوده است.»

سوال اینجاست معیار تلویزیون برای تشخیص تکرار زیاد و نمایش غیرضروری چیزی در یک اثر تصویری چیست؟ تعریف رسانه ملی از «نمایش تصاویر مکرر، غیرضروری و نابجا» از کجا می‌آید؟ آیا این کلمات نام دیگر «سانسور» و «اعمال نظر» و «ممیزی» نیستند؟ تعداد مجاز حضور گربه در آثار تلویزیونی چندتاست؟ حدود مالکیت اثر و حقوق سازنده در چنین مواردی چطور تعیین می‌شود؟

گربه‌های زیادی میان معیارهای تلویزیون و کیانوش عیاری لم داده‌اند!

داستان سریال «۸۷ متر»، درباره دو خانواده است؛ یکی از این خانواده‌ها خانه‌ای را از یک فروشنده می‌خرند، اما روز اسباب‌کشی متوجه می‌شوند که خانه به فرد دیگری فروخته شده است. خانواده اول وسایلش را در خانه چیده و با رسیدن خانواده دوم، ماجرای کلاهبرداری مشخص می‌شود و ...

علی دهکردی، فریبا کامران، مهران رجبی، شهین تسلیمی، فریده سپاه‌منصور، حسین سلیمانی، دیبا زاهدی، سعید پیردوست و ...، بازیگران این سریال هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->