رسانه‌های فلسطینی: تنها ایران می‌تواند در چند دقیقه معادله را عوض کند سلوان مومیکا، فرد عامل اهانت به قرآن در نروژ کشته شد (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معامله گران بورس رژِیم صهیونیستی از عملیات طوفان الاقصی با خبر بودند؟ دانمارک ممنوعیت قرآن سوزی را تصویب کرد مقاومت لبنان چندین پایگاه اشغالگران را هدف حمله موشکی قرار داد وزیر خارجه قطر: نابودی حماس با ادامه جنگ هرگز اتفاق نخواهد افتاد ترکیه تعدادی از اعضای پ.ک.ک. را کشت ویدئو| اثبات کذب بودن ادعای رژیم صهیونیستی درباره بیمارستان الشفاء تمام پروازهای بحرین به رژیم صهیونیستی لغو شد ویدئو| لحظه شکار شدن تانک رژیم صهیونیستی توسط نیروهای گردان قسام سازمان ملل خواستار آزادی فوری همه گروگان‌ها در غزه شد واکنش‌های جهانی به مبادله آتش میان حماس و رژیم صهیونیستی روسیه آزمایش موشکی در قطب شمال را تکذیب کرد تیراندازی در یک مرکز درمانی در هلند چند کشته و زخمی برجای گذاشت پیام آیت‌الله سیستانی در پی آتش‌سوزی مرگبار در شمال عراق چین و سوریه ۳ سند همکاری امضا کردند جزئیات بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران| فارس و تسنیم هم تحریم شدند تعداد جان‌باختگان سیل لیبی از ۱۱ هزار نفر گذشت تعداد جان‌باختگان سیل در لیبی به ۵۳۰۰ نفر رسید
سرخط خبرها

سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا علیه ترامپ شهادت داد

  • کد خبر: ۹۶۳۲
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا علیه ترامپ شهادت داد
سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا با حضور در جلسه علنی تحقیقات استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا، اظهاراتی را درباره رسوایی «اوکراین گیت» مطرح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، «گوردون ساندلند» سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا صبح روز چهارشنبه به وقت محلی با حضور در چهارمین جلسه علنی تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان این کشور، توضیحاتی را درباره ماجرای رسوایی موسوم به «اوکراین گیت» ارائه کرد.

گوردون ساندلند در این جلسه علنی اعلام کرد که «رودی جولیانی» وکیل شخصی ترامپ به دنبال این بوده است که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین را مجبور به انجام تحقیقات درباره فعالیت‌های اقتصادی رقبای سیاسی ترامپ در اوکراین (مشخصاً پسر جو بایدن معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و از رقبای احتمالی ترامپ در انتخابات 2020) کند. به گفته سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا، وکیل شخصی ترامپ تلاش کرده است که دیدار زلنسکی با ترامپ در کاخ سفید را منوط به آغاز این تحقیقات کند و اصطلاحاً یک «بده بستان» انجام دهد.

وی در ادامه به حاضران در جلسه علنی تحقیقات استیضاح و در رأس آنها «آدام شِف» رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «رئیس جمهور به ما دستور داد که با رودی [جولیانی] در تماس باشیم. ما نمی‌خواستیم با آقای جولیانی همکاری کنیم، اما ساده بگویم که مجبور بودیم این شرایط را بپذیریم. همه ما می‌دانستیم که اگر از همکاری با آقای جولیانی امتناع کنیم، یک فرصت مهم برای مستحکم کردن روابط بین آمریکا و اوکراین را از دست خواهیم داد.»

سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا در پاسخ به سؤال رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان این کشور درباره تعلیق کمک‌های آمریکا به اوکراین نیز اظهار داشت: «من سخت تلاش کردم که بدانم چرا این کمک تعلیق شد، اما هیچ‌گاه پاسخ روشنی دریافت نکردم. در شرایطی که هیچ توضیح معتبری درباره دلایل تعلیق این کمک وجود نداشت، من بعداً به این باور رسیدم که از سرگیری کمک‌های امنیتی به اوکراین اتفاق نخواهد افتاد، مگر در صورتی که دولت اوکراین طی بیانیه‌ای رسمی تعهد خود به انجام تحقیقاتی که آقای جولیانی از آنها خواسته بود را اعلام کند.»

ماجرای رسوایی موسوم به «اوکراین گیت» پس از آن آغاز شد که افشاگر یا افشاگرانی از کاخ سفید به رسانه‌ها و نمایندگان کنگره اطلاع دادند که ترامپ در جریان مکالمات تلفنی از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته است که دستور انجام تحقیقاتی را در مورد تخلفات مالی احتمالی پسر «جو بایدن» معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا (باراک اوباما) صادر کند. به گفته افشاگران، ترامپ حتی ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین را منوط به پذیرش این خواسته کرده است.

نانسی پلوسی و دیگر نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا، درخواست ترامپ از رئیس‌جمهور اوکراین برای انجام تحقیقات علیه بایدن و گروکشی از اوکراین در این قضیه را مصداق سوءاستفاده از قدرت خوانده‌ و به همین دلیل روند استیضاح وی را کلید زده‌اند.

نخستین جلسه علنی تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست آدام شِف، هفته گذشته برگزار شد و چهارمین جلسه نیز اکنون (صبح روز چهارشنبه به وقت واشنگتن) در حال برگزاری است.


منبع: رویترز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->