اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تاکید وزیر بهداشت بر لزوم دریافت دوز سوم | ایمنی واکسن کرونا مادام‌العمر نیست

  • کد خبر: ۹۶۵۱۳
  • ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
تاکید وزیر بهداشت بر لزوم دریافت دوز سوم | ایمنی واکسن کرونا مادام‌العمر نیست
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در نمونه‌برداری های انجام شده تاکنون بیش از ۲ هزار مورد مثبت ابتلا به ویروس اومیکرون در کشور شناسایی شده است. ایمنی واکسن کرونا محدود بوده و اینطور نیست که مادام‌العمر اثربخش باشد. در شرایط کنونی بهترین و ایمن‌ترین کار برای پیشگیری از ابتلا به ویروس اومیکرون، دریافت دُز سوم واکسن کرونا است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر بهرام عین‌اللهی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی  کشور طی گفتگو با خبرنگاران در مشهد افزود: یکی از دلایلی که باعث کاهش چشمگیر مرگ و میرهای ناشی از کرونا در ایران شده افزایش قابل توجه سرعت انجام واکسیناسیون است.

وی ادامه داد: وضعیت ویروس اومیکرون در جهان بسیار بحرانی است و آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی با درگیری شدید سویه جدید بیماری کرونا مواجه هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ویروس اومیکرون انتشار بسیار سریعی دارد گفت: مردم برای مبتلا نشدن به این ویروس باید بیش از پیش دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: به خاطر مسافرت‌های زیاد ایرانیان به دیگر کشورها و نیز ورود غیرایرانی‌ها به کشور ما، ویروس اومیکرون وارد ایران نیز شده است.

دکتر عین‌الهی با بیان اینکه در نمونه‌برداری های انجام شده تاکنون بیش از ۲ هزار مورد مثبت ابتلا به ویروس اومیکرون در کشور شناسایی شده است ادامه داد: البته تست‌ها و نمونه‌گیری‌ها به‌ صورت رندوم انجام شده و میزان آلودگی بیشتر از این است، همچنین میزان مراجعات سرپایی ظرف دو هفته اخیر چهار برابر افزایش داشته و از این جهت نگرانی‌هایی بابت افزایش موارد بستری و بیماران icu هم وجود دارد.

وی گفت: در شرایط کنونی بهترین و ایمن‌ترین کار برای پیشگیری از ابتلا به ویروس اومیکرون، دریافت دُز سوم واکسن کرونا است ولی آمارهای فعلی عدد خوبی از میزان مراجعه مردم برای دریافت دُز سوم این واکسن نشان نمی‌دهند که از این بابت به‌ شدت نگران هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه یکی از بزرگترین آفت‌ها عادی‌انگاری‌های موجود پس از دریافت واکسن کرونا و همچنین بهتر شدن وضعیت رنگ‌بندی کرونایی بوده است افزود: دریافت سه دُز کامل به معنای ایمنی کامل و بهتر شدن وضعیت به معنای پایان بحران نبوده و نیست و نباید استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی به فراموشی سپرده شود و رعایت همین سه اصل بسیار مهم در کنار دریافت هر سه دُز واکسن کرونا نقش بسیار مهمی در جلوگیری از ابتلا به ویروس اومیکرون دارد.

وی ادامه داد: در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور به تمامی مسوولان زیر مجموعه این وزارتخانه دستور داده شد آمادگی کامل در مراکز درمانی طی ماه‌های بهمن و اسفند امسال و همچنین فروردین ماه سال آینده داشته باشند.

دکتر عین‌الهی گفت: کادر بهداشت و درمان در طول ۲ سال گذشته زحمات بسیار کشیدند و از مرخصی‌های خود استفاده نکردند و در این راه شهدای بسیار تقدیم کردیم که نام و یادشان را گرامی می‌داریم و آمادگی کامل در مراکز بهداشتی و درمانی برای ارائه خدمت شایسته به مردم وجود دارد، اما مهمترین مسئله رعایت اصول بهداشتی توسط خود مردم است.

وی در باره اعمال محدودیت‌های جدید برای مقابله با موج احتمالی و ششم کرونا افزود: تصمیم‌گیری در این خصوص با ستاد ملی مقابله با کرونا است اما وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز برنامه‌های پیشنهادی خود را در این باره اعلام کرده تا با تکرار مشکلات موج‌های قبلی مواجه نشویم، هرچند که تأکید ویژه ما، رعایت بیش از پیش دستورالعمل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون کرونا و همچنین استفاده از ماسک حتی پس از دریافت هر سه دُز واکسن کرونا است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: این اطمینان خاطر را به مردم می‌دهیم که هر نوع واکسنی که نیاز باشد اعم از داخلی و خارجی، تأمین می‌کنیم، برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر عدم ورود واکسن خارجی به داخل کشور مطرح شده که این را تأیید نمی‌کنیم و معتقدیم هر زمانی که نیاز باشد در این خصوص اقدام خواهد شد، هر نوع واکسنی که مورد نیاز باشد وارد چرخه تزریق می‌شود و هیچگونه محدودیتی در این خصوص وجود ندارد، تاکنون ۱۸۵ میلیون دُز واکسن تهیه کردیم که حدود ۱۵۲ میلیون دُز آن وارداتی بوده و ۳۳ میلیون دُز دیگر هم واکسن‌های داخلی است و این واکسن‌ها تاکنون به ۶۰.۵ میلیون ایرانی تزریق شده است.

وی با بیان اینکه واکسن‌های داخل افزایش خوبی پیدا کرده‌اند گفت: در شروع کار دولت سیزدهم فقط واکسن برکت را داشتیم، اما اکنون واکسن‌های فخرا، پاستور و سینوژن وارد شده و به‌زودی ورود واکسن‌های نورا و رازی را شاهد خواهیم بود و پس از واکسن برکت، پنج نوع واکسن داخلی دیگر هم تأیید شده که این مهم نشان‌دهنده دانش بسیار دانشمندان ایران است که تلاش بسیار خوبی در این مسیر داشته‌اند. در حال حاضر ۸۹ درصد افراد واجد شرایط کشور دُز اول و ۷۹ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دکتر عین‌اللهی افزود: با توجه به اینکه ویروس کرونا مدام در حال جهش است، تولید واکسن داخلی بسیار امیدوارکننده بوده و به همین سبب تولید داخلی اطمینان خاطر بابت مقابله با سویه جدید کرونا ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه هر نوع واکسنی که نیاز باشد، چه داخلی و چه خارجی، تهیه خواهیم کرد و در این خصوص جای هیچگونه نگرانی نبوده و نیست ادامه داد: برخی موارد فقط حرف زده می‌شود، اما ما در عمل نشان دادیم که هر کاری که نیاز باشد بی‌وقفه انجام می‌دهیم و حتی رییس جمهوری هم خود در زمینه واکسیناسیون ورود پیدا کرده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مراکز و واکسن به تعداد زیاد در کشور وجود دارد اما مراجعه مردم به‌خصوص برای دریافت دُز سوم بسیار کاهش یافته که باید شاهد سرعت‌بخشی در مراجعات مردم به مراکز واکسیناسیون کرونا باشیم و از آسیب‌های ویروس اومیکرون به‌دور شویم.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->