کارتون | «بایدن» زیر فشار گردو شکن!

  • کد خبر: ۹۶۶۱۸
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
کارتون | «بایدن» زیر فشار گردو شکن!
«کریستوفر وینت»، کارتونیست آمریکایی، در قالب کارتونی ساده و طنزآمیز، دولت بایدن را همچون گردویی نشان داده که در دهانه یک گردوشکن تحت فشار قرار گرفته است، درحالی که شعار‌ها و برنامه‌های قبلی این دولت را هم درهم شکسته است.

امیرمنصور رحیمیان | شهرآرانیوز - سیاست مداران جهان، با یک لهجه صحبت می‌کنند. فقط بعضی جا‌ها بدون رودربایستی و صریح منظورشان را می‌رسانند و بعضی جا‌های دیگر در لفافه حرفشان را می‌زنند. در جهان بینی آن ها، هرکسی که با دیدگاهشان موافق نباشد، لابد رقیب آن‌ها به حساب می‌آید. نمونه بارز این طور رفتار بین سیاست مداران آمریکایی بیشتر نمود دارد؛ سیاست مدارانی که بیشترین ادعا را در زمینه اخلاق و آزادی دارند.

همین آدم‌ها وقتی کسی از حزب مخالف، در انتخابات پیروز می‌شود یا قدرت را در دست می‌گیرد، برای تحت فشار قرار دادن و کارشکنی علیه او، هرکاری از دستشان برآید، انجام می‌دهند. ولی قضیه آخرین رئیس جمهور آمریکا قدری تفاوت دارد. از روزی که جو بایدن به عنوان رئیس دولت انتخاب شد، این کارشکنی‌ها و سنگ اندازی ها، نه تنها از سوی حزب مخالف که از سمت حزب خودش هم شروع شد.

او برای تصمیم‌هایی که درمورد مسائل مختلف گرفته، با انتقاد بسیاری از هم حزبی هایش روبه رو شده است. چیزی که تمرکز را از او و مشاورانش گرفته، همین فشار‌ها و بدقلقی‌های اطرافیان و رقیبانشان است. برای همین بر تعداد تصمیم‌های اشتباه بایدن و تیم تصمیم سازش، افزوده می‌شود.

دو نفر از سناتور‌هایی که در زمینه فشار بر دولت از طریق مجلس سنا، سنگ تمام گذاشته اند، «جو منشن» و «کریستین سینما»، سناتور‌های حزب دموکرات، هستند. «کریستوفر وینت»، کارتونیست آمریکایی، این موضوع را در قالب کارتونی ساده و طنزآمیز، نشان داده است. او دولت بایدن را همچون گردویی نشان داده که در دهانه یک گردوشکن تحت فشار قرار گرفته است، درحالی که شعار‌ها و برنامه‌های قبلی این دولت را هم درهم شکسته است.

به زمینی که کنار این آجیل شکن است، دقت کنید. پوست شعار‌ها و برنامه‌های گذشته، همه جا پخش وپلاست. کارتونیست هیچ شخصیتی را طراحی نکرده و در عین حال با هرکدام از نشانه‌های تصویری، به آدمی اشاره کرده است. او منشن و سینما را به عنوان دو بازوی گردوشکن و بایدن را به صورت موجودی کوچک درون گردو کشیده است، درحالی که فقط چشمانش پیداست و دست او با پرچم سفیدی از پوسته بیرون آمده است و دارد نشانه تسلیم را تکان می‌دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->