مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

پایش فیلتراسیون واحد‌های صنعتی در مشهد با هدف کاهش آلودگی‌ها

  • کد خبر: ۹۶۷۲۱
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
پایش فیلتراسیون واحد‌های صنعتی در مشهد با هدف کاهش آلودگی‌ها
معاون نظارت و پایش محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست خراسان رضوی گفت: هم زمان با هفته هوای پاک در بخش واحد‌های صنعتی، طرح ضربتی نظارت و پایش این واحد‌ها درباره نصب فیلتراسیون خروجی دودکش‌ها آغاز شده و در حال اجراست.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ اینورژن یا پدیده وارونگی دما، معضلی است که بیشتر روز‌های سال نفس شهر را به شماره می‌اندازد. در بهترین حالت هم اگر وضعیت آلودگی هوا را به مرز هشدار نکشاند، دست کم وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را به عنوان شاخص آلایندگی هوای مشهد ثبت خواهد کرد.

۱۵ درصد آلایندگی هوای مشهد ناشی از فعالیت متعلق به واحد‌های صنعتی است؛ واحد‌هایی که کنترل، نظارت و پایش آن‌ها در بحث آلایندگی، منوط به تحقق سامانه فیلتراسیون در دودکش خروجی آن هاست و موضوع فیلتراسیون ضدآلایندگی هوا در هفته هوای پاک به صورت ضربتی در دستور کار محیط زیست استان قرار گرفته است.

در این زمینه معاون نظارت و پایش محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست خراسان رضوی به خبرنگار ما گفت: هم زمان با هفته هوای پاک در بخش واحد‌های صنعتی، طرح ضربتی نظارت و پایش این واحد‌ها درباره نصب فیلتراسیون خروجی دودکش‌ها آغاز شده و در حال اجراست.

محمد عرفانی افزود: وضعیت نصب کاهنده آلودگی یا همان فیلتراسیون سامانه خروجی دودکش واحد‌های صنعتی در استان وضعیت مطلوبی دارد.

وی اظهار کرد: واحد‌های صنعتی در استان به طور عمده به سامانه فیلتراسیون تجهیز شده اند. آن دسته از واحد‌هایی هم که از سوخت گاز استفاده می‌کنند، نیازمند تنظیم مشعل هستند که رصد و پایش از این واحد‌ها نیز مداوم انجام می‌شود.

برخورد با واحد‌های صنعتی بدون فیلتراسیون

وی با بیان اینکه در این هفته در طرح ویژه با همه واحد‌های آلاینده بدون فیلتراسیون برخورد می‌شود، گفت: هم زمان با هفته هوای پاک، کمیته فنی آلودگی هوا، کارگروه آلودگی هوا و کمیته فنی گردوغبار استان برگزار شده است.

عرفانی بیان کرد: در این هفته به طور رسمی افتتاح سامانه‌های فیلتراسیون واحد‌های صنعتی در مشهد در دستورکار قرار گرفت تا به این وسیله از همه واحد‌هایی که در این راستا اهتمام داشته اند، قدردانی شود.

معاون نظارت و پایش محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: در بحث آلودگی هوا ۶۴ درصد میزان آلایندگی مربوط به منابع متحرک است که از این میزان حدود ۵۱ درصد آلایندگی مربوط به خودرو‌های شخصی، ۲۱ درصد مرتبط با کامیون ها، ۱۰ درصد مربوط به حمل ونقل باری، ۸ درصد اتوبوس و مینی بوس، حدود ۸ درصد موتورسیکلت‌ها و ۲ درصد نیز مربوط به تاکسی هاست.

عرفانی افزود: ۳۶ درصد آلودگی هوا هم مربوط به منابع ثابت است که از این عدد هم ۶۲ درصد مربوط به آلایندگی نیروگاه ها، ۱۵ درصد مربوط به صنایع، ۸ درصد منابع خانگی، ۸ درصد جایگاه‌های سوخت، راه آهن و فرودگاه و ۷ درصد هم به آلایندگی دیگر منابع ساکن در شهر مرتبط است.

ثبت فقط ۷ روز هوای پاک در مشهد

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا جمعه، شهر مشهد فقط ۷ روز هوای پاک داشته است، ادامه داد: در این بازه زمانی هوای مشهد حدود ۲۱۸ روز کیفیت قابل قبول، ۷۹ روز هوای ناسالم و ۳ روز ناسالم برای همه گروه‌ها را شاهد بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->