تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان رضا رشیدپور: دیگر نمی‌خواهم مجری برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی باشم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنج‌شنبه ۳۰ فروردین۱۴۰۳
سرخط خبرها

نگاهی به نمایشگاه نقاشی‌های فرش «کازاک» در نگارخانه رادین

  • کد خبر: ۹۶۷۴۸
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
نگاهی به نمایشگاه نقاشی‌های فرش «کازاک» در نگارخانه رادین
این روز‌ها نمایشگاه نقاشی «کازاک» آثار مریم مراغه علیین در نگارخانه رادین میزبان هنردوستان است. این هنرمند مشهدی با مجموعه‌ای از فرش‌های قفقاز به نگارخانه رادین آمده تا با فرش‌های کهن کازاک که در گذشته بخشی از ایران باستان بوده است هنر اصیل ایرانی را به مخاطبان بشناساند.

نعیمه زمانی | شهرآرانیوز - این روز‌ها نمایشگاه نقاشی «کازاک» آثار مریم مراغه علیین در نگارخانه رادین میزبان هنردوستان است. این هنرمند مشهدی با مجموعه‌ای از فرش‌های قفقاز به نگارخانه رادین آمده تا با فرش‌های کهن کازاک که در گذشته بخشی از ایران باستان بوده است هنر اصیل ایرانی را به مخاطبان بشناساند. در این نمایشگاه فرش‌هایی نقاشی شده اند که قدمت بسیاری دارند. از فرش‌های عشایر قفقاز گرفته تا فرش‌هایی که در آن مقام زن به تصویر کشیده شده اند و مربوط به قرن‌های ۱۸ و ۱۹  میلادی است که یا در موزه نگهداری می‌شوند و یا در دست مجموعه داران قرار دارند.

گرچه در میان آثار، فرش‌های بختیاری و همچنین آثاری با قدمتی کمتر از ۵۰ سال هم به چشم می‌خورند که قالیچه‌های آن در یکی از نگارخانه‌های اصفهان نگهداری می‌شوند. در کنار هریک از قاب‌ها نیز خلاصه‌ای از شناسنامه کار برای آگاهی مخاطب ارائه شده است. مریم مراغه علیین می‌گوید ۱۸ سال است که نقاشی می‌کشد و اکنون برای نخستین بار تصمیم به برگزاری نمایشگاه گرفته است.

نگاهی به نمایشگاه نقاشی‌های فرش «کازاک» در نگارخانه رادین

کازاک؛ بخشی از ایران

علیین، درباره خلق آثارش می‌گوید: در این نمایشگاه ۳۳ اثر نقاشی فرش در ابعاد مختلف ارائه شده است. تعداد ۹۰ درصد کار‌ها مربوط به فرش‌های قفقازی است و با توجه به قدمتی که دارند به زمانی برمی گردند که قفقاز جزئی از ایران باستان بوده است.

این هنرمند در مورد ایده برگزاری نمایشگاه خود توضیح می‌دهد: مرحوم برادرم درباره فرش اصیل ایرانی تحقیق و پژوهش می‌کرد. این مجموعه نقاشی نیز ادای دینی به اوست و از روی عکس‌هایی که او از فرش‌ها گرفته بود، به تصویر کشیده شده اند.

او ادامه می‌دهد: در آینده نیز تصمیم دارم فرش‌های شهر‌های دیگر مانند اصفهان را هم نقاشی کنم و حتی قدم در مسیر طراحی فرش نیز بگذارم.

علیین می‌گوید: در این نمایشگاه تلاش کرده ام به مخاطبان زیبایی فرش اصیل ایرانی و تفاوت آن با چیزی که امروز وجود دارد را نشان دهم.

نگاهی به نمایشگاه نقاشی‌های فرش «کازاک» در نگارخانه رادین

استفاده از رنگ‌های اصلی

از نظر او، مردم بیشتر به سمت طرح‌ها و نقاشی‌های منظره و طبیعت گرایش دارند، اما این هنرمندان هستند که باید آن‌ها را با کار‌های متفاوت تری آشنا کنند.

این هنرمند مشهدی توضیح می‌دهد: با این مجموعه تصمیم داشتم کاری جدیدی ارائه دهم و تا امروز نیز با استقبال خوبی روبه رو شده ام.

مراغه علیین یادآور می‌شود که در نقاشی‌ها از رنگ‌های آکریلیک و رنگ روغن استفاده کرده است تا به جذابیت آثار افزوده شود. رنگ‌های استفاده شده نیز به طور کامل با عکس‌ها مطابقت دارند و گاهی ترکیب بندی رنگ‌ها به حدی است که در یک اثر ۲۰ رنگ را می‌توان دید. به گفته او، کرونا در کنار تأثیرات منفی اش برای او تأثیرات مثبتی نیز به همراه داشته است. این نقاش بیان می‌کند: به دلیل محدودیت‌های کرونایی این نمایشگاه دیرتر از زمان مقرر برگزار شد. با این حال به من کمک کرد تا مجموعه‌ای که قرار بود با ۲۲ اثر تکمیل شود با تعداد بیشتری به نمایش گذاشته شود. نمایشگاه «کازاک» تا چهارشنبه ۶ بهمن از ساعت ۱۷ تا ۲۱ میزبان علاقه‌مندان است. نگارخانه رادین در حامد جنوبی ۱۲ پلاک ۱۳۷ واقع شده است.

نگاهی به نمایشگاه نقاشی‌های فرش «کازاک» در نگارخانه رادین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->