جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

معرفی کتاب «بانوی بهشتی در عرصه‌های حضور» نوشته: عید داودی

  • کد خبر: ۹۶۷۵۳
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
معرفی کتاب «بانوی بهشتی در عرصه‌های حضور» نوشته: عید داودی
کتاب «بانوی بهشتی در عرصه‌های حضور» مروری بر زندگانی و ابعاد شخصیت فاطمه زهرا (س) و تحلیلی از حضور اجتماعی ایشان در حوادث پس از رحلت پیامبراسلام (ص) است.

به گزارش شهرآرانیوز - کتاب «بانوی بهشتی در عرصه‌های حضور» مروری بر زندگانی و ابعاد شخصیت فاطمه زهرا (س) و تحلیلی از حضور اجتماعی ایشان در حوادث پس از رحلت پیامبراسلام (ص) است. در این کتاب سعی شده است به الگوبودن فاطمه زهرا (س) در زمینه‌های فردی و اجتماعی برای زنان و دختران مسلمان تأکید شود و گوشه‌هایی از ورود ایشان به عرصه اجتماع تجزیه و تحلیل شود.

نگارنده ابتدا به تبارشناسی این بانوی بزرگ و کیفیت ولادت ایشان اشاره و پس از آن دوره‌های مختلف زندگی ایشان را از لحاظ تاریخی مرور کرده است. آن گاه ابعادی از علم، اخلاق، عبادت، دعا و عصمت فاطمی را توصیف و سیره ایشان را در زمینه مسائل خانوادگی، رفتار با همسر و فرزندان، ساده زیستی و ابراز مهر و محبت به اعضای خانواده بیان کرده و به نقش همسری و مادری ایشان به عنوان اسوه برای زنان مسلمان تأکید کرده است.

در مقدمه این کتاب آمده است: «حضرت فاطمه زهرا (س) اسوه‌ای کامل برای همگان به ویژه بانوان است. معرفت، عبادت، جهاد، مبارزه، کسب فضایل و بندگی و عبودیتش راه روشنی برای حقیقت طلبان و کمال جویان است. آنان که در پرتو هدایت‌ها و راهنمایی‌های او حرکت کنند، سعادت، فوز و رضوان الهی را به دست می‌آورند و محبوب پروردگار خواهند شد.»
بخش اول این کتاب شامل «شخصیت پدر، عظمت مادر، میلاد کوثر و اسامی معروف» است. همچنین در بخش دیگری از این کتاب درباره اسامی معروف حضرت زهرا (س) می‌خوانیم: «اسامی نورانی آن حضرت، چون منشأ آسمانی دارد، هر یک بیانگر بعدی از ابعاد وجودی و خصلت‌های پسندیده آن بانوی بزرگ اسلام است. مطابق روایات معروفی که از امام صادق (ع) نقل شده است: فاطمه (س) نزد خداوند ۹ اسم دارد؛ فاطمه، صدیقه، مبارکه، طاهره، زکیه، راضیه، مرضیه، محدثه و زهرا.» مؤلف درباره زندگی حضرت زهرا (س) و همراهی ایشان با حضرت علی (ع) در تنگدستی‌ها نوشته است: «از نمود‌های زندگی صمیمی و پرمحبت آن است که زن در تنگدستی و دشواری‌های زندگی، با همسرش همکاری کند و از تحمیل هزینه‌هایی که تهیه اش بر مرد دشوار است، بپرهیزد.

همچنین، برای تأمین خواسته هایش بر او فشار نیاورد و تا می‌تواند با خویشتن داری، قناعت، صرفه جویی و مدیریت صحیح منزل، از غصه‌ها و رنج‌های وی بکاهد، به او دلداری دهد و او را شرمنده دیگران نسازد.» در این کتاب درباره دیدگاه صاحب نظران به آن حضرت آمده است: «از راه‌های شناخت فضایل حضرت فاطمه (س) ابراز نظر صاحب نظران و شخصیت‌های اسلامی درباره آن حضرت است؛ از عصر رسول خدا (ص) تاکنون اندیشمندان و صاحب نظران جملاتی را در عظمت آن بانوی بزرگ گفته اند. عایشه می‌گوید: کسی را برتر از فاطمه (س) به جز پدرش ندیدم. در نقل دیگر گفته است: هرگز کسی را صادق‌تر از ایشان ندیده ام.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->