آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید
سرخط خبرها

ماجرای پیامک اشتباهی از سامانه «مسکن حمایتی» در مشهد

  • کد خبر: ۹۶۸۴۰
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
ماجرای پیامک اشتباهی از سامانه «مسکن حمایتی» در مشهد
کارشناس مسکن بنیاد مسکن خراسان رضوی: پیامک برای متقاضیان اشتباه ارسال شده بود.

سعیده آل ابراهیم | شهرآرانیوز؛ ۲ روز پیش جمعی از متقاضیان طرح «نهضت ملی مسکن» در مشهد پیامکی از بنیاد مسکن با این مضمون دریافت کردند: «متقاضی گرامی طرح‌های حمایتی مسکن! جهت تشکیل پرونده ثبت نام در تاریخ ۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۶ و ۳۶ دقیقه به بنیاد مسکن مراجعه بفرمایید.»

آن‌ها پس از دریافت این پیامک، ساعاتی بعد پیامکی با این مضمون دریافت کردند: «متقاضی گرامی طرح‌های حمایتی مسکن! جهت تشکیل پرونده ثبت نام در تاریخ ۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه، تاریخ یادشده ملغا و تاریخ جدید متعاقبا پیامک می‌شود و به بنیاد مسکن شهرستان مراجعه بفرمایید.»

تجمع ۱۵۰ نفری مقابل بنیاد مسکن

رحیمی، یکی از افرادی که این پیامک‌ها به دستش رسیده و سوم بهمن به بنیاد مسکن مراجعه کرده است، می‌گوید: محتوای این پیامک ابهام داشت.

حتی برخی مردم معنای کلمه «ملغا» را نمی‌دانستند و با وجود اینکه راهشان دور بود، از شهرستان به بنیاد مسکن مشهد آمده بودند. شاید حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر از افراد مانند من پس از دریافت این پیامک‌ها سردرگم شده و به بنیاد مراجعه کرده بودند.

وی ادامه می‌دهد: در زمان ثبت نام در سامانه، انتخاب مسکن در طرقبه برای همه باز بود و من هم مانند دیگران، این شهر را انتخاب کردم. همه کسانی که این پیامک را دریافت کرده بودند نیز برای طرقبه ثبت نام کرده بودند، اما پس از مراجعه به بنیاد برگه‌ای را خواندیم که روی آن نوشته شده بود: «متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن که در طرقبه اقدام به ثبت نام کرده اند، اما سابقه سکونت در این شهر را ندارند، مقتضی است نسبت به انصراف از ثبت نام فعلی اقدام و در شهری که سابقه سکونت دارند، ثبت نام کنند.» این اظهارات در حالی اعلام شد که دیگر مراجعان نیز گلایه‌های مشابهی درباره محتوای پیامک و تغییر در شیوه ثبت نام داشتند.

اشتباه در ارسال پیامک

کارشناس مسئول طرح‌های ملی مسکن بنیاد مسکن خراسان رضوی در گفتگو با شهرآرا، با اشاره به اینکه بعد از ارسال پیامک اولیه، ۲ پیامک درباره لغو مراجعه برای متقاضیان فرستاده شده است، می‌گوید: ابتدا این پیامک از طریق سامانه وزارتخانه ارسال شده است تا به متقاضیان این طرح که ساکن مشهدند، اما برای طرقبه ثبت نام کرده بودند، بگوییم که این امر امکان پذیر نیست.

اما پس از آن متوجه شدیم که به حضور افراد نیاز نیست. زیرا مدارک افراد در سامانه بارگذاری شده است و می‌توانیم از طریق سامانه به احراز محل سکونتشان برسیم. پس از آن اگر نیاز بود، پیامک ارسال می‌شود تا برای تشکیل پرونده مراجعه کنند و درخواست بقیه افراد را حذف می‌کنیم تا بتوانند در شهر دیگری ثبت نام کنند.

ثبت نام در شهر‌های جدید نیاز به سکونت پنج ساله ندارد

مجتبی نوفرستی اظهار می‌کند: افراد برای ثبت نام در هر شهری باید سابقه سکونت پنج ساله در آن شهر داشته باشند، اما طبق تصمیم وزارت راه وشهرسازی درباره مشهد، متقاضیان می‌توانند در شهر‌های جدید گلبهار، بینالود و ملک آباد نیز ثبت نام کنند و نیازی به سابقه سکونت پنج ساله وجود ندارد.

اکنون نیز ظرفیت مشهد از این نظر تکمیل شده است و این افراد باید درخواستشان را برای طرقبه لغو و یکی از این ۳ شهر را انتخاب کنند. اینکه ثبت نام برای درخواست مسکن در شهر طرقبه در سامانه باز بوده است، دلیل بر خطای سامانه نیست.

زیرا در صفحه ابتدایی که متقاضیان می‌خواهند ثبت نام کنند، شرایط لازم ازجمله شرط سکونت توضیح داده شده است، اما متأسفانه متقاضیان توجهی نکرده اند. وی در پاسخ به اینکه چرا پیش از بررسی، پیامک به متقاضیان ارسال شده است، ادامه می‌دهد: اشتباه شده است و ما نیز سعی کردیم جلو خطا را بگیریم.

به همین دلیل در روز دوم بهمن، یعنی پیش از تاریخی که در پیامک برای حضور افراد اعلام شده بود، به متقاضیان لغو این مراجعه را اعلام کردیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->