کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا اسرائیل در حمله ایران را تکذیب کرد ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه یافت + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن! امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد | حمله کاملاً ضروری بود رییس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بازهم اشتباه کند، پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید وزیر خارجه: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک بند از برنامه هفتم توسعه نیازمندی ها! پرویز داوودی، معاون اول دولت نهم درگذشت + سوابق طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران محسنی اژه‌ای: اقدامات مسئولان قضایی باید در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم باشد
سرخط خبرها

عربستان و امارات به جنگ یمن پایان دهند | پوتین ۱۰ دقیقه منتظر نماز رئیس‌جمهور بود

  • کد خبر: ۹۶۹۳۲
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
عربستان و امارات به جنگ یمن پایان دهند | پوتین ۱۰ دقیقه منتظر نماز رئیس‌جمهور بود
وزیر امور خارجه کشورمان در همایش ملی ایران و همسایگان بر ضرورت مفهوم‌سازی سیاست همسایه‌محوری که در دولت سیزدهم مطرح شده است، تأکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان روز دوشنبه در همایش ملی ایران و همسایگان تأکید کرد سیاست همسایه محوری که دولت اعلام کرده است باید مفهوم سازی شود تا بتوانیم همه ابعاد آن را در داخل تبیین کنیم و سپس در عرصه خارجی و جهانی تثبیت کنیم.

وزیر امور خارجه در ادامه گفت: سیاست همسایه محور، طبعا دارای مفاهیم عام جغرافیایی، حقوقی، سیاسی و اقتصادی است.

وی خاطرنشان کرد: ایران نیاز مبرمی به عملیاتی کردن مزیت‌های نسبی بالفعل خود در محیط پایدار منطقه‌ای دارد.

وزیر خارجه اضافه کرد: بخش مهمی از راهبرد سیاست خارجی ایران در سطح منطقه ای، معطوف به پایدار کردن این منطقه است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: سیاست همسایه محور صرفا با یک طرح کلامی و گفتمانی به دست نمی‌آید. دولت سیزدهم به دنبال آن است که انعطاف پذیری در تعاملات متنوع با همسایگان، بخشی از الزامات سیاست همسایه محور را محقق سازد.

وی با اشاره به تنش‌های منطقه گفت: چالش دیگر ما در موضوع یمن هست. آنچه که بین یمن و برخی از همسایگانش می‌گذرد و برخی از کشور‌هایی که در حمله به یمن مشارکت دارند، یک‌موضوع یمنی است. از ابتدای بحران یمن، ایران یک طرح ۴ ماده‌ای را ارائه کرده و آن را پیگیری کرده است.

وزیر خارجه کشورمان گفت: از امارات و عربستان می‌خواهیم که از رویکرد سیاسی پیروی کنند و به جنگ پایان دهند تا گفتگو‌های یمنی-یمنی انجام شود.

امیرعبداللهیان ادامه داد: هر وقت عربستان تصمیم بگیرد روابط خود را به حالت طبیعی برگرداند و سفارت‌ها بازگشایی شوند و حتی روابط توسعه پیدا کنند استقبال می‌کنیم. اینکه چه زمانی سفارتخانه‌ها باز شود، نیاز به تصمیم عربستان است. ما از دور جدید گفتگو‌ها هم استقبال می‌کنیم.

وی  با بیان اینکه بدون هیچ محدودیتی با نگاه توسعه همکاری‌های خود با همسایگان شمالی از جمله روسیه اقدام کردیم، تاکید کرد: هیچ اقدامی که خدشه‌ای بر شعار استقلال سیاسی «نه شرقی نه غربی» وارد کند انجام ندادیم. در حوزه سیاسی هم با شرق تعامل می‌کنیم و هم با غرب.

وزیر امورخارجه: پوتین ۱۰ دقیقه منتظر نماز رئیس‌جمهور بود

وزیر امور خارجه درباره حواشی سفر رئیس‌جمهور به روسیه گفت: می‌گویند نحوه چیدمان میز و استقبال از رئیس جمهور متفاوت از دیگران بود، این به علت اوج گیری کرونا در روسیه بود، ما توافق کردیم که در چیدمان و گفتگو‌ها پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود. وی ادامه داد: پوتین از چند دقیقه قبل در کرملین منتظر رئیس جمهور بودند. از قبل اعلام شده بود که وقت نماز مغرب باید نماز اقامه شود، آقای پوتین ۱۰ دقیقه منتظر نماز رئیس جمهور بودند.

امیرعبداللهیان همچنین از امضای توافق اولیه میان ایران و روسیه خبر داد.  

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->